نظرات درباره کتاب غروب بت‌ها و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب غروب بت‌ها اثر داریوش آشوری

نظرات کاربران درباره کتاب غروب بت‌ها

نویسنده:فردریش نیچه
انتشارات:انتشارات آگه
امتیاز:
۴.۱از ۵۱ رأی
۴٫۱
(۵۱)
معراج
عصاره فلسفه نیچه و عصاره این عصاره، همان دیباچه باشکوه کتاب. تنها مقدمه آن را ده ها بار نوشیده ام و به آن گوش جان سپرده ام و باز سیر نشده ام. گویا در همان چند خط آغازین، با غرور و افتخار، عمر حاصلخیزش را به رخ بشر میکشد و مردمان اکنون را در هر زمانی، بدون تصریح، بلکه با شماتت به یاری میطلبد؛ نه یاری خودش که یاری خودشان. دریغ و درد که از نیچه، تنها به چهره ای یا رمانی یا فیلمی بسنده میکنیم - که هرگز راهی به معنا و ژرفای او نمیگشاید - و به سراغ منابع اصیل خود او نمیرویم. توصیه من برای شناخت بهتر نیچه سه کتاب "غروب بتها"، سپس "چنین گفت زرتشت" و بعد "حکمت شادان" است؛ گرچه از جهت تاریخ تالیف، سیری بالعکس دارند. دو مورد اول با ترجمه فصیح و شیوای داریوش آشوری و مورد سوم از نشر جامی..... اراده معطوف به قدرت (یا اراده قدرت) را هم هرگز برای شروع توصیه نمیکنم؛ چرا که شامل یادداشت های منتشر نشده اوست و پس از عروجش، تحت نظر خواهر نازی مسلکش به چاپ رسیده اند که از این حیث، شخصا آنها را ایمن از دست درازی این خواهر خائن نمیدانم..... همچنین اگر در آغاز راه، در تفسیر گفتارهای نیچه - پس از تامل و تعمق کافی (چنانکه نیچه خود میگوید از سرسری خوانان بیزار است) - راه به جایی نبردید، این کانال تخصصی تلگرامی یکی از نیچه شناسان عزیز به آدرس: @nichekavi راهنمای مفیدی میتواند باشد..... امیدوارم طاقچه نیز آثار بیشتری از این دردانه دوران خویش قرار دهد.
arman eghbali
بهترین ترجمه ای که از نیچه خوندم، کتابی فوق العاده برای ذهن هایی که تصمیم به رهایی گرفتن
arman eghbali
سلام بله
ysn.jvn33
درود...ایا ترجمه خوب بود؟
کاربر
ببخشید چند سالتونه؟ربطی به این نظرتون نداره کلن میخوام بدونم زیر خیلی از کتابا نظر گذاشتید برام سوال شد
محمد
بله؟ بشر همانا یکی از خطاهای خداست؟ یا خدا همانا یکی از خطاهای بشر؟
"بالتازار.Professor؛
اینجا تنها چیزی که ثابت هست خطاست.. مطمئن‌ید خطایی رخ داده؟
محمد
مرغ ها از نوادگان دایناسور ها هستند 😂 جهت اطلاع بیشتر www.google.com
محمد
اول مرغ بوده
حسین
کتاب که عالی‌. اما سیستمِ الکترونیکی زیاد خوب عمل نکرده. ترجمه‌ی خاصِ آشوری یه مقداری قربانی شده. علائم و اعراب‌های ترجمه نامرتب شدن. طاقچه باید بیشتر رسیدگی کنه.
a.h.ahm
از جذاب و تاثیر گذار بودن نویسنده بگذریم از جملات کتاب نمی توان گذشت. نیچه بد بین نیست بلکه حقیقت گرا هست.
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
📖غروب بت ها 👤فریدریش نیچه یکی از مهم‌ترین چهره‌های فلسفه‌ی قرن نوزدهم بی‌شک فردریش نیچه فیلسوف بزرگ آلمانی است. تفکرات و نظریات جنجالی او مسیر تازه‌ای را در فلسفه گشود که کماکان بحث و نظریه پیرامون آن ادامه دارد. غروب بت‌ها مقدمه‌ی سریع و کوتاهی بر فلسفه‌ی نیچه است که در آن با شهامت بی‌مانندش به تمام بت‌های فلسفه‌ی کلاسیک یورش می‌برد و آنان را به زیر می‌افکند. دوستی او با ریچارد واگنر آهنگساز شهیر آلمانی در خلق این کتاب بی‌تاثیر نبوده است. حتی عنوان این کتاب هم شاید در راستای آخرین اپرای جاودان واگنر یعنی غروب خدایان باشد. برای آشنایی با تفکرات نیچه و دور خیزی بلند برای کشف تمام اندیشه‌هایش، بی‌شک غروب بت‌ها بهترین و سریع‌ترین راه برای شروع این مسیر هیجان انگیز است.
Hemmat
از نیچه کتاب های متعددی در ایران ترجمه و چاپ شده است. اما این کتاب به گفته ی استاد آشوری یکی از کتاب های ارزنده در شناخت نیچه است. از تفکرات و جملات مشهور نیچه این است که : ( خدا مرده است!! ) این کتاب حول اندیشه ی محوری او در غروب بت ها و فرو کاهیدن از فرا روایت ها و یا روایت های کلان است.
hunter
فعلا که خودش مُرده :)
هفتصد و چهل و نه
حتما تهیه و مطالعه میکنم تشکر و سپاس فراوان
Hemmat
عرض ادب و احترام به کاربر عزیز 8175 سپاس بیکران از تعامل شما در باره ی موضوعاتی که سوال فرموده بودید شما را ارجاع میدم به یک اثر بسیار خوب و ارزشمند با رفرنس کامل : * لشک کولاکوفسکی _ [ جریان های اصلی در مارکسیسم 3 جلد ] ترجمه عباس میلانی _ تهران _ انتشارات اختران _ 1387 چاپ اول این کتاب از آثار ارزشمند در بررسی مارکسیسم و متفکران مارکسیستی است که در 3 مجلد نوشته شده و به : برآمدن ، گسترش و فروپاشی مارکسیسم پرداخته است. در جلد دوم به لنین و لنینیسم ودر جلد سوم به استالین و استالینیسم پرداخته شده است. بنظر من این کتاب میتواند نیاز شما را برآورده سازد.و از منابع بسیار اساسی در اندیشه های مارکسیستی است . با تشکر و امتنان همت نوری 95/8/3
کاربر ۳۱۶۴۳۵۸
واقعا ممنونم از طاقچه ما در این روستاهای دورافتاده به راحتی به این کتاب ها دسترسی داریم
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
نگارش کتاب مشکل داره و گاهی باعث نفهمیدن متن میشه و باید چندین بار خونده بشه، متن کتاب به خودی خود سنگین هست و نگارش هم مزید بر علت شده.
ezzio
از نیچه بیشتر کتاب بذارید
نفس
سلام اینجامحل نظرکتابه نه دوست یابی یا ....لطفا خودتونو اصلاح کنید ...واقعا که میایم اینجا نظر بخونیم چه چیزای که نمیبینیم .....پناه به خداااا
امیرحسین
نیچه از خودش به عنوان فیلسوفی که مناسب زمانه خودش نبود یاد میکرد و می‌گفت آیندگان اونو درک میکنن. با خوندن کتاباش متوجه میشوید که واقعا حق داشته . از ترجمه بسیار خوب کتاب هم غافل نشیم ولی متاسفانه یه سری علامت های نگارشی بهم ریخته ، بعضی کلمات به هم چسبیده ان و خیلی جا ها حتی در ابتدای جملات «_و » اومده که یه ذره فهم جملات رو سخت میکنه.
م.م.ر
این کتاب به خودیِ خود یک اثرِ ویژه از نیچه محسوب میشه. من سررشته‌ای از زبان آلمانی ندارم ولی ترجمهٔ بیسترِ واژه‌های انگلیسیِ متن بنظرم قابل قبول میاد. اما اشکالات اصلیِ این ترجمه در وهلهٔ اول خطاهای نگارشی/تایپی/نوشتاریِ بسیار زیادی هست که متاسفانه تقریباً در هر صفحه به چشم می‌خوره، و در وهلهٔ بعد واژگانِ مترجم‌ساختی که جا داشت به شکلی معنادار‌تر و آشناتر با واژگانِ رایج ترجمه بشن. درک می‌کنم که در آثار نویسندگان بسیاری مثل شوپنهاور، کانت و نیچه کلماتِ ابداعیِ بسیاری هست که کارِ ترجمه رو گاهی بسیار مشکل می‌کنه، ولی آدم واقعاً از افراد خبره و باسابقه در امر ترجمه توقع کاری شسته‌رفته‌تر رو داره که من نمی‌تونم بگم این ترجمه ازجملهٔ اون کارهاست. در هر صورت شخصاً فکر می‌کنم خوندنِ این اثر برای کسانی که قصدِ آشنایی با آثار نیچه رو دارن ضروری خواهد بود. برای من این کتاب از لحاظِ آسایشِ مطالعاتی بسیار ناراحت‌کننده بود، اما چاره‌ای نداشتم جز اینکه به چیزی که بعنوانِ "بهترین ترجمهٔ موجود" شناخته میشه بسنده کنم.
AS4438
بهترین ترجمه ازبهترین کتاب فلسفی، این کتاب را باید با حوصله ونه یکباره خواند، درضمن قبل ازخواندنش کتابهای چنین گفت ذرتشت واینک انسان،نیچه راهم بایدخواند، علاقه مندان به فلسفه قطعن لذت میبرند.
عبدالفراز
فوق العاده است
داریوش پارسا
نیچه اثاره درخورتری داره لطفا اثاره برجسته تری از ایشون ایجاد کنید
هه زار زندگی
اثری از نیچه رو ایجاد کنن؟؟ مگه راهه داداش؟؟ نیچه اثارشو خودش ایجاد کرده کس دیگه ای نمی تونه به ایجاده سواد یوخ
morteza. p
عاشق شجاعت و ساختار شکنی نیچه هستم، اما ترجمه واقعا ضعیف بود، پولتون رو حروم نکنید☹️☹️☹️
ali
داداش مگه بهتر از آشوری هم داریم؟

حجم

۳۰۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

حجم

۳۰۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۳ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد