نظرات درباره کتاب کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم اثر اسلاونکا دراکولیچ

نظرات کاربران درباره کتاب کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم

۴٫۲
(۲۴۲)
کتابدوست
لطفا برای مجموعه ارزشمند تجربه و هنر زندگی تخفیف مناسبی لحاظ بفرمایید در صورتی که مخاطبان باتجربه و باهنر شوند شما حضرات هم بهره‌مند خواهید شد.
modigliani
کتاب خوبیه وضعیت زندگی مردم در کشورهای مارکسیستی قبل و بعد از فروپاشی شوروی رو به خوبی شرح داده. پیشنهادم اینه که این کتاب رو در کنار کتاب کافه اروپا از همین نویسنده بخونید. تصویر نسبتا واضحی از اون دوران میده
AmirHossein.GhP
«کشور مارکسیستی» نداریم واقعاً. مارکسیسم اصول کشورداری نداره. «کمونیستی» درست‌تره، به هر حال حداقل حزب رسمی اسمش حزب کمونیست بوده.
sorgol
به نظرم حتما این کتاب رو بخونید شاید یکی از بهترین کتاب های که من تا حالا خوندم درباره حکومت شرقی و غربی آلمان ، و نویسنده بسیار خوب با جزئیات همه چیز رو بیان کرده ، حتما به نظرم بخونیدش
ثریا
کتاب از تجربه تلخ و سخت مردم اروپای شرقی در بحران کمونیسم میگه و اینکه چطور علی رغم مشکلات این مشی سیاسی، زندگی در جریان بوده و چقدر به مردم سخت گذشته وچطور فریب خوردند. کتاب قابل تامل و تاثیرگذار.
Es
کتاب خیلی خوبی بود و البته ترجمه خوبی هم داشت . من که خیلی لذت بردم از اینکه اینقدر با جزئیات توضیح میده و بعضی جاها هم یک نوع هم ذات پنداری با مطالبی که عنوان میشد داشتم ، رویهمرفته خواندنش رو توصیه می کنم
moin khodaygani
تاریخ این را به ما میاموزد که هیچ کس از آن نیاموخت...
eli
این کتاب را در یک نشست خواندم و فکر میکنم وقتی نمی توانی کتابی را که شروع کرده ای زمین بگذاری برای اثبات اینکه کتاب چقدر برایت جذاب و خواندنی است کافی است. پیشنهادمیکنم حداقل نمونه کتاب را بخوانید و بعد راجع به خواندن یا نخواندن مابقی کتاب تصمیم بگیرید.
kiarash.kp
آشناشدن با وقایعِ پیش از فروپاشی یک حکومت با ایدئولوژی‌ای قاطع و مبلّغانی برای اون ایدئولوژی، از زبان یک زن، برای من جالب‌ترین ویژگی کتاب بود. اینکه در نظام شوروی خواسته‌های مدنی و اجتماعی و گاهی شخصی زنان چگونه برآورده می‌شد یا نمی‌شد! کتاب همچنین به این نکته اشاره می‌کنه که حتی فروپاشی یک نظام لزوماً به معنای آغاز خوشبختی و فراهم آمدن دموکراسی نیست. برای رسیدن به دو مقوله‌ی فوق تغییر و یا معرفیِ تفکّری جدید و تلاش برای رشد آن نیاز است. در کُل برای کسانی که به تاریخ شوروی و تاریخ اجتماعی اَواخر آن دوره علاقه‌مند هستند توصیه‌اش می‌کنم. همچنین شباهت‌هایی ممکن است در حین خواندن با شرایط چند دهه اخیر کشور حس شود.
Firooz
کتاب مختصر و مفیدی است که اطلاعات جالبی در مورد زندگی مردم بلوک شرق و پیامدهای تقریبا ماندگار آن در دوران پساشوروی در اختیار خواننده قرار می دهد. اما محتوا از این نیز فراتر می رود و نویسنده به روانشناسی مردمان آن دوران می پردازد.
brightstar
کتابی بسیار جالب توجه که در آن زندگی کشور های کمونیسمی مجارستان شوروی آلمان شرقی کرواسی لهستان و... به خوبی توصیف شده. و زندگی زنان در آن دوران به تصویر کشیده شده.
مینا
خیلی مفید و جالب بود. بیشتر فصلهاش رو دوس داشتم. متن روان و قابل فهمی داره و به زبان عامیانه دنیای کمونیسم رو در کشورهای بلوک شرق توضیح میده. حتی به کوچکترین مسایل و زندگی مردم و تاثیر کمونیسم در ان میپردازه. مثل شکل اپارتمان ها. کمبود مواد غذایی و کالاها و....
hoda.family
آموزنده بود برام👌 ...شاید لازم باشه دوباره هم بخونمش
مجتبی
کتاب داستان های کوتاهی از تجربه‌ آدم‌هایی که زیر سلطه کمونیسم اروپای شرقی زندگی میکردند رو روایت می‌کنه. کتاب اونقدر برام جذاب بود که روز اول بخش قابل توجهیش رو خوندم. ولی بعدش سرعتم رو کم کردم به روزی یک داستان، تا بتونم زمان بیشتری از خواندنش لذت ببرم. تا به حال هیچ کتابی رو نخوندم که اینقدر همزمان بهم حس غم و امید بده. غمش به خاطر تجربه بسیار تلخی که آدمهای واقعی داستان روایت میکنند. امیدش دونستن این قضیه ست که اینها مربوط به گذشته‌ست و اکثر این کشورها این دوره تلخ رو پشت سر گذاشتن. دونستن اینکه تاریخ نشون داده زمستون با تمام سختیش میگذره و رو سیاهیش به ذغال میمونه.
amin baniasadi
کتابی بسیار خوب برای مطالعه تاریخ جنگ سرد در اروپا و جهان
Peyvand
عالیه
Mona
تصویر خیلی جالبی از فجایعی که کمونیسم به بار آورده بود در روحیه و زندگی عادی مردم رو ارائه میده. تلخ هست در عین حال جای تامل داره.
🍃بانو🌼
کتاب کمونیسم رفت ما ماندیم و حتی خندیدیم تعریفی ساده از کمونیسم و کشور ها و افرادی که در کشور های کمونیستی زندگی میکنند رو به ما میده و اتفاقاتی که در زندگی شخصی خودش و اطرافیان رخ داده رو بیان میکنه و در این بین به تفاوت کشور های کمونیستی و غیر کمونیستی هم توجه میکنه در کل کتاب خوبیه به دوستان پیشنهاد میکنم مطالعه بفرمایند
rain_88
قلمی بسیار روشن و دقیق با ادبیاتی درست و رویه قصه گویی که خوندن کتاب رو آسان تر می‌کنه. وقتی این کتاب رو می‌خونی به شدت با آن مردم و آن زمان همزادپنداری می‌کنی.! روایتی از ظلمی که سیستم کمونیستی به زنان اروپای شرقی و کلا مردم اروپای شرقی روا داشته و جا انداختن این تفکر که شما اگر بدبختید تقصیر ما نیست تقصیر خود شماست ‌.
عباس
کتاب خوبی ست. دیدگاهی فمنیستی به شرایط حاکم بر کشورهای اروپایی تحت سلطه کمونیست. از روزگاران کمینیستی شان تا الانی که خیلی هم غیر کمونیستی نیست. کتاب جذاب است به خصوص به دلیل تشابه های وضعیت اجتماعی خواننده و نویسنده. اگر به علوم اجتماعی با مایه هایی ملایم از طنز علاقه دارید کتاب مفید است
S.Abolqasem
گزارش نویسنده از شرایط زندگی در دوران کمونیست ها و در کشورهای کمونیستی، بیشتر به شرایط سخت زندگی زن ها در این کشورها پرداخته.

حجم

۲۰۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

حجم

۲۰۲٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۶ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان