نظرات درباره کتاب شاه سلیمان و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شاه سلیمان اثر رومن  گاری

نظرات کاربران درباره کتاب شاه سلیمان

۳٫۶
(۷)
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
عشق، قدرت، سلطه‌طلبی کتاب «شاه سلیمان» داستان در مورد فردی جنگ‌جو است که روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌کند. این مرد همان سلیمان است که از فرش به عرش رسیده و اکنون تاجری بزرگ، در عرصه شلوار می‌باشد ولی در فراق عشق دوران جوانی‌اش می‌سوزد و می‌سازد. کتاب حاضر روایت‌گر عشق، قدرت و روابط فردی که چندین سال مجبور به پنهان شدن و حتی از یاد بردن عشقش شده بود، است. رومن گاری کتاب‌های زیادی تالیف کرده که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند از جمله آن‌ها می‌توان به «خداحافظ گاری کوپر» اشاره کرد. رومن گاری رومن کاتسِف با نام مستعار رومن گاری در 8 مه 1914 میلادی در شهر ویلنا واقع در لیتوانی در خانواده‌ای یهودی به دنیا آمد. پدرش زمانی که او یازده ساله بود خانواده را ترک کرد. رومن به همراه مادرش در چهارده سالگی به فرانسه رفت و در آنجا به تحصیل در رشته حقوق پرداخت. در زمان جنگ و اشغال فرانسه توسط نازی‌ها به انگلیس رفت و در آنجا تحت فرماندهی شارل دوگل در اروپا و آفریقای شمالی جنگید. وی نخستین رمانش «تربیت اروپایی» را در ارتش نگاشت. گاری پس از جنگ به عنوان دیپلمات در شهرهای مختلف کار کرد. همچنین به عنوان سخنگوی هیئت نمایندگان فرانسوی در سازمان ملل در نیویورک و لندن فعالیت داشت. این نویسنده اسرار آمیز در سال‌های پایانی حیاتش یادداشتی پشت جلد یکی از کتاب هایش نوشت با عنوان «زندگی و مرگ امیل آژار» که اعترافی بود درباره ترفندی که موجب شد او با امضای دروغین «امیل آژار» خود را نویسنده‌ای جوان جا بزند و در سال 1975 جایزه گنکور را تصاحب کند. حال آن که نوزده سال قبل از آن با نام رومن گاری موفق به کسب این جایزه شده بود. از او آثار زیادی برجای مانده است که می‌توان به «ریشه‌های آسمان»، «شب آرام خواهد بود»، «شاه سلیمان»، «گذر روزگار» و ... اشاره کرد. رومن گاری در دوم دسامبر1980 در آپارتمانش واقع در پاریس دراز کشید و سر یک تپانچه کالیبر 38 مارک «اسمیت و وسون» را در دهانش گذاشت و به زندگی یکی از پرکارترین نویسنده فرانسوی پایان داد.
نگین
کتاب جذابی بود. تعلیق خوبی داشت. واقعا لذت بردم.
علی شادکام
شاه سلیمان پیرمردی هشتاد ساله است که یک موسسه کمک به مردم راه اندازی کرده و افرادی استخدام کرده به مردم نیازمند روحی مشاوره بدهد. افرادی هم در آنجا استخدام شده اند. او که قبلاً خود را شاه تجارت شلوارهایی آماده می نامیده در جستجوی زندگی میان آگهی های روزنامه ها و خاطرات عاشقانه مردم معمولی است. افراد در مواجهه با او دچار تردیدند و از قصد او مطلع نیستند. راوی که کرد جوان راننده تاکسی است ابتدا شیفته اوست و به مرور به تناقضاتی در ارتباطش با او می خورد.
s.h
وقتی فهمیدم که کار از کار گذشته بود عاشق او بودم. بسیاری از مردم نمیتوانند بفهمند ممکن است انسان کسی را دوست بدارد که لیاقت ندارد. عشق موجب انجام دادن کارهایی میشود که هیچ توجیهی ندارد. هرگز نمیتوان روی عشق حساب کرد ودر زندگی احمقانه ترین کاری که کردم همین بوده شاه سلیمان رومن گاری
وحید
به نظر من که کتابی کشدار و خسته‌‌کننده بود.

حجم

۲۱۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲۱۹٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۳۴,۳۰۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد