نظرات درباره کتاب آکواریوم‌ های پیونگ یانگ و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب آکواریوم‌ های پیونگ یانگ اثر کانگ چول-هوان

نظرات کاربران درباره کتاب آکواریوم‌ های پیونگ یانگ

۴٫۲
(۱۷۸)
منصوره جعفری
این کتاب در مورد فرار مردی است که ده سال از عمر خود را در اردوگاه کار اجباری گذرانده است و بجز چند فصل انتهایی کتاب، عمده‌ی مطالب آن در مورد سختی ها و جنایت‌های اردوگاه است. مردم کره شمالی هیچ راهی برای ارتباط با دنیای بیرون ندارند و تنها راه کمک به آن‌ها، آگاه کردن مردم دنیا در مورد خفقان و کنترل بیش از حد حزب کمونیستی کره شمالی است. من با خواندن این کتاب بسیار متأثر و از ظلمی که شخصیت اول داستان و خانواده اش متحمل شده بودند، ناراحت شدم.
پاییز
داستان کانگ چول هون که در مورد اقامتشون تو اردوگاه کار اجباری کره شمالی مینویسه. فیلمی در مورد کره شمالی دیده بودم و مشتاق شدم یه کتاب هم در موردش بخونم. که این کتاب رو انتخاب کردم. یه جاهاییش خسته کننده میشد نوشته ها. اگر به سبک داستانی نوشته شده بود بهتر بود تا صرف خاطره گویی. برای مثال ترجیح میدادم به سبک کتاب "مثبت" نوشته بشه.
Sayo
یک کتاب نسبتا بی طرفانه👌متن پر کششی هم داشت
Vahid Moradi
سلام عکسه روی جلد که یه بازیگر سریاله😂😂😂 عه گلنه، گلن، گلننننن 😁
رضا
فقط walking dead 👏👏👏
کاربر ۲۱۵۷۶۵۰
روش کراش زدم
ادریس
steven yeun👌
tahereh
کتاب بسیار جالبی بود پیشنهاد میکنم حتما بخوانید من خودم ۱۰ روزه خوندمش .
Max Dee
اینکه آدم حرفی میزنه بعد میگه شوخی کردم یه نوع مریضی حساب میاد که خوشبختانه قابل درمانه منتها باید صبر و حوصله داشت
صدیقه
کشش ش طوری بود آدم دو روز هم نمیتونست طولش بده، شما ده روز طولش دادی و احساس می‌کنی رکورد هم زدی😁😁 شوخی کردم ناراحت نشی🤗
منصوره♡
وجه اشتراکی که در تمام کتاب های کره شمالی به چشم می خوره تلاش برای زنده موندن هس و من این تلاش رو روست دارم
طناز
یکی از بهترین و دردناک ترین زندگی نامه وار کتاب هایی بود که خوندم…
Seti Maqzian
دوستان این کسی که روی جلد تصویرش چاپ شده اصلا نویسنده کتاب نیست!!! ظاهرا اسمش استیون یئون هست و یه بازیگر آمریکایی-کره جنوبی هست...!! خنده داره... برای جذب مشتری بیشتر عکس یه کسی که اصلا روحشم خبر نداره ورداشتن زدن رو کتاب...!
Ho3ein Mosavi
اطلاعات خوبی میده کتاب راجع به کره شمالی ولی یکم زیادی طولانی بود بنظرم و میشد خلاصه تر و تاثیرگذار تر باشه اما خوندنش خالی از لطف نیست
ehsan fatahi
این کتاب در مقایسه با کتاب فرار از اردوگاه شماره ۱۴ قطعا کتاب بهتریه. نویسنده کتاب فرار از اردوگاه شماره ۱۴ روزنامه نگاره و کتابش هم شبیه یک روزنامه حجیم شده ولی آکواریوم های پیونگ یانگ اینطور نیست چون نویسنده همان فردی است که داستان برایش اتفاق افتاده.نمیدونم چرا این کتابها ترجمه و چاپ شون در ایران زیاد شده.شاید حکومت بخواد بگه که حکومت کره شمالی رو ببینین و اینقدر نگین که اوضاع ما بده😁😁
AS4438
کتاب فوق العاده جالب ازحکومت کره شمالی،والبته بسیارتلخ،ترجمه هم عالی بود،حتمن بخوانید، تشکرازطاقچه بابت گذاشتن کتاب دربینهایت.
فاطمه
حس هم‌دردی رو به خوبی منتقل کرد
mojtaba
روایت واقعی از زندگی پناهنده‌ای از کره شمالی که دوران کودکی و نوجوانی در ارودگاه‌های شمال زندانی بوده است. خوندن این کتاب و سایر زندگی‌نامه‌هایی از این دست نه فقط خوب، بلکه نیاز و واجب نیز هست. در ارتباط با کیفیت خوب ترجمه هم نیازی به اظهارنظر نیست، چون مترجم شناخته شده هستند.
sami
داستان زندگی پسر هشت ساله ای که بمدت ده سال همراه خانواده اش به اردوگاه کار اجباری تبعید میشود و بعد از آزادی از کره شمالی میگریزد..
Elaheh Dalirian
من دنبال کتابی در مورد ماهی و آکواریوم بودم که این کتاب تو سرچم پیدا شد😀 و موضوعش که در مورد فردی زندانی در اردوگاه‌های کار اجباری کره شمالی بود نظرم رو جلب کرد و در همون روز اول بیشتر از سیصد صفحه از کتاب رو خوندم. کتاب ساده و روان نوشته شده و داستان مخصوصا با توجه به واقعی بودنش کشش بالایی داره و احساسات من رو شدیداً درگیر کرد یعنی جاهای خشمگین ، متعجب و غم زده شدم! خواندنش رو توصیه میکنم البته با توجه به تعداد صفحات بالا(بیشتر از ششصد صفحه) یک کوچولو باید کتابخون باشی تا خسته ت نکنه و خیلی خواندنش طولانی نشه.
مصطفی
این کتاب را به کسانی که علاقه‌مند به تحقیق در باره نظام های کمونیستی هستن توصیه می‌کنم.
مسیح یاسری
نوشتن در مورد سیستم های بسته ای مثل کره شمالی غیر قابل صحت سنجی هست. فقط از تفاوت، تهافت و بعضا تعارض خود نویسناه میشه نکته ای رو برداشت کرد. مثلا در برخی کتابها اولش میگن هرکسی گیر بویبو بیوفته کارش تمومه و میمیره اما بعد در روند داستان از لابلای داستان متومه میشی که برخی افراد چندین بار گیر بویبو افتادن و هیچیشون نشده منجمله پدر راوی(بحثم راجع به این کتاب نیست). از طرف دیگه دروغ بودن برخی اطلاعاتی که این افراد فراری از کره شمالی دادن مشخص شده مثل کتاب فرار از اردوگاه ۱۴ و خودش گفته قرار هست تصحیحش کنه و تابحال نکرده.
ونوشه
سرگذشت کسانی که توانستند از کشور کره شمالی فرار کنند و معنای زندگی را در جای دیگری غیر از سرزمینی که در آن ریشه دارند درک کنند، تکان دهنده و غم انگیزه و این کتاب هم از این امر مستثنی نیست . آکواریوم های پیونگ یانگ، یک اتوبیوگرافی هست از فردی که سالهای سال بی دلیل همراه با خانواده در یکی از اردوگاه های کار اجباری سپری کرده ، نویسنده آن روزهای وحشتناک رو کاملا روشن توصیف کرده و همینطور اولین کتابی هست که از وجود این اردوگاه های وحشتناک و قوانین حاکم بر آنها پرده برداری میکنه.
سعیده افضلی
کتاب داستان فرار یک فرد از کره شمالی و پناهنده شدن به کره جنوبی است و مسائلی که در کره شمالی پشت سر گذاشته, بخش هایی از آن که از خاطرات زندگی در اردوگاه های اجباری کار در کره شمالی است به حدی هولناک است که به سختی قابل باور میباشد
kitten
روایت دردناکی از اردوگاه های کار اجباری در کره شمالی، با خوندن این کتاب هم غصه میخورید هم خشمگین میشید و مهم تر این که همزاد پنداری میکنید. روی روحیاتم تاثیر گزاشت اگر حساس هستید نخونید.

حجم

۳۳۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

حجم

۳۳۲٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۴۰ صفحه

قیمت:
۱۷۰,۰۰۰
۱۳۶,۰۰۰
۲۰%
تومان