نظرات درباره کتاب حسین بن منصور حلاّج، شهید راه حقیقت و عشق و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب حسین بن منصور حلاّج، شهید راه حقیقت و عشق اثر یاشار نوری ئوزترک

نظرات کاربران درباره کتاب حسین بن منصور حلاّج، شهید راه حقیقت و عشق

امتیاز:
۴.۰از ۴ رأی
۴٫۰
(۴)
nedsalehani
همه چیز از ده دقیقه آخر اپیزود «خویشتن» رادیو راه شروع شد. اونجا که مجتبی شکوری به طور خلاصه ماجرای شهادت حلاج را توضیح دادن. بعد پیگیر آثار حلاج شدم که به این کتاب رسیدم. نویسنده بی طرفانه به شرح زندگی و آثار حلاج پرداخته و مترجم به نحو احسن کتاب رو ترجمه کردن و در اختیار فارسی زبانان گذاشتن. ‌ « واجد را این بس که با واحدش یکی گردانند_ حلاج»
sheikh_ali
منصور حلاج از صوفیانی است که ادعای امامت و حلول کرده و توسط وکیل و نایب امام زمان لعن شده و واجب القتل اعلام شده پس بهتره با توجه به اسناد موجود کلمه شهید رو از روی اسم این لعین برداشته و این کتاب رو حذف کنید
کاربر 4135741
چو رسی به طور سینا ارِنی بگو و بگذر تو صدای دوست بشنو نه جواب لَنْ تَرانی(از نگاه عاشقانه حافظ) چون رسی به کوه سینا ارِنی بگو و بگذر که نیرزد این تمنا به جواب لَنْ تَرانی(از نگاه عاشقانه سعدی) ارِنی کسی بگوید که تو را ندیده باشد تو که با منی همیشه چه تری چه لَنْ تَرانی(از نگاه عارفانه مولوی)
ابوالفضل علیخانی
امام زمان هیچ وقت حلاج را لعنت نکرده بلکه شمغانی را در آن نامه لعنت کرده است دوما اگر حلاج مسلمان نباشد هیچ کس دراین بلاد مسلمان نیست ‌در تصوف دو گروه داریم گروهی که به دنبال خدا هستند مانند بایزید، حلاج، شیخ خرقانی، شمس و گروه دوم که به دنبال دنیا هستند که مانند ابوهاشم کوفی، که معصومین این گروه را لعنت کرده اند انالحق منصور یعنی در خدا گم شدن اما خدا خداست و بنده بنده انالحق فرعون یعنی خدا در ما گم شود که همان خدا انگاری انسان است
کاربر 5358504
جالبه هرکی فکر می کنه حقیقت دین اونیه که خودش فهمیده و دیگری بویی از حقیقت به مشامش نخورده... ملاک حق و حقیقت چیه؟ شخص من؟فهم من؟ دل من؟ آقای شیخ فرمودند فلان نائب امام زمان حلاج رو تکفیر کرده بقیه فرمودند نه دروغ میگی تو نمی دونی من می دونم تاریخ تو غلطه تاریخ من درسته حرف نایب امام زمان غلطه حرف بایزید و عطار درسته واقعا ملاک چیه؟ کیه؟

حجم

۳۴۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۴۶۹ صفحه

حجم

۳۴۵٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۴۶۹ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
۵۰,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد