نظرات درباره کتاب تاملی در مدرنیته ایرانی: بحثی در باره گفتمان‌های روشنفکری و سیاستِ مدرنیزاسیون در ایران و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب تاملی در مدرنیته ایرانی: بحثی در باره گفتمان‌های روشنفکری و سیاستِ مدرنیزاسیون در ایران اثر علی میرسپاسی

نظرات کاربران درباره کتاب تاملی در مدرنیته ایرانی: بحثی در باره گفتمان‌های روشنفکری و سیاستِ مدرنیزاسیون در ایران

۳٫۰
(۱۲)
امیر هاشمی مقدم
کاش‌ ویرایش جدی‌تری می‌شد. هم خیلی غلط املایی دارد، هم گاهی‌دستوری. اما کلا کارهای آقای میرسپاسی ارزشمند است. همچنین امیدوارم کتابهای حوزه اندیشه هم بیشتر مورد توجه طاقچه قرار بگیرد. هنوز گویا کتابفروشی‌های الکترونیکی بیشتر برای رمان‌خوان‌هاست و حوزه‌های دانش و علوم‌ انسانی را چندان جدی نگرفته‌اند.
پیام
عالی، کتابی است که بدور از جهت‌گیری افراطی، یعنی ذوب شدن در مدرنیته غربی و یا دشمنی کورکورانه با آن به بررسی مدرنیته و رویکردش نسبت به جهان سوم و بخصوص ایران می‌پردازد. فقط ترجمه کمی روان نیست و خواندش اندکی دشوار است.
moxte
یکی از بهترین تحلیل هایی که از انقلاب ایران و مدرنیته ایرانی خوندم. به علاوه اینکه کتاب پر از ارجاعات تاریخی ارزشمنده.
aminzamani
کتاب به این اهمیت چرا این قدر پر از غلط و جمله‌های ناقص و بی ربط منتشر شده؟ واقعا حیف است که این کتاب با حجم از بی‌دقتی چاپ شده است.
جستجوگر
کتابی است مبتنی بر پژوهش به روش علمی که حتی المقدور به دور از سوگیری شخصی باشد با رویکردی پدیدارشناسانه. بررسی دو انقلاب مهم تاریخ ایران یعنی مشروطه و 57 از حیث احزاب و گروه ها و اشخاص موثر و واکاوی نگاه آنها و محیط فکری آن روزگار و تحلیلی نسبتا خوب از چرایی موفقیت اسلام سیاسی در به دست گرفتن جریان اصلی انقلاب و بعدها حکومت. از نقش رژیم شاه در این امر تا گروه های چپ و لیبرال و اشخاصی چون آل احمد و شریعتی و بهره گیری از مارکسیسم و عناصر شیعی برای جریان سازی و تقابل با مدرنیزاسیون شاه که غیر از مدرنیته در حوزه سیاسی بود و بازگشت به اصل و سنت و خویشتن که در دین می دیدند و از این رو تقویت نمایندگان دین و اسلام سیاسی و شبکه گسترده حسینیه ها و مساجد و... در مجموع کتاب خوبیست و نویسنده در عین آشنایی با روشهای پژوهش دانشگاهی، ایرانی است و آشنا با اتمسفر سرزمین. ترجمه نسبتا خوب است و می توانست بهتر باشد. اما متن نیاز جدی به بازنگری و غلط گیری و ویرایش دارد خصوصا فصل آخر که جا افتادگی دارد. اما این موارد، در فهم و خوانش، مشکلی‌ ایجاد نمی کند.
Khosro Jalalmanesh
دوران این نظریه پردازی های احساسی وغیر علمی دیگر تمام شده است و من از پرداخت پول بابت آن متاسفم . احتمالا برای تالیف از سفارت ایران در لندن ویا جاهایی دیگر کمک دریافت کرده باشد . این برداشتها در مجامع علمی جهانی بی اعتبار است . ومدرنیسم یا حداقل حرکت به سوی نوشدن ن و نو گرایی بجای واپس گرایی راهی است اجتناب نا پذیر . وتبلیغ برای برگشت به گذشته مثل کوشش برای عقب بردن زمان است . کشور های شرقی موفقی که در این راه قدم نهاده اند مثل ژاپن و اخیرا چین و هند دلیل مناسبی برای رد نظرات این کتاب هستند .
فرزاد
کتاب مهم دکتر میرسپاسی نه تبلیغ بازگشت به گذشته است نه منکر امکان و ضرورت توسعه یافتگی کشورهای شرقی. برداشت آقای جلال منش از کتاب متاسفانه برخطاست.
Farough
سخن شما سرشار از کلی گویی و عدم بیان استدلال است..بهتر است با استدلال های درست به نقد کتاب پرداخته شود نه این که با توهین و ادعاهای واهی (سفارت ایران در انگلیس، احساسی، غیر علمی و..) سعی در تخریب اثر نمایید
پیام
واقعا برداشت شما از این کتاب، یک کتاب احساسی است؟ قطعا استادی که در دانشگاه‌های معتبر آمریکا کتابی با ارجاعات صحیح علمی تالیف می‌کند، به تفاوت بین یک پژوهش دانشگاهی و یک کتاب احساسی آگاهی دارد. شما می‌توانید با نظریات کتاب مخالف باشید اما برچسب احساسی چسباندن بدان غیرمنصفانه است.

حجم

۵۲۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۶ صفحه

حجم

۵۲۱٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۴۰۶ صفحه

قیمت:
۲۰۳,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد