نظرات کتاب نه فرشته، نه قدیس
کتاب نه فرشته، نه قدیس اثر ایوان  کلیما

کتاب نه فرشته، نه قدیس

۳٫۷
(۳۹)

نظرات کاربران

mohsen jalili
کتاب خوبیه و ارزش ی بار خواندن و داره کلیما فضاسازی و شخصیت پردازی داستان و عالی پرداخت کرده
Artemis
متاسفانه در این کتاب درسته که شخصیت کریستینا کم کاری و سهل انگاری خودش رو در قبال دخترش و خودش قبول میکنه اما در نهایت همیشه شخصیتهای مرد کتاب مقصر اصلی هستن و این کتاب میگه اصولا مردها بدنبال خیانت کردن به جنس مونث هستن و جالبتر از این راهکاری هستش که ارائه میشه اینکه زنها باید زندگی و افراد رو همونجوری که هست ببینن و دوست داشته باشن و درقبال مردها هم همین رفتار روذباید بکنن یعنی مردها اگر خیانت کردن نباید ناراحت شد بلکه بابد به همین شکل قبولشون داشت!!! نکته بعدی اینکه در این کتاب همه شخصیتها اصولا یا خدا رو انکار میکنن و یا چیز دیگه ای رو بجای خدا قائلن. ساختار و نوشتار کتاب خوبه و کشش مناسبی داره اما بدونید که کتاب تلخ و تاریکی هستش چون راویهای داستان اغلب لحنی تلخ و پر از ناامیدی دارن و البته توصیفهای کتاب در موارد مختلف هم به همین صورته.
0
Mahla V.KiyAN
بگویم داستان؟! یا تجربه ناب گشت و گذار در پس کوچه‌های دنج و دورافتاده واقعیت. ترجمه بی‌نظیر مرحوم حشمت‌الله کامرانی، طعم تلخ و گَس اثر ایوان کلیما را با حلاوتی دلنشین آمیخته بود. کلیما به مدد درک متعالی از پیچیدگی‌های هزارتوی تاریخ و ارائه خوانشی سنجیده از جنگ و دنیایی که از خود به‌جا می‌گذارد؛ استهلاک و نابودی تدریجی ارزش‌ها و پیامدهای جهانی پوچ، بی‌اساس و تهی از معنا را پیش چشمان خواننده‌اش می‌نمایاند و با تردستی خاص خود، از مرداب زندگی روزمره، چشم‌اندازی شاهکار و دلنواز تحویل می‌دهد. شخصیت اصلی داستان زنی چهل و چند ساله‌ است که آسیب‌هایی که آرمان‌های پدرِ کمونیست و همسر خیانتکار وی بر روحش وارد آورده‌اند، از او زنی افسرده و سردرگم با قدم‌های لرزان ساخته است. او که به‌خوبی در پوست مادری مسئول و زنی فداکار فرو رفته است، به ناگاه با عشقی نامتعارف رو به رو می‌شود که به روزمرگی چرک مرده او جلوه‌ای دوباره می‌بخشد. نگاه ژرف و منطقی به روابط انسانی، از جهات گوناگون، و اهمیت به‌ نواحی غبار گرفته‌ی وجود انسان‌ها لمس دنیای کتاب را بر خواننده‌اش تسهیل می‌کند و ناگهان به‌جای شخصیت‌های داستان، خود را میان گود زندگی در حال پیکار می‌بیند. کریستینا، یکی از بی‌شمار زنانی است که زیر سلطه باورهای ساختارمند جامعه رفته رفته خرد می‌شوند و دم برنمی‌آورند. تراش هنرمندانه‌ کلیما بر پیکر شخصیت این زن، گویی بر نقاط تاریک و دست نیافتنی درونم نور تاباند.
گلیزه
خط به خط با کریستینا همذات پنداری کردم ، من هم به دلیل اینکه پدر خوبی نداشتم رابطه ماندگاری با مردها نتونستم برقرار کنم و شدیدا بهشون بی اعتمادم 🥺🥺
کاربر ۲۰۰۷۳۰۷
تکنیک های قوی نویسنده خواننده رو مجذوب و غرق در ماجرا میکنه
f a
عمیق ،دلچسب،کمی غمگین⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Hodiii
نسخه چاپی کتاب و خوندم، ترجمه اش که روان و خوبه، اما در مورد خود کتاب، به نظرم از اون کتابهاست که یکی میگه این چی بود و یکی دیگه میگه عالیه، من از خوندنش راضی ام ولی به هر کسی توصیه نمی کنم بخونه
AMiR
جالب و زیبا بود
0
زهره
کتاب دارای یک شخصیت اصلی و چندین شخصیت فرعی است. فصل های کتاب از دید این شخصیت ها نوشته شده اند و داستان بین آن ها در حال چرخش است. شخصیت اصلی کتاب، یعنی کریستینا، زنی است در آستانه میانسالی که مدام زندگی و روابط و گذشته خود را مورد بازنگری و ارزیابی قرار می‌دهد. مشکلات حل نشده در گذشته حالا آینده زندگی کریستینا و دخترش را در معرض تهدید قرار می دهند و شخصیت های داستان برای یافتن معنایی برای زندگی در دل رنج ها و روزمرگی تلاش می کنند. متن کتاب متنی ساده و در عین حال جذاب است. ایوان کلیما به خوبی حالات روحی زنی که در آستانه بحران میانسالی قرار دارد را توصیف کرده است. کتاب از نظر من غم دوست داشتنی ای دارد که مرا واداشت با شخصیت اصلی داستان در بسیاری موارد همذات پنداری کنم. در انتها ترجمه کتاب را بسیار روان و زیبا ارزیابی می کنم.
Amir
متن، بجز سانسورها، بسیار روان و ترجمه خیلی عالی هست. برام جالب بود که نویسنده کتاب یک مرد هست. تا اواسط کتاب تقریبا مطمئن بودم که نویسنده باید یک زن باشه تا رفتم و اسم نویسنده رو سرچ کردم. داستان خیلی جالب هست و علاوه بر نکات تاریخی، حاوی مفاهیم روانشناسانه هم هست که در کنار خط اصلی داستان باعث جذابیت بیشتر اون شده.

حجم

۳۳۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

حجم

۳۳۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۴۲ صفحه

قیمت:
۱۲۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد