نظرات درباره کتاب نخستین عشق و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب نخستین عشق اثر ایوان تورگینیف

نظرات کاربران درباره کتاب نخستین عشق

۳٫۸
(۱۹)
mehregan
نخستین عشق واقعیتی است از نخستین عشق ایوان تورگینیف و به علت همین واقعیت است که نویسنده به لطافت و زیبایی عشق را به تحریر در آورده شوق خواستن عشق همراه با ضربه هایی که به انسان وارد می کند را در داستان به خوبی می بینیم ،به نظر میرسد عشق در زندگی نویسنده جایگاه بالایی دارد چون از خودش چنین می گوید وجود من از عشق به زن لبریز است در جهان هیچ چیز و هیچ کتابی پیدا نمی شود که نزد من جای زن را بگیرد .
علیرضا
قالب سمبولیک داره، ولی چون هم روس ه، هم سانسور داره، هم قدیمیه، یه کم فهمیدن ظرائف و اشارات نویسنده سخت میشه.
mehregan
آثار تورگینیف تصویری واقع گرایانه و پر از عطوفت از دهقانان روس است و بررسی تیز بینانه ایی از طبقه ی روشنفکر جامعه روسیه که در تقلای سوق دادن کشور به عصری نوین است ، تورگینیف به عنوان یک لیبرال از یک سو شاهد حکومت تزاری ارتجاعی رومانوف ها در وطنش است و از سوی دیگر در محافل هنری و علمی روسیه نیز روح انقلابی گری رادیکال را در جریان می دید.
کیان
چه کسی تجربه‌ی اولین باری که عاشق شده رو در زندگی ندارد؟ همه‌ی ما به طریقی این رو تجربه کردیم. کتاب نخستین عشق داستان اولین تجربه‌ی نویسنده‌ از عاشق شدن‌ه. زیبایی این اثر بخاطر داستانش نیست بلکه در تمام احساساتی‌ه که به‌درستی و بادقت زیاد توصیف شده. عشق ولادمیر پتروویچ به دختر جوانی که از او بزرگ‌تر است، دل‌شکستن‌ها، جدایی‌ها و... همگی به‌صورتی توصیف شده که خواننده خود را جای ولادمیر می‌گذارد و همراه با احساسات ولادمیر زندگی می‌کند.
وحید
عاشقانه ب سبک روسی!
AS4438
عاشقانه، زیبا وغم انگیز ودلنشین با قلمی روان ازنویسنده ای بزرگ، جالب بود.
ka'mya'b
نویسنده،عاشق شدن و نخستین عشق را در دو ماجرا به تقریر درآورده، خودم داستان دوم رو بیشتر دوست داشتم، اگر که از طرفداران ماجراجویی هستید، خوشتون خواهد آمد(:
sareh
همه رمان ها همیشه با نکته نیستن همه ی رمان ها هم برترین نمیشن
ارغوان
از تورگنیف پدران و پسران رو قبلا خونده بودم. داستان نخستین عشق به نظرم شروع خوبی داشت و تا میانه کار هم خوب جلو رفت ولی در انتها پایان چندان جالبی نداشت. در قیاس با داستان پدران و پسران به اون اثر نمره بالاتری میدم. چون بسیار جامعتر بود. کلا تورگنیف نسبت به جریانهای فکری رایج میان روشنفکران زمانش دید خوبی نداره تو پدران و پسران نهیلیستها رو به شدت میکوبه و اینجا رومانتیکها رو .
امیر
خیلی بی محتوا بود برعکس توضیح. در واقع فقط یه رمان ساده بدون نکته ی خاصی. البته نثر مجذوب کننده ای داشت همین آدمو گول میزنه.

حجم

۱۴۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

حجم

۱۴۷٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۱۴۱ صفحه

قیمت:
۱۸,۰۰۰
۹,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد