نظرات درباره کتاب باغ آلبالو و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب باغ آلبالو اثر آنتوان چخوف

نظرات کاربران درباره کتاب باغ آلبالو

نویسنده:آنتوان چخوف
انتشارات:انتشارات توس
امتیاز:
۳.۹از ۲۳ رأی
۳٫۹
(۲۳)
Amin D
فیرز، مستخدم کهنسال باغ آلبالو، در اواخر نمایش با خودش زمزمه می‌کند: "عمرم همچین تمام‌شده که انگار اصلاً زندگی نکرده‌بودم". شاید این اندیشه آشنایی باشد برای کسانی که در انتهای یک دوران، یا در دوران گذار زندگی کرده‌باشند. به‌هم‌ریختن نظم اشرافی، جامعه فئودالی و مناسبت‌های خاص‌اش، یک مولفه مهم دارد و آن تغییر در معنای "کار" است. کاری که دیگر ویژگی منحصربه‌فرد طبقه کارگر و پرولتاریا نیست و اگر به‌درستی فهمیده‌شود، به خود زندگی معنایی تازه می‌دهد. طبقه تن‌آسا وقتی به خودشان می‌آیند و با تغییر دنیا مواجه می‌شوند، حتی نمی‌دانند چطور عکس‌العمل نشان‌دهند؛ در انفعال خودشان غرق می‌شوند و در نظاره به‌حراج‌رفتن باغ آلبالو، راهی جز مویه و سوگواری ندارند. اما لوپاخین، آنکه در خانواده‌ای کارگر زاده‌شده و حالا در تغییر مناسبات جای طبقه ملّاک را گرفته، می‌داند این پایان کار نیست. باید کار کرد و کار را مفهومی همگانی دانست. تغییر مناسبات اجتماعی در جامعه اشرافی که با پایان جنگ جهانی اوّل و سقوط امپراتوری‌ها به اوج خودش رسید، ماجرایی است بسیار گفته‌شده. امّا ردپای این نظم اشرافی در خانواده‌های قدرتمند و نسبت‌شان با مناسبت‌های سیاسی - اجتماعی را هم‌چنان می‌توان در الیگارشی‌های نوظهور مشاهده‌کرد. این داستانی است که کهنه نمی‌شود، حتی وقتی در چنین نمایش‌نامه‌ای معمولی و ساده با آن مواجه شده‌باشیم.
🌻سپیده 🌻
" آنتون پاولوویچ چخوف" ،داستان نویس و نمایش نامه نویس برجسته ی روس است.او در زمان حیاتش،بیش از ۷۰۰ اثر ادبی آفرید. او را مهم ترین داستان کوتاه نویس،بر می شمارند و در زمینه ی نمایش نامه نویسی نیز آثار برجسته ای از خود بجا گذاشته است. وی را پس از شکسپیر بزرگترین نمایش نامه نویس می دانند. چخوف در ۴۴ سالگی بر اثر ابتلا به بیماری سل درگذشت. آخرین لحظات از زبان همسرش: به آرامی به طرف چپ دراز کشید و من فقط توانستم به سویش بدوم و اما او دیگر نفس نمی کشید. مانند کودکی،آرام،به خواب رفته بود. و این ساعات اولیه روز ۱۵ ژانویه ۱۹۰۴ بود...
Ardalan
شاید حرکتی بینی کمدی و تراژدی. شخصیت هایی که انگار مثال هاشون در بیرون زیاد است حتی اگر به معادلات جامعه ی روسیه در آن زمان و تمثیل های کتاب پی نبرده باشیم (مثل من که در ابتدا قسمت های مختلفیش را نمی دانستم) ولی حسی میساخت و کششی.
کاربر ۱۲۷۱۴۹۵
شما اینو گوش کردید؟
علیِ‌دهقانِ‌فارسی
درود به کتاب‌باز های عزیز، معروفترین نمایشنامه چخوف. فوق العاده جذاب و زیبا. درتک تک بخش های این کتاب جملات قشنگی بود. لذت بردم. | خوش بخوانید.
کاربر 1270555
من این کتاب رو پولشو دادم ولی فایلو ندادن و نشد دانلود کنم واقعا متاسفانه براتون
kimi
به پشتیبانی خبر بدین . با توجه به تجربه ی اکثر دوستان یا پول به حسابتون برمیگرده یا مشکل رو رفع میکنن
trinitrotuloen
به پشتیبانی اطلاع بدید
m.a.m
عالی
Golshad
من تا به حال نمایشنامه روس نخوانده بودم بنابراین تجربه جدید و جذابی بود قلم نویسنده قدرتمند و طنزهای ظریف و سیاه اجتماعی به زیبایی بیان شدن جای گفتن داره از ترجمه خوب مترجم که باعث به دل نشستن نمایشنامه شد
کاربر 1271495
چرا پیش نمایش صدا نمیاد
ابزورد
آفرین
agapeagape
شگفت انگیز

حجم

۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

حجم

۶۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۶

تعداد صفحه‌ها

۷۶ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد