نظرات درباره کتاب شگفتی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شگفتی اثر اما داناهیو

نظرات کاربران درباره کتاب شگفتی

نویسنده:اما داناهیو
انتشارات:نشر ستاک
امتیاز:
۴.۰از ۴۰ رأی
۴٫۰
(۴۰)
زهرا
داستان سعی در به تصویر کشیدن تعصب کور در وحماقت بی پایان انسان دارد.فضای به شدت مذهبی که در کل داستان در فضای روستا و خانواده تصویر شده به خوبی توجه رو به این نکته جلب میکنه که کج فهمی و تعصب در امور مذهبی تا چه حد میتونه باعث تنزل از مقام اخلاق و انسانیت بشه. داستان در ابتدا با توضیحات و سیر کند روایت خسته کننده هست،اما تقریبا از نیمه ی کتاب به بعد،حس همذات پنداری و نگرانی برای شخصیت های اصلی به هیجان ماجرا اضافه میکنه.در نهایت در مورد شخص من خوندن کتاب صرفا برای پر کردن وقت و شاید سرگرمی توصیه بشه.هیچ چیز جدیدی ازین کتاب یاد نگرفتم!
✿Farzaneh✿
داستان جالب و متفاوتی داشت. اوایل کمی آروم پیش میرفت ولی اصلا خسته کننده نبود. هرچی داستان جلوتر میرفت هیجانش هم بیشتر میشد و آخرش هم جالب تموم شد. در کل رمان خوبی بود 🙂👌
nima
اگر اشتباه نکنم این کتاب همون نویسنده اتاق هست که یه فیلم هم از روش ساخته شد. امیدوارم ترجمه خوبی داشته باشه. گرچه مهسا خراسانی قبلا چند تا کتاب داشته که می‌شه بهش امید بست.
hananeh
کمی کند پیش میرفت ولی ١٠٠ صفحه اخرش خوب شد.
ستاره
بد نبود. ترجمه جا داشت روان تر باشه. البته نظر منه
🌸فطرس🌸
راستش این داستان با اینکه یک رمان بود، اما نکات تربیتی خیلی زیادی به نظرم داشت؛ توی این داستان به طور خاصی با عقایدی که به اشتباه توسط والدین به بچه ها آموخته میشه مواجه شدم و از لحاظ تربیتی خیلی من رو به این فکر فرو برد که حتی توی دین و مذهب خودمون هم، افرادی پیدا میشن که از کاتولیک های مسیحی هم افراطی تر عمل میکنن و این رو به فرزندان خودشون هم انتقال میدن، حالا بماند که هیچ توجهی به آسیبی که فرزندان می بینن ندارن. استفاده از وجدان و عاطفه و روح معصوم بچه ها برای رسیدن به خواسته های خودمون یک جور آزار و اذیت به حساب میاد؛ حتی اگر بخوایم فرزندی رو از راه تحریک احساسات معتقد به چیزی کنیم ضربه خیلی زیادی داره که حتی ممکنه آسیبش به مرور بیشتر بشه و فرد رو با چالش های زیادی روبرو کنه.
fahime
داستان اواسط قرن نوزدهم در ایرلند اتفاق میفته و در مورد دختریه به نام آنا که خودش و خانواده‌ش ادعا می‌کنن چهار ماهه هیچ غذایی نخورده و زنده‌ست. برای راستی سنجی ادعای دختر، قرار میشه دو پرستار به مدت دو هفته، شبانه‌روز چشم ازش برندارن و مواظبش باشن... من اتاق -کتاب قبلی نویسنده- رو خیلی دوست داشتم و به این کتاب هم بسیار امیدوار بودم. این کتاب به پای اتاق نمی‌رسه، اما موضوعش -دین و تعصب و خرافات- رو دوست داشتم و کنجکاوی منو به شدت تحریک کرده بود، طوری که نمی‌تونستم چشم ازش بردارم. البته به نظرم زیادی طولانی بود و می‌شد بدون صدمه دیدن داستان، نصفش رو حذف کرد. در کل داستان پرکششه، متن روانه و ترجمه‌ی مهسا خراسانی هم عالی و بی‌نقصه که خوندن کتاب رو لذت‌بخش‌تر می‌کنه.
نیتا
هر چقدر شرح و توصیف اوایل کتاب خسته کننده بود، در فصل آخر قصه رو خیلی شتابزده تموم کرد. در مجموع داستان بدی نبود، اما توصیفات بی شمار مذهب و دعاش از حوصله من خارج بود.
rama
زبان اصلی خوندم؛ داستان بیش از حد کند بود ولی حرفی که میزد تامل برانگیز بود
SamanRiahi
من فکر میکنم که این رسما کلاه برداریه که کتاب در ماه آذر چاپ بشه و در ماه مرداد سال بعد یعنی 9 ماه بعد دوباره بنر « همزمان با چاپ» براش درج بشه. طاقچه جان از شما انتظار نداشتیم
شهره
خیلی جذاب بود
bahar
عالی و شگفت انگیز
نگار
از جمله کتاب‌هایی بود که روند خوندنش برام سریع بود، داستانش رو دوست داشتم و خوندنش رو توصیه میکنم
sasa
بسیار سرگرم کننده
maryam
وای این خیلی خوب بود👌👌👌👌👌
واله دنیا
من بعد از خواندن این کتاب اتفاق جالبی برام افتاد که باعث شد چشم منو به دین ساختگی که جامعه الان رو فرا گرفته باز کرد.
سارا
خیلی جذاب بود، واقعا ارزش وقت گذاشتن رو داره
Sargashte Noor
خیلی داستانش رو دوست داشتم. از اون داستانهایی بود که نمیتونستم بذارمش زمین
samira
ترجمه بسیار خوب بود. روال داستان در ابتدا تا میانه بسیار کند و اغلب توضیح و توصیف است و معلق نگه داشتن خواننده . تقریبا در یک سوم نهایی داستان جذاب میشه. ارزش زمان گذاشتن رو داره. و درسی بسیار مهم. کودکان (به نظر من تا سن 18 سالگی)برداشت درستی از دین و مذهب ندارند.و تاثیر سوء اون تا آخر عمر باهاشون میمونه.
فرانک
داستانی متفاوت و قشنگ اما خیلی کند و کسل کننده البته حدود ۱۰۰ صفحه اخر جذابیت بیشتری داشت

حجم

۳۳۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

حجم

۳۳۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۴۱۲ صفحه

قیمت:
۷۹,۵۰۰
۳۹,۷۵۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد