نظرات کتاب کتاب‌فروش خیابان ادوارد براون؛ مجموعه داستان‌به‌هم‌پیوسته
کتاب کتاب‌فروش خیابان ادوارد براون؛ مجموعه داستان‌به‌هم‌پیوسته اثر محسن پوررمضانی

کتاب کتاب‌فروش خیابان ادوارد براون؛ مجموعه داستان‌به‌هم‌پیوسته

انتشارات:نشر چشمه
امتیاز:
۳.۶از ۱۲۶ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

Dentist
کتاب،داستان خاطرات یه کتاب فروش از زبان خودشه. صاحب کتاب فروشی ای در خیابان ادوارد براون. کتاب در حقیقت یه کتاب طنزه ولی نه به این معنا که تمام مدت میتونه خواننده رو بخندونه. من به شخصه ادمی هستم که خیلی کم پیش میاد یه کتاب یا فیلم منو بخندونه ولی سه چهار قسمت ازین کتاب رو واقعا خندیدم. اما بطور کلی بقیه ی کتاب همراه با یه طنز تلخه. تلخ از جهت جامعه ای که کتاب نقشی توش نداره.. از طرف دیگه فضای کتاب رو به شدت دوست داشتم. کتابی در مورد کتاب ها.. کتابی که عملا توش یه عالمه کتاب خوب دیگه معرفی شده و من همه ی اون کتابایی رو که ازشون اسم برده بود و قبلا نخونده بودم رو وارد لیستم کردم. که خب اگه تنها دستاورد کتاب معرفی یه سری کتاب خوب باشه، باز هم از نظر من فوق العادست. درصورتی که این کتاب بنظرم فراتر از اینا بود. قلم روان و جذابش رو دوست داشتم و البته دیدگاه نویسنده با توجه به اونچه که توی کتاب شرح داده بود، بنظرم به شدت جذاب و تحسین برانگیز بود. مسلما نمیشه گفت کتاب شاهکار و ایده آلیه. ولی برای من نشونه ی این بود که هنوز هم میشه نویسنده ی خوب ایرانی پیدا کرد.
mohamad NIKKHOO
پاریس جشن بی کران. یا همون زوربای یونانی که فیلمش از رمانش کم ندارد که هیچ زیاد هم دارد با موسیقی زیبایی که آنتونی کویین همچمون دیونیزوس با آن میرقصد. رقص از آن جهت که به زندگی آری میگوید و به مرگ نه.
عارفه
سلام میتونید چند تا کتاب بمن معرفی کنید؟ واقعا سردگمم ک چیو دست بگیرم
اِیْ اِچْ|
عرض ادب. حقیقتش موضوع کتاب و که دیدم، گفتم:« خودشه!!😃😃این شد یه موضوع جذاب و به دردبخور؛ دم نویسنده گرم؛ چه جسارتی!» منتها؛ با وجود جذاب بودن موضوعش، پرداخت بهش خیلی خوب نبود. یعنی یه سری نوشته درهم_گاها یاوه‌گویی هم مشاهده شده😐_ بود رسما!!! خیلی هم سعی داشت یه طوری داستان و مرموز طور کنه_به سبک صادق هدایت، حتی از پیرمرد خنزر پنزری هم استفاده کرده بود_ که موفق نبود متاسفانه. ولی هنوز هم معتقدم موضوع جذابیست و جای کار داره:) این پیام برسد به دست کسی که توانایی نوشتن داره و می‌تونه به این موضوع بپردازه:) باشد که رستگار شویم.
اِیْ اِچْ|
ارادتِ شدیداللحن:)
نیایش
پرفکت 👏 👏 👏 بخاطر آن نظر زیر..... 😉
اِیْ اِچْ|
😃😎 دم اونی هم که یاوه‌گویی های اینجانب رو میخونه هم گرم😁
امیررضا
~به یاد خیابان ادوارد براون و پیرمرد خنزرپنزی به یاد نسیم، محمود،جواد آجری،دخترک و ان بازی اش،پیرمردی که افسرده بود،به یاد ماجرای دخترعمو در مراسم خواستگاری،دومین مادر،موتورسواران ابله روی پیاده رو و به یاد بوک مارک سیرک مهتاب و شکم بر آمده قهرمان ما ~اونقدر محسن جان کتاب و صمیمی و دوست داشتنی نوشت که مدت ها بعد تموم شدن یه کتاب ناراحت شدم. ماجرای یک کتابفروش خیلی باحال تو دوازده ماه که هر فصل کتاب یک ماه از این ساله. شاهکار نیست اما اونقدر لذت بخش بود خوندنش که هر کسی کتاب طنز خواست ازم این کتاب از اولویت هام برای معرفی. بین کتاب هایی که می‌خونین این دسته از کتاب ها میتونن تاثیر خوبی بزارن و باعث خوب شدن حالتون بشن. از اوناس که میشه چند بار خوند و کیف کرد.
زهرا۵۸
من نخونده یاد ای جی فکیری و تولستوی و مبل بنفش افتادم امیدوارم مثل اونها به مذاقم خوش و دلچسب باشه
زهرا۵۸
من نخونده یاد ای جی فکیری افتادم... کتاب تولستوی و مبل بنفش هم همینطور اونها رو دوست داشتم امیدوارم این هم لذتبخش باشه
Sina Iravanian
کتاب طنزی که از منظر یک کتاب‌فروش روایت می‌شود. نثر روان و خوبی دارد و طنز آن اشاره به مسائل اجتماعی دارد. طنز آن کمی تلخ است، ولی فقط کمی. فصلی دارد به نام «یه ماچ به خاله می‌دی؟» که از نظر من لیاقت ۵ ستاره را دارد. امیدوارم این فصل (به همراه دسته تی کذایی) برسد به دست مخاطبین نامحترم خاصش. منتظر کارهای بیشتری از این نویسنده خواهم بود.
Soheyla
این کتاب درباره یه کتابفروش در خیابان ادوارد بروان تهرانه که سعی داره توجه مردم رو به کتاب جلب کنه و هر کاری و هر راهی رو امتحان میکنه و طنز داستان در همین مورد هست. در این بین تعدادی کتاب هم معرفی می کنه
سیّد جواد
کتاب ۲۴۷ از کتابخانه همگانی، این کتاب برای من که وقت زیادی را در کتاب فروشی های مختلف صرف میکنم ، جالب بود. بعضی از اتفاقات یا چیزی شبیه به آنها را خودم مشاهده کرده بودم. خواندنش خالی از لطف نیست . هم‌ طنز دارد و هم به مشکلات موجود در جامعه می پردازد.
سیّد جواد
خیر
سیده
ببخشید شما نویسنده هستید؟
Elham
این کتاب واقعا باحاله، داستان کتاب درباره اتفاقاتی هست که توی یه کتابفروشی میفته و از زبان آقای کتابفروش تعریف می‌شه، کتابفروشی که دغدغه‌ش نه فقط فروختن کتاب بلکه علاقه‌مند کردن آدما به کتابه ... که خب جز سخت‌ترین کارهاست... سبک نوشتار کتاب طنزگونه هست و همین هم خیلی جذاب‌ترش کرده... خودم به عنوان کسی که مدت‌هاست با کتاب سر و کار دارم خیلی با این کتاب همزادپنداری کردم. پیشنهاد می‌کنم حتما بخونیدش
کمیل
کتاب خوبیه . در مورد کتاب‌فروشیه که سعی می‌کنه آدم‌ها رو به کتاب علاقه‌مند کنه. پیشنهاد می‌کنم بخونین :)
0
|قافیه باران|
به نامش 🌻 یکی از کتابهایی هست که خیلی وقته تو لیست انتظار بود برا خوندن...بالاخره فرصتی دست داد و شروع به مطالعه کردم، با آغاز قشنگش که کرکره یک کتابفروشی بالا میره و وارد دنیایی از کتاب میشی احساس کردم همون موضوعیه که علاقه دارم...اما در ادامه داستان پردازی و شخصیتها چندان جذبم نکرد و راستش حس اتلاف وقت بهم دست داد... بعد یک سوم صفحات رهاش کردم... البته یه اتفاق جالبی که داشت، کتابهایی است که در خلال داستان بهشون اشاره میشه و بخشهایی از اونها نقل میشه. به نظرم افراد درونگرا یا اونهایی که دنبال کتابهایی با ریتم آروم و سیری روون هستن، خوششون بیاد.
کتابخور
کاملا موافقم اصلا نمیشد بیش از چند صفحه خوند البته به نظر من به درد هیچکس نمیخوره و انلاف وقته😵
منتظر
سلام و درود . این کتاب ، داستانِ خاطرات یک کتاب فروش هست که در یک سال ( از اوایل ۱۳۹۳ تا اواخر سال ) در خیابان ادوارد براون این اتفاقات میفته و گاهاً فلش بک های بامزه ای هم به گذشته میزنه . این خاطرات ، طنز بیان شدن و خیلی جاهای کتاب ، طنزی نیست که شما رو به قهقهه بندازه بلکه طنز تلخه . اما جاهایی بوده که از شدت بامزگی صدای خنده تون در میاد . در این کتاب ، کتاب های خوب و خواندنی دیگه ای هم معرفی شده که میتونید بخونید و لذت ببرید . این کتاب عالی نیست ولی خوبه و میشه با خوندنش وقت گذراند . برخی جاها یاوه گویی داشت اما نویسنده استعداد خوبی داره و می‌تونه با برطرف کردن نقص ها و اشتباهات ، کتاب هایی بسیار خواندنی بنویسند . کتاب دیگری هم دارند که از خوبی هایش به گوشم خورده اما فرصت نشده که به شخصه مطالعه کنم.

حجم

۱۴۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

حجم

۱۴۴٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۵۱ صفحه

قیمت:
۳۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۶صفحه بعد