نظرات درباره کتاب فصل فیروزه و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب فصل فیروزه اثر محبوبه  زارع

نظرات کاربران درباره کتاب فصل فیروزه

نویسنده:محبوبه زارع
امتیاز:
۴.۲از ۸۰ رأی
۴٫۲
(۸۰)
hassani
خیلی کتاب خوبی بود. سال 96که از طرف دانشگاه می رفتیم مشهد ،استادمون به ما گفت که قبل رفتن به مشهد در مورد کرامات امام رضا (ع) مطالعه ای کنید اونوقت زیارت شما با سال های قبل متفاوت خواهد بود و معرفت شما از قبل بیشتر خواهد شد.ما ( یا حداقل خود من) در مورد کرامات امام رضا زیاد شنیدیم و معرفت و محبتمان نسبت به آقا زیاد هست و دوسشون داریم، ولی در مورد کرامات حضرت معصومه (س)زیاد یا حداقل اندازه امام رضا شناخت نداریم.من پارسال که میخواستم برم قم طبق سفارش استادم در مورد کرامات حضرت معصومه (س) مطالبی خوندم ، وقتی رفتم حرم حس میکردم حرم حضرت زهرا رو زیارت میکنم خیلی حس و حال خوبی داشتم نسبت به دفعات قبل. معرفت و محبت ما نسبت به ائمه معصومین با شناخت ما از آن بزرگواران رابطه مستقیمی داره. پیشنهاد میکنم در مورد آن بزرگواران مطالعه کنید. اگر هم کتابی در این موضوع می‌شناسید و خوندید،ممنون میشم که معرفی کنید.🌹🌹🌹
z.s.j
زیارت آغاز عشق و بندگی امام رئوف
ساونج مممود
اقیانوس مشرق
hassani
سپاسگزارم 🌺 ممنون از معرفی شما ،حتما میخونم
وصال
فصل فیروزه ، داستانی عاشقانه است با محوریت حضرت معصومه (علی‌ها السلام). سیندخت، دختری زرتشتی اهل یزد است. پدر تاجر دارد که با او و کاروان تجاری‌اش به نقاط مختلف خلافت عباسی در سیروسفر هستند. ثمره این سیروسفر، آشنایی او با کیارش است. پسری زرتشتی اهل نیشابور که فیروزه‌تراشی است ماهر. عشقی آتشین وارد ماجرا میشود و ... .
ح. دوست حافظ
سوژه به نظرم خوب بود، ولی پتانسیل اینو داشت که بیشتر از این درباره اش نوشته بشه. شخصیت پردازی هم چندان قوی نبود و خلاصه به نظرم جای کار داشت. از نظر اطلاعات تاریخی و مذهبی کتاب خوبی بود. اگه رویای نیمه شب رو خونده باشید، قطعا احساس می کنید که شباهت های زیادی بین این دو کتاب وجود داره، که اون سبک بیان و شخصیت پردازی قوی تری داره.
کاربر ۱۰۶۸۲۱۸
بسیار دقیق و درست اشاره کردین
کاربر ۲۵۶۱۹۷۳
کتاب داستانی زیبا داشت و اما یک موضوع مهم که داخل کتاب به درستی توصیف نشده بود پیروان دین زرتشت آتش پرست نیستند بلکه آتش رو نمادی از پاکی و مقدس میدونن و در اصل در دین زرتشت به پرستش اهورامزدا می پردازند
Omid H
خیلی خواندنی بود اگر از رویای نیمه شب خوشتون اومده از این کتاب هم خوشتون میاد
arezou
از خوندنش لذت بردم؛ارامش بخشه!
r.heidari
کوتاه اما دوست داشتنی... به جانم نشست...⁦✌️⁩
کاربر ۲۴۷۲۱۵۸
این کتاب یکی از بهترین کتابهایی است تا به حال خوانده ام داستان این کتاب و عشق به حضرت معصومه طوری در اعماق دلم جا گرفت که در پایان کتاب اشک در چشمانم حلقه زد از نویسنده محترم متشکرم.
فاطمه
کتاب زیبای رانده شده هم اشاراتی زیبا و لطیف به ماجرای سفر حضرت معصومه داره… دوست داشتید حتما مطالعه کنید
حدیثه مختاری
خیلی عالی بود. یه روزه خوندم. دلم هوای زیارت حضرت معصومه کرده. السلام علیک یا فاطمه ی معصومه
M.Bo
سلام،شما چطوری کتابو دانلود کردین 😔 اگه میشه بهم بگین لطفا
Taha
کتاب برای من سیر مشخص و روانی نداشت. اصلا معلوم نشد چطور این دختر از دین خود مشتاق و علاقه مند به حضرت معصومه سلام الله علیها شد. خیلی جای کار و پرداخت داشت. داستان آن برای من گنگ و نا مفهوم بود. انتظار کتابی شبیه رویای نیمه شب داشتم که اصلا شبیه نبود. تشکر از دغدغه نویسنده انشالله کارهای قوی تر و داستانی تر ایشان را ببینیم و بخوانیم.
فصل فیروزه...
عالی....
عاطی
کتاب زیباو روح بخشی بود .
zahra ag
قشنگ بود ولی رویای نیمه شب رو بیشتر دوست داشتم
گل نرگس
کتاب خوبی بود ولی رویای نیمه شب خیلی قشنگ تره
esteghlal
هزینش زیاده
kh.A
قشنگ بود.به دل آدم می شینه و این تلنگر به انسان که اگر در راه خدا و برای رضای او قدم برداری خدا طوری برات جبران میکنه که خودتم تعجب میکنی اگر چه این یک داستان بود ولی در دنیای واقعی همچین اتفاقایی به اذن خدا و کمک معصومین بی شک امکان پذیره.
صدف
داستان پر کشش و جذابی داشت. نظر کردن امام به دختر آتش پرست
•یاصاحب‌الزمان•
خواندن این کتاب به من حس خیلی خوبی داد با اینکه متن خیلی روان و ساده نبود ولی خیلی هم سخت و دشوار نیست فقط اینکه به نظرم این کتاب برای افراد بالای ۱۳ سال مناسب تره. در کل کتاب قشنگی بود که برام تازگی داشت.
حاج خانوم
بسم الله الرحمن الرحیم معنای عشق را از عشق مادی سیندخت و کیارش، گره می‌زند به امام و مأموم... حرکت خوب و قابل تحسینی است. هر چند جای کار بسیار دارد و اشاره به تنها حدیث قدسی که در آن کلمه عشق به‌کار رفته و اتفاقاً سند محکمی هم برایش نیست، جای تأمل دارد. آنچه در لسان قرآن و ادبیات دینی آمده، حبّ است، نه عشق...
محمدتقی ریاحی
کتاب خیلی خوبی بود و متن‌ش هم تا حدودی روان بود. داستان پردازی خوبی داشت اما خب در مورد شخصیت های فرعی آنچنان که باید شخصیت پردازی نشده بود و جای کار داشت. اما خب بازم میگم که داستان خوب و تاثیرگذاری داشت و مخاطب رو در خود غرق میکرد و من خودم در طول یک روز و نیم مطالعه کتاب رو تموم کردم و در داستان کتاب غرق شدم. خیلی خوب به محوریت حضرت معصومه و امام رضا پرداخته شده بود و با اینکه این دو شخصیت بزرگوار در داستان حضور فیزیکی نداشتند و فقط یاد و نامشان جریان داشت، اما مخاطب احساس میکنه که در بند بند داستان حضور پررنگ تری تا خود سیندخت دارند. احساس بسیار خوبی از خواندن کتاب بهم دست داد و بعضی وقتا اشک توی چشمام جمع میشد. خانم زارع عشق رو به خوبی بیان کردند اما خب بنظرم باید داستان کمی کاملتر و طولانی تر بود تا تکلیف خیلی از چیزها بهتر روشن بشه مثل اینکه چطوری یکدفعه سیندخت از دین خودش به دین اسلام اومد و اونکه با عرب جماعت دشمن بود، با خدیجه انقدر راحت انس گرفت و وقتی تا لحظاتی پیش دشمن حضرت معصومه و امام رضا بود، یکدفعه عاشق ایشون شد و حتی بانو صداشون میزد. پس باید بیشتر به این نکته رسیدگی میشد. اما در کل عالی بود. پیشنهاد میکنم که کتاب های ”رؤیای نیمه شب“ که مرتبط با همین موضوع هست را بخوانید، و همچنین کتاب ”بگذار اسبت بتازد“ اثر دیگری از این نویسنده که به واقعه کربلا و حر بن یزید ریاحی میپردازد و خیلی از این کتاب جذابتره. متشکر

حجم

۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

حجم

۷۱٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۲ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد