نظرات درباره کتاب پوتین قرمزها و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب پوتین قرمزها اثر فاطمه بهبودی

نظرات کاربران درباره کتاب پوتین قرمزها

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۵۲ رأی
۴٫۳
(۵۲)
fp
نسخه چاپی این کتاب را خواندم به نظرم در نوع خودش بی نظیر است چون کتابهایی که در آن به اسرای عراقی در ایران پرداخته باشند بسیار اندک هستند . خواندن کتاب را به کسانی که به این موضوع علا قه مند هستند توصیه میکنم . تنها اشکالی که از نظر من داشت این بود که به زندگی راوی کتاب بیش از حد پرداخته شده بود . بهتر بود بیشتر از چگونگی زندگی اسرا در ایران گفته می شد .
DR.1400
منم موافقم
مهربان زهرا
اسرا را از نظر گذراند و زیر گوشم گفت:"این رسم اسیر داری نیست." نگاهش کردم که :"چرا؟!" پوزخند زد:"این چه وضعیتی است؟! آقا بالا سر برای خودمان آوردیم؟!برادر ناراحت نشوی,اما شما اسیرداری بلد نیستی؟!" گفتم:"الان مصاحبه ی اسرای شما به نفع مملکتمان تمام شد یا اسرای من؟" حرفی نداشت.به او گفتم:"اتفاقا شما کارت را بلد نیستی.می خواهی یک چشمه از اسیرداری ام را نشانت بدهم؟!" مسلسلی را که در دستم بود پر کردم و گذاشتم جلوی جشعمی.گفتم:"محمدرضا,این را نگه دارتا من بروم دستشویی."و بلند شدم. سرگرد باقری باور نکرد.وقتی دید به سرویس بهداشتی می روم,فریاد زد :"بخوابید,الان شلیک می کند!"دوید دنبالم و فریاد زد:"بیا برو اسلحه را از او بگیر.الان همه رو درو می کند..." سر صبر دستهایم را شستم؛ در حالی که سرگرد مثل اسپند روی آتش بالا و پایین می پرید,جلو آینه وقت کشتم و برگشتم سر میز.در حالی که سرگرد ما را می پایید, رو کردم به جشعمی و گفتم:"محمد رضا,اسلحه را به من بده!" او دو دستی اسلحه را به طرفم گرفت؛درحالی که قنداق سلاح را به طرفم گرفته بود.رو به سرگرد گفتم:"اسیر داری یعنی این!اسلحه را دادم دست افسر نیروی مخصوص دشمن و به هیچ کس آسیبی نرساند.الان اسیرهای شما چشم بسته توی ماشین نشسته اند تا ناهارت را بخوری و به آنها ملحق شوی.اما,با اسرای تحت اختیارم سر یک میز نشسته ام و همان چیزی را می خورم که آنها می خورند..." گفت:"تو دیوانه ای!" خندیدم:"راست میگویی..."
م.م پویا
سال قبل نسخه چاپی این کتاب را خواندم .خوب بود من از خواندنش راض هستم . جبهه عراق از دید اسرای عراقی و نحوه برخورد و بازخورد رفتار ما با آنها از ویژگی اصلی این کتاب است . نکته دیگر برپایی نشست رسانه ای با حضور اسرای عراقی است که در این کتاب آمده است
Amiri501
سلام من برای اولین بار این کتاب رو توی تلوزیون دیدم که داشت تبلیغ میکرد بعدش هم مشتاق شدم که بیشتر با کتاب آشنا بشم و بعد در فروشگاه این برنامه رو دیدم و نصب کردم و این کتاب رو جستجو کردم و پیداش کردم خیلی عالیه خیلی خیلی خوبه حتما بخوانید
گمنام
خیلی خوب بود سالها دوست داشتم بدونم با اسرای عراقی که در ایران بودند چیکار میکردن و آنها موقع اسیر شدن چه چیزهایی میگفتند و نظرشان در مورد ایران چی بوده؟ و کسانی از آنها که ایران ماندند چی کار کردند؟
یحیی
کتاب متفاوتیه حتما بخونید دو تا موضوع هست -حتما مستند ابوطاها( که براساس کتاب ساخته شده ) رو در سایت شبکه مستند ببینید تا محتوای کتاب کامل ملموس بشه -یک نقدی که به کتاب وارده اینه که قسمت مربوط به زندگی شخصی راوی از نظر من خیلی جذاب نیست البته آخر کتاب از ناسپاسی ها و بی مهری ها نسبت به ایشون بخصوص بعد از پایان جنگ، خیلی ناراحت شدم
کاربر ۱۶۲۴۳۷۱
قبل از تبلیغ تلویزیون خوندمش موضوع جذابی داره و جدیده
کاربر ۱۶۲۴۳۷۱
❤️❤️❤️
کامکار
🌹
کاربر ۱۶۲۴۳۷۱
خواهش عزیزی
مهرداد
خیلی عالی وجذاب بود
کاربر ۱۹۹۴۳۴۴
ارزش خوندن داره؟؟و بعدش بصورتی باشه که بخوایم بخریم خود کتاب رو؟
s.latifi
لطفا کتاب دخیل عشق که متعلق به پنجمین دوره مسابقه کتابخوانی کتاب و زندگی هست رو هم منتشر کنید.
آر-طاقچه
عالی اسراری از دفاع مقدس را بیا ن کرد که بعید می دانم بسیاری از مردم از آن آگاه باشند
صدرا
👌👌🌹
ب. قاسمی
کتاب خوبی بود. ازین نظر که کمتر در این موضوع کتاب نوشته شده. ولی نقاط ضعفی داشت... از جمله اینکه متن کتاب خیلی جذاب نبود. از خاطرات پراکنده نویسنده تشکیل شده بود. درنهایت خیلی فایده ی جنگ روانی و اثرات مثبتش در جبهه هارو نتونسته بود خوب توضیح بده. وآدم نمیفهمید دقیقا تو کدوم عملیات ها و در چه زمینه ای به جبهه کمک میکردند.
Tahakevin13
ok
کاربر ۱۶۳۱۵۹۸
بسیار عالی بود لذت بردم
سید مهدی
خواندن این کتاب دیدگاه خوبی از یکی از جنبه‌های ناشناخته در جنگ می‌دهد. جدای از روحیه و نظرات اسیران عراقی، آشنایی با مفاهیم اولیه جنگ روانی هم هدیه‌ی این کتاب به خواننده است.
لیلا اردشیری
داستان کتاب، داستان یک بازجوی ایرانی است که سعی دارد به ابداع خود از اسرای عراقی بازجویی کند. شیوه‌ای که در آن کرامت انسان حفظ شده در ضمن خود اسیر حاضر به دادن اطلاعات شود. داستان کشش ندارد. گویی یک گزارش کار به ارشد است.
میاح
اخوی محترم که ادای فرماندهی داره باید خبر حمله به جزیره راباید از رهگذرهای رزمنده در طول مسیر بفهمه ؟؟!!!! نماز جماعت خواندن در زمانی که داری اسیر میشی واقعا خند داره!!!!!!! بابا خدا وکیلی فرمامدهی حساب وکتاب داره .و کلی کلی کلی مسولیت
یا حسین(ع)
تا حالا کتابی راجع به اسیران عراقی و شیوه برخورد ایرانی‌ها با آنها رو نخونده بودم. این کتاب اطلاعات خوبی راجع به مدیریت جنگ روانی در اختیار مخاطبین قرار میده. فقط از یک مومن واقعی برمیاد که با اسرایی که تا چند لحظه قبل داشتن رو به روی ما میجنگیدن و میکشتن، با مدارا رفتار کنه. همین برخورد خوب باعث شده که خیلی از اسرای عراقی همکاری لازم رو با ما داشته باشند.
Ben.Ali
عالی بود از نکات مخفی جنگ صحبت کرد
احمد سلیمانی
عالی و جذاب

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۳۸۸ صفحه

قیمت:
۱۱۶,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد