نظرات درباره کتاب نامه‌های فهیمه (فهیمه بابائیان‌پور) و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب نامه‌های فهیمه (فهیمه بابائیان‌پور) اثر علی‌رضا کمری

نظرات کاربران درباره کتاب نامه‌های فهیمه (فهیمه بابائیان‌پور)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۱۵ رأی
۴٫۲
(۱۵)
دلتنگِ ماه
عاشقانه های فهیمه را بسیار دوست دارم،عشق او به همسرش عشقیست آسمانی.حدود 3 سال گذشته نسخه چاپی کتاب رو مطالعه کردم و دوباره دلم حال و هوای فهیمه را کرد، بخشی ازدلانه ی من ،۳ سال گذشته بعد از مطالعه ی کتاب؛ سلام بر تو ای بانو، ای بانوی فروردین، ای بهار زندگی عاشقانه، سلام بر تو ای بانوی فهیم،ای فهیم غلامرضا ای معلم مهربان... ای معلمی که بعد از سالها باب کلاس عاشقی ات را گشودی و مرا به شاگردی پذیرفتی... عشقی که تو چشیدی چیز دیگریست.عشقی ناب و کم یاب... منی که سالها از کلاس درس عاشقی دور مانده بودم... منی که سالهای سال در الف بای عاشقی درجا زده بودم و هرچه تلاش میکردم نمیتوانستم بیابم عشق ناب تو را، بانو ممنون و بسیار سپاس که مرا راه دادی به بزم عاشقانه ات،به کلاس عاشقی ات. سپاس از اینکه سیرابم کردی از زلالی عشقی که در سینه داشتی... نیاز من به استادی تو تمامی ندارد... تا پر شوم،لبریز شوم... از عشقی که تو آن را برایم معنا کردی... و من همراهی تو را بیش ازپیش نیاز دارم.
مطهره موذنیان
خیلی کتاب قشنگی است من هم پیشنهاد می کنم بخوانید
دلتنگِ ماه
🌹
سپیده
چقد زیبا...
h.s.y
کتاب خوبی بود ولی توضیحات اولش روان نبود و ای کاش نامه های فهمیه و غلام رضا کنار هم بود نامه فهمیه بعد جواب نامه که غلام رضا داده بود اینجوری قشنگ تر میشد ولی در کل کتاب خیلییی خوبی بود
مانا
به نظر منم اگر نامه ها یکی در میان نامه زن به شوهر و شوهر به زن بود و به ترتیب زمانی بود خواننده بهتر می توانست موقعیت را درک کند. مقدمه کتاب جالب نبود
فطرس
این کتاب حال غریبی داره،10سال پیش خوندمش هنوزوقتی اسم کتاب میاد،احساس خوبی دارم
مانا
خیلی عالی بود. درک عمیق و عرفانی فهیمه و اثر گزاری روی همسرش واقعا جذاب بود. شاید کسی باور نکند یک همسر شهید از شنیدن خبر شهادت همسرش انقدر شاد شود‌ اما این قصه واقعی است. مقدمه کتاب را دوست نداشتم. کلمات و تشبیهات سخت و ثقیل در مقدمه آمده بود.
آسمان
در مورد نامه‌های فهمیه بابائیان پور به همسرش شهید غلامرضا صادق زاده است؛ نامه‌هایی که فهمیه به جبهه ارسال می‌کند و پاسخ‌هایی که غلامرضا برای فهیمه باز می‌گرداند. نامه های طلایی فهیمه، نشان از مقام معنوی والای وی و همسرش دارد، آن هم در دهه ی دوم زندگی و سن و سال کم. نوشته‌هایی که نشان می‌داد جامه جسمانی دنیا برای این دو نفر تنگ‌تر از چیزی است که فکرش را بشود کرد، در همان جوانی با اشتیاق جامه دریدند به سوی خالق رجعت کردند، غلامرضا با شهادت، فهمیه نیز با حادثه‌ای ناگوار (ظاهراً تصادف). چقدر باید ایمان داشته باشی و چقدر برای خدا خودت را پاک کردی که به جای نامه‌های عاشقانه فدایت شوم شروع به نوشتن نامه‌های آرمانی و عرفانی کنی.
hiba
من این کتاب رو به پیشنهاد یکی از مهمانان برنامه کتاب باز خوندم وچون به نامه نگاری وخواندن مکتوبات علاقه مند هستم جذبش شدم. از لحاظ اطلاع از نوع ارتباط گیری رزمندگان با خانواده ونوع محتوای ادبی آن سالها جالب بود وازهمه جالب تر نوع نگاه پخته و ثبات قدم جوان های کم سن وسال آن زمان در راه دین است که بسیار تکان دهنده وآموزنده بود.
مطهره موذنیان
کتاب خیلی قشنگی است توصیه می کنم بخوانید
احسان
خوب بود
...
این کتاب را در تاریخ سوم آبان 1399 مرور کردم. از آن مدل عشقهایی است که ما خیلی با بیگانه شده ایم.. برای من چندان جذاب نبود.
nazanin
شما نویسنده اش هستی
زهرا
اصلا جالب نبود توصیه نمیکنم

حجم

۶۲۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۶۲۷٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۵۵,۰۰۰
۳۸,۵۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد