نظرات درباره کتاب کی بود کی بود؟ و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب کی بود کی بود؟ اثر کرول توریس

نظرات کاربران درباره کتاب کی بود کی بود؟

۴٫۴
(۵۷)
ر.د.ب
کتاب به شدت خوب و با ترجمه واقعا عالی. فقط ناشر برای انتشار این کتاب به صورت الکترونیک، فقط کپی پیست کرده و جاهایی که لازم بوده متن را مثلا بولد کنه یا یک قسمت را جدا کنه و ... خوب عمل نکرده و فاصله گذاری ها اصلا درست نبوده. خواهشا درستش کنید
کاملان
مجموعه کتابهای تجربه و هنر زندگیِ نشر گمان را باید با چشم بسته خرید و با چشم باز خواند.
کاربر ۳۱۹۲۲۳۶
قیمت گذاری این نشر یسری نشرهای دیگه افتضاحه واقعا. هدف از نشر الکترونیک چیه واقعا؟ کاری بکنید که مردم کلا کتاب نخونن.
آ سید مهدی
ارنسون عالیه یه کتاب روان شناسی اجتماعی هم داره که دکتر شکرکن ترجمه کردند اون کتاب هم بی نظیره
Farzaneh Parsinejad
وضع آشفته ی این روز ها و کی بود کی بودهایی که به دنبال هر حادثه ای بلند می شود و در آخر هم بی پاسخ و بی نتیجه می ماند، مرا به خواندن این کتاب واداشت کتاب «کی بود کی بود؟» همانطور که از نامش پیداست به چیستی و چرایی توجیه کردن و پیامدهایش می پردازد؛ پیامدهایی که گاه بی ضرر و حتی مفید و گاه چنان آسیب زا هستند که جبران ناپذیر می شوند نویسنده در فصل اول از «ناهماهنگی ذهنی» و راهکار ساده ی آن یعنی توجیه می گوید و در فصل بعد از ویژگی ها و شاخص هایی صحبت می کند (مانند فرهنگ حاکم بر محیط کار یا زندگی و ...، غرور، تعصب و...) که باعث می شوند از دیدن واقعیت و اعتراف به اشتباه ناتوان شویم و زمینه ی بروز ناهماهنگی ذهنی را فراهم کنیم در فصل های سوم تا ششم، مثال های گوناگونی بیان شده است از پیامدها و تاثیرهایی که توجیه خویش بر حافظه، کار و حرفه، نظام قانونی کشور و عشق دارد. مثال هایی که برخی چنان تکان دهنده و دور از ذهن هستند که شاید اول به آن لبخند بزنیم اما وقتی مانندش را در زندگی خودمان جستجو کنیم و به جایگاهمان در این زنجیره پی ببریم آن لبخند تبدیل به تلخند خواهد شد در فصل هفتم نویسنده گام را فراتر از مثال های فردی می برد و نقش توجیه را در درگیری هایی با مقیاس بزرگتر از جمله درگیری های جهانی و بین کشوری به تصویر می کشد؛ مانند کشمکش بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها و این سوال را می پرسد که درگیری از کی آغاز شد و کار کارِ کی بود؟! در فصل آخر به رویکردی که بهتر است در برابر ناهماهنگی ذهنیمان پیش بگیریم پرداخته می شود که همان به گردن گرفتن خطا و اعتراف به اشتباه است و نویسنده با آوردن مثال هایی نشان می دهد که بر خلاف تصور بیشتر ما [زمانی که در دل مشکل هستیم]، این کار نه تنها از اعتبار و ارزش ما در برابر دیگران نمی کاهد بلکه به آن می افزاید و پیامدهای مثبت فراوانی دارد مثل دیگر کتاب های این مجموعه از روانی ترجمه و نگاه ریزبینانه نویسنده لذت بردم؛ تنها کاستی این کتاب از دید من نبود بخش کتابنامه (منابع) در پایان کتاب و نیاوردن نام اشخاص و کتاب ها به زبان اصلی در پانویس است که کار را برای خواننده ای که به دنبال جستجوی بیشتر در این زمینه باشد سخت می کند در پایان خواندن این کتاب را به همه دوستان پیشنهاد می کنم.
Estatira
یکی دیگه از کتابای خوب نشر گمان.
Mohhamad201
کتاب رو نخوندم ولی چرا محض نمونه هیچ کدوم از کتاب های انتشاراتتون را در طاقچه بی نهایت نزاشتید تا با کیفیت و سبک کار کتاب هاتون آشنا بشیم؟؟
mahditak1362@
اگر لطف کنن در طاقچه بی نهایت بزارن عالی میشود
yalda.kn
بسیارعالی وکاربردی،علی‌الخصوص سه فصل آخر که بسیار ملموس وجذاب بود،به نظرم نباید خوندن این کتاب رو به تعویق انداخت.
کتاب 1984
حتما ارزش خوندنو داره. بسیار از این کتاب آموختم.
پریا احمدی
من صادقانه حسی رو که نسبت به این کتاب دارم می‌نویسم برای تمام کسانی که بعدها به قصد خوندن این کتاب میان من از کسایی بودم که اشتباهاتم رو خیلی زیاد توجیه میکردم و بابتش خیلی چیزهارو از دست داده بودم و آشنایی من با این کتاب به وسیله آقای مجتبی شکوری که توی پادکستشون از این کتاب حرف زده بودن اتفاق افتاد این کتاب بی نظیره ترجمه روونی داره و شمارو با چیزهایی مواجه می‌کنه که شاید در وهله اول پذیرفتنشون براتون سخت باشه برای من خوندن این کتاب ترکیب حس هایی از گیجی ،شگفت زدگی ،غم بود که چطور سال ها در حق خودم و در حق دیگران چه خطاهایی کردم در کل این کتاب شما رو با خودتون مواجه می‌کنه خیلی جاها و این دردناکه بسیار حس میکنم باید چندین و چند بار و با دقت این کتاب رو خوند یک بار خوندن واقعا در حق این کتاب بی انصافیه و حق مطلب رو ادا نمیکنه حتما این کتاب رو بخونید حتمااا
Mohsen
چرا کامنت من حذف شده!؟ ضمن عذرخواهی، اشتباه از من بود. توی goodreads راجع به این کتاب نظر داده بودم. تصور کردم اینجا بوده و حذف شده. چیزی حذف نشده.
خانه
واقعا بدبین نیستما همشم نمیخوام اعتراض کنم اما کتابای خوبیرو واسه تخفیف نذاشتید این هفته اصلا.همین نه صوتیتون نه این
hasan korzebor
دارم میخونمش خیلی مفیده و جای تفکر داره باید خیلی با حوصله و دقت مطالعه کنید
SHOKoOoH
من مدت هاست دلم می خواد این کتاب رو بخونم ولی همچنان خیلی گرونه 😣
Fateme Sharafi
من نسخه چاپی این کتابو خوندم ولی دوست داشتم کامنت بذارم و بگم که کتاب بسیار عالی و جذابه و ترجمه هم خیلی روونه و من شخصا لذت بردم از خوندنش.

حجم

۳۰۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۱ صفحه

حجم

۳۰۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۴۰۱ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد