نظرات درباره کتاب جستارهایی در باب عشق و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب جستارهایی در باب عشق اثر آلن دوباتن

نظرات کاربران درباره کتاب جستارهایی در باب عشق

نویسنده:آلن دوباتن
انتشارات:انتشارات جامی
امتیاز:
۳.۵از ۱۵۱ رأی
۳٫۵
(۱۵۱)
Dentist
توی این کتاب لحظه به لحظه ی یه رابطه ی عاطفی از ابتدا تا انتها خیلی دقیق و موشکافانه بررسی میشه. از لحظه ی آشنایی و عاشق شدن تا لحظه ی خیانت و انتهای رابطه. تمام تفکرات و تمایلات درونی فرد درون رابطه رو خیلی دقیق به تصویر می کشه. در عین حال محتوای کتاب در قالب داستانی گنجونده شده. به عبارتی همه ی رخدادهایی که درون یه رابطه به وقوع می پیوندن رو با بررسی یه رابطه ی مشخص بین دو نفر بررسی می کنه. کتاب خیلی دقیق و موشکافانه ایه و تقریبا همه میتونن باهاش همذات پنداری کنن. ولی درعین قابل درک بودن، روابط عاطفی رو از نگاه فلسفی و روانشناختی بررسی می کنه.
کاربر ۸۷۰۶۲۳
ترجمه ای دیگه ای نداره این کتاب؟
محمد شریعتی
خواهش میکنم
کاربر 870623
ممنون
محمد شریعتی
چرا یه ترجمه دیگه داره از نشر نیلوفر، گلی امامی
far.heydari
این کتاب یک رمان عاشقانه نیست هرچند روایتی از زندگی عاشقانه یک مرد هست, و همونطور که از اسم کتاب پیداست فلسفه عشق از دیدگاه نویسنده رو بیان میکنه نیاز هست کتاب رو آهسته و با تامل بیشتر بخونید, چون تقریبا در هر صفحه حرف و نکته ای برای آموختن هست یک نکته در خصوص کتاب های فلسفی که باید بهش توجه کنید این هست که اونها میخوان شما در خصوص موضوعات بیشتر فکر کنید نه اینکه هرچیزی رو که میگن بی چون و چرا قبول و سرمشق کنید . حرف های نویسنده ها وحی منزل نیستند, نظرات شخصی هستن که صرفا به شیوایی بیان شدند پس درخصوص جملات کتاب های فلسفی ابتدا فکر کنید در آخر خواندن این کتاب همراه با تامل فراوان حتما توصیه میشه 🌹
sara
کتاب واقعا مثل اسمش جستار هایی در باب عشقه.متن ترجمه روان نبود ولی خب باز من به خوندنش ادامه دادم و خوشحالم که تمومش کردم. به نظرم هر کسی که یکبارم حس دوست داشتنو عشق رو‌ تجربه کرده باشه تو کل کتاب با شخصیت اول همزاد پنداری میکنه.نکته هایی که میگفت خیلی قشنگ بود و مشتاق میشدم ببینم چه اتفاقی برای عشقشون‌ میفته.البته درک جملاتش خیلی وقتا سخت میشد و نیاز داشتم چند بار جمله رو بخونم یا فک‌کنم که ‌متوجه شم که به نظرم به خاطر ترجمه بود.
elka kiany
من نصف کتاب رو خوندم و اصلا جالب نبود برام. نه تنها حوصلم رو سَر برد بلکه هیچ نکته آموزنده ای هم برام نداشت. نمیدونم نویسنده رو چه حسابی تجربه عاشقانه خودش رو به عنوان مثالی برای عشق انتخاب کرده و در موردش کتاب نوشته! بیشتر مناسب افراد جوان و بی تجربه هست که درکی از عشق ندارند وگرنه آدمی که یکم سرد و گرم روزگار رو چشیده و اهل تفکر باشه، اطلاعاتش در مورد عشق خیلی بیشتر از این کتابه! اگه دنبال یه داستان عاشقانه هستین خوبه اما اگه میخواید آگاهیتون در مورد عشق بیشتر بشه، کتاب های بهتری هست.
fatemeh.p
من نسخه چاپی کتاب رو خوندم.کتاب خیلی خوب و آموزنده ای بود؛ از جنبه های مختلف، یک رابطه رو بررسی و اکثر شرایطی که ممکنه در یک رابطه عاطفی رخ بده رو تحلیل کرده بود. قلم و تحلیل های آلن دوباتن خیلی واقع‌بینانه و روانشناسانه اس و در کل آثارش رو می پسندم. من با ترجمه گلی امامی خوندم اما ترجمه آقای اخلاقی منش خیلی روان تر و بهتر هست و سانسور به خصوصی هم نداره. خوندن این کتاب رو به علاقمندان این ژانر پیشنهاد میکنم.
Kimian
اگر دنبال آثاری با مضمون داستانی و روایی هستین، می تونه کتابی مفرح و دارای جذابیت به خصوصی باشه. یک اثر خاص که دیدگاه های مختلف فکری رو هم لا به لای داستانی که تعریف می‌کنه، گنجونده. اما مشکلی که به نظرم به کتاب وارده بحث بی سر و ته بودنشه. یعنی اوایل، داستانی رو تعریف می کنه؛ در میانه ها از معنا و مفهوم فلسفیش کوه میسازه و در آخر هم همه کوه رو بر سرمون خراب می‌کنه. در کل به نظر میاد تفکر و تصمیم گیری رو به خود خواننده واگذار کرده اما سوگیری‌های شخصی در آخر کتاب مشهوده.
آتوسا
کتاب سفر یک رابطه‌ی رمانتیک رو از شورِ آغاز تا افسردگیِ پایان و سپس، تا گذر از این افسردگی پی می‌گیره. آلن دو باتن فیلسوفی شناخته‌ شده‌ و عامه‌پسنده ؛ اما خوشبختانه شهرت و محبوبیتش کتابهایش را به رده‌ی زرد تنزل نداده‌ن.کتاب ارجاع‌های متفاوتی داره به گفته‌ی فیلسوفان بزرگ، اما همچنان عامه‌فهم و بی‌تکلف باقی می‌مونه.ریزبینی دو باتن غافلگیرکننده ست و من از شباهت روایت شخصی خودم با ماجرا در نقاط زیادی غافلگیر میشدم.( که البته تعجبی هم نداره، همونطور که قصه‌ی یک رابطه‌ی خوب کمابیش تکراریه، قصه‌ی روابطی که به مشکل میخورن هم شباهت‌های فراوان دارن.) در مجموع آلن دو باتن رو در مرحله‌ای بسیار بالاتر از سایر نویسنده‌های عامه‌فهم پیشنهاد میکنم.
نسیم سهیلی
قبلا خوندم خیلی خوبه
Farnoosh
طاقچه! لطفا دست کم تخفیف دو روزه بگذارید. تا میریم نمونه رو مطالعه کنیم تخفیف برداشته میشه
mahzad
من وقتی میخوندمش با نویسنده تو هر باب یه سری افکار و کارهای مشابه داشتم... به نوعی هم داستان یه فرد عاشقه هم اشتباهات هم کارهای درستی که انجام میدن و روال عادی زندگی که تو زندگی همه طی میشه... به طور کلی روال یک رابطه و مسائل و افکاری که اغلب شاید درست نباشن توضیح داده شده.
Aynaz Dargahi
ترجمه گلی امامی رو از فیدیبو بخرم بهتر نیست؟
Stvt
کتاب به نظر جذاب میاد دارم میخونمش. اما حس میکنم تایپ این کتاب تو این اپلیکیشن مشکل زیاد داره. ینی خیلی مشکل داره. هر پاراگراف یه عدد اولشه :/ دیالوگا یکدومش میبینی کوتیشن داره یکیش نداره :| دیالوگا اصن معلوم نیس کی داره حرف میزنه. خیلی نامرتبه. خیلی غلطای نگارشی زیاد داره. بعضی جمله ها رو اصن نمیشه فهمید! ولی با وجود اینا بازم کتاب عالیه.
شيوا
به نظرتون قشنگ بودکه بخرمش؟؟
مهشید
داستانی که به خوبی اوج و فرود و فراز و نشیب‌‌های یک رابطه عاطفی رو شرح داده. از صفحه اول تا آخر کتاب حس میکردم براساس تجربه‌های عاطفی خودم نوشته شده. انگار از یه بالای تپه‌ای بلند به گذشته خودم نگاه میکردم؛ منتهی از دیدگاه منطقی‌تر. چه دلیلی برای سانسور کردن روابط جنسی هست؟ 🤷🏻‍♀️
کاربر 6820151
موضوع کتاب ، در مورد مردی بود که تصادفا در. مسیر برگشت از پاریس به لندن با خانم جوانی به نام کلویی اشنا می شود. دوباتن در این کتاب به شروع عشق. رفتارهای دوطرفه، احساس ها و نتایج هر کنش و واکنشی می پردازد، .در نهایت با اعتراف کلویی به خیانت ، دوره ایی جدید برای شخصیت اصلی داستان آعاز می شود ،که تا مرز خودکشی و رواقی گری او را جلو می برد و پس از بررسی همه چیز ، راه نجات در عشق دوباره پیدا می شود ، خوندن کتاب برای همه زوج ها ، فرد ها پیران نوجوانان جوانان بسیار مفید و پر کشش خواهد بود . از این نویسنده هفته قبل خودشناسی را خوندم ، بیستم اسفندماه ۱۴۰۲
خانوم الگا
خب حقیقتش این کتاب میتونه ی سفر باشه و درسایی که به خوبی با فلسفه و خرد وحتی احساسات قلبی پیوند زده شده وقتی این کتابو میخونی میفهمی یسری نکات حتی کلی تر ازونه که فقط توی رابطه درست باشه و میشه بستش داد تو قسمتای دیگه زندگی مرسی از دوباتن و مترجم خوب این کتاب پیشنهاد میشه ادما( ・∇・)
نازنین
ارتباط خوبی با کتاب برقرار نکردم. به نظرم کتاب برای کسی که تجربه عشقی مشابهی داشته میتونه جذاب باشه ولی به نظر بیشتر یک عشق خیالی بود تا واقعی یا شاید هم یه عشق کودکانه. توضیح بیشتر اینکه اگه آدمی هستید که با دیدن ظاهر یک نفر و حرف زدن با او در طی یک سفر هوایی عاشق میشید تا اون حد که بعد از خداحافظی راجع به اون فرد خیال پردازی کنید و رابطه تون ادامه دار بشه، احتمالا این کتاب براتون جالب خواهد بود. در غیر این صورت وقتتون رو برای خوندن کتاب دیگه صرف کنید.
محمد جواد رمضانی(تمنا)
نمیدونم مشکل از نویسنده بود یا مترجم تا نصف کتاب رو خوندم به تناسب وقتی که گذاشتم هیچ چیزی عایدم نشد و اینکه اصلا طرفین داستان صلاحیت عقلی و منطقیِ انتقال اطلاعات مهم و خوب را نداشتند .من نتونستم با کتاب کمترین ارتباطی بگیرم🙏🏻
narges
قلم جادویی آلن دو‌باتن رو دوست داشتم😍 کتاب با توضیحِ سیرِ عاشق شدن راوی شروع میشه و به فراز و فرود‌های رابطه‌ها میپردازه.. طرز روایت داستان فوق‌العاده جذاب بود برام.. خیلی خودمونی و ملموس راز و رمز‌های یک رابطه، دعوا‌ها، رفتار‌ها، تصمیمات و اتفاقات غیرمنتظره، شور و اشتیاق ناگهانی، دلسردی‌های کوچک غیرقابل چشم‌پوشی و... (اتفاقاتی که تو هر رابطه‌ای ممکنه بیفته) رو توصیف و سپس با نکات فلسفی تشریح‌شون میکنه؛ که در نوعِ خودش بی‌نظیره.. همچنین نشون‌ میده که در یک رابطه‌ی عاشقانه؛ مثل بقیه‌ی زندگی، اشتیاق و نوعِ نگاه به مسئله میتونه چه تأثیر زیادی روی برداشت و روشِ حل مسئله‌ داشته باشه..(احساسات نقش مهمی در اتفاقات دارند) فکر میکنم چه درگیر عشق و عاشقی شده باشید چه نشده باشید، خوندن این کتاب خالی از لطف نباشه براتون.. متوجه شدم ترجمه‌ی خانوم گلی امامی مشکلات زیادی داره.. پس کتاب رو با ترجمه‌ی آقای محمدرضا اخلاقی‌منش تهیه کردم؛ و راضی بودم. (هرچند که اصل کتاب یا ترجمه‌ی گلی امامی رو نخوندم که بتونم مقایسه کنم؛ چه از نظر سانسور چه از نظر کیفیت ترجمه)

حجم

۲۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

حجم

۲۴۴٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۴۸ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۳۴,۳۰۰
۳۰%
تومان