نظرات درباره کتاب فرانکنشتاین و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب فرانکنشتاین اثر مری شلی

نظرات کاربران درباره کتاب فرانکنشتاین

۳٫۷
(۷۴)
فاطمه
عالی بود
Armin.b
واقعا از بهترین رمان هایی بود که خوندم عالی بود فقط خیلی غم انگیزه ولی زیاد ترسناک نیست
azad
ینی چه؟؟؟مخاطبش نوجوان!!! این کتاب ترجمش چجوریه مگه
amir
کتاب عالی و روان. بدونه گزافه گویی.
luna
خوب بود. برای کسایی که ژانر علمی تخیلی دوس دارن گزینه خوبیه
.Keyta.
مخلوقی که خالقش رهاش کرده و حالا اون که توی این دنیای بزرگ تنهای تنهاست، روی پاهای خودش می‌ایسته و سعی می‌کنه با همه چیز کنار بیاد و هرروز چیزای جدیدی یاد می‌گیره... چقدر به روایت ما انسان ها نزدیکه(: واقعا پیشنهادش می‌کنم. با اینکه سالِ پیش این کتاب رو چندین بار خوندم، بازم الان دوباره می‌خوام که بخونمش. یه چیزیه که هربار که می‌خونیش نکته‌ی جدیدی داره. بخونین، لذت ببرین و فکر کنین.
megan
مری شلی به احساسات شخصیت ها خیلی توجه کرده و به نظرم بیشتر یک کتاب رمانتیک و احساسی بود تا ترسناک. به نظرم آدمای منطقی نخوننش چون خب بعضی قسمتا با خودم میگفتم که هی چه مسخره! من نظر خاصی ندارم ولی خوب بود
Ali5678
سلام و عرض ادب. این بهترین رمانی هستش که تا حالا خوندم. از داستانش واقعا خوشم اومد و ترجمه ی خوبی هم داره‌. بهتون پیشنهاد میکنم که خریداری و مطالعه اش کنید.
ttom
کتاب و ترجمه عالی 🙏
azar
داستانی از ادبیات کلاسیک نوشته مری شلی نویسنده انگلیسی. خلاقیت نویسنده در خلق چنین داستان و شخصیت هایی آن هم در قرن هیجدهم که داستانهای تخیلی چندان رواج نداشته در خور توجه است.فکر می کردم با داستان ترسناکی روبه رو هستم اما اینگونه نبود و اساس داستان بر احساس استوار بود.نشان دادن دیدگاه و عواطف شخصیت ها و دیدن ماجرا از زوایه دید هر یک از نقاط مثبت کتاب بود.یعنی گاهی به هیولا و گاهی به فرانکشتاین حق میدادی. این داستان می تونست استعاره ای باشه از اینکه محبت ندیدن می تونه از هر موجودی هیولای غیر قابل پیش‌بینی بسازه. ترجمه کتاب روان و سلیس بود.
آزاد
در زمان خودش کتاب خوبی بوده برای مردمان ۲۰۰ سال پیش، بیشتر برای نوجوانان مناسب است.
𓆪گوربائیل𓆩
여보세요:)♡ کتاب فرانکشتاین که دیگه قطعا نیاز ب معرفی نداره و ی شاهکار شناخته شدس.‌.. پر از نکته و جذابیت فراوانی داره واقعا چیز های زیادی میشه ازش یاد گرفت البته اینم بگم ک توی متن کتاب گاهی وقتا ی کلمه رو چندین بار تکرار میکنه یا توصیفات خیلی بیش از حدی داره ک واقعا نیاز نیس گاهی ی چیز رو انقد کش بده و همین چیزا باعث میشن خوندن کتاب یکم حوصله سر بر بشه... ک البته نمیدونم این بخاطر ترجمه است یا متن اصلی خود کتاب هم همینجوره در کل کتاب اون قدر فوق العادس ک میشه اینا رو نادیده گرف چند نکته ی خیلی ارزشمند ک من از این کتاب یاد گرفتم و دوس دارم با شما هم ب اشتراک بذارم:) 1:پیشرفت علم و دانش همیشه هم ب نفع انسان نیس و گاهی حتی امکان داره ب ضرر و زیان انسان تموم بشه و تاثیرات مخربی داشته باشه ک جبران ناپذیرن... 2:برای رسیدن ب اهدافی ک داریم و برای رسیدن ب موفقیت تلاش کنیم 3:همیشه امیدوار باشیم و هیچوقت امیدمون رو از دست ندیم..‌. حتی در سخت ترین شرایط باید امیدوار باشیم و بدونیم ک پشت هر سختی بالاخره آرامشی هس... اینطوری اون مشکل رو راحت تر پشت سر میذاریم خوندن این کتاب رو حتما ب همه و در هر سنی توصیه میکنم:)
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
خلق یک شاهکار در بیست سالگی «مری ولستون کرافت گادوین شلی» نویسنده‌ی رمان، سفرنامه و داستان‌های کوتاه اهل انگلیس است. او سال 1797 در لندن متولد شد و 53 سال بعد، چشم از جهان فروبست. شلی در زمان حیاتش چند رمان نوشت که مهم‌ترین آن‌ها «فرانکنشتاین» است که به «پرومته‌ی مردن» نیز شهرت دارد. این اثر یکی از آغازگران ادبیات علمی تخیلی بوده و نقشی پراهمیت در تاریخ ادبیات دارد. مری شلی در این کتاب داستان دانشمندی جوان به نام «ویکتور فرانکنشتاین» را روایت می‌کند که در آزمایشی علمی اما غریب، موفق می‌شود به موجودی جان بدهد که قدرت درک و فهم نیز دارد. اما مخلوق فرانکنشتاین، با آن‌چه او در نظر داشته، تفاوت‌هایی دارد و طولی نمی‌کشد که می‌فهمد هیولایی خلق کرده که خود از پذیرفتنش عاجز است. فراتر از یک رمان علمی تخیلی یا ترسناک اگر فرانکنشتاین را صرفا رمانی علمی-تخیلی بدانیم یا آن را به دید داستان ترسناکی سرگرم‌کننده ببینیم، در حق آن اجحاف کرده‌ایم. فرانکنشتاین، داستانی است اسطوره‌ای و عمیق که به فلسفه‌ی وجودی و معنای زندگی می‌پردازد. حکایتی است از خدایی که آفریده‌اش را طرد می‌کند و ماجرایی است از مخلوقی که مقابل خالقش می‌‌ایستد، او را برای خلق خود بازخواست می‌کند و دهان به اعتراض می‌گشاید. تا کنون چندین اقتباس سینمایی بر اساس این رمان ساخته شده است. از اقتباس کوتاه کمپانی ادیسون در سال 1910 گرفته تا نسخه‌ی معروف «جیمز ویل» که در سال 1931 ساخته شد تا فیلم‌های معاصری چون «من، فرانکنشتاین» در سال 2014 و «ویکتور فرانکنشتاین» در سال 2015 و اقتباس دورتر «تیم برتون» در انیمیشنی خوش‌ساخت با نام «فرانکن‌وینی» که سال 2012 پخش شد. اما آن‌چه تمامی این اقتباس‌ها در آن اشتراک دارند این است که علی‌رغم زیبایی‌های فرمی و بصری، هیچ‌کدام نتوانسته‌اند اثری به ژرفای رمان «مری شلی» تولید کنند و این مسئله، به شنیدن قصه‌ی کامل در کتاب اهمیت ویژه‌ای می‌بخشد. ترجمه‌ی وفادار و روان مری شلی، فرانکنشتاین را زمانی نوشته که تنها بیست سال داشته و اولین نسخه‌ی آن در سال 1818 منتشر شده است. این اثر پس از آن، بارها با تغییرات و جرح و تعدیل‌های گوناگون در سال‌های مختلف چاپ شده است و طی بیش از دویست سالی که از خلقش گذشته، ترجمه‌های فارسی متعددی هم از آن منتشر شده است.🌹✨
آفتاب
تنها حسی که از داستان دارم: غم از جمله داستان هایی که مقصر اصلی نداره و نمیتونی بگی یکی ظالمه یکی خوب هم دانشمند هم هیولا ناراحت کننده ان.
فرزانه دانش پور
کتاب جالبی بود البته جوری که تعریفشو شنیده بودم نبود انتظار بیشتری داشتم بعضی از جاهای کتاب خیلی توصیف انجام داده بود به قدری که توصیف صحنه ها بیش از حد بود که شاید حوصله رو سر می برد البته برای من، زودتر دوست داشتم دوباره به خود داستان و ماجرای اصلی برگردم البته نمی دونم شاید این ترجمه اینطوری بود بعضی از جاهای کتاب مخصوصا نامه های که در داستان بود ادبی و کتابی ترجمه شده بود نه محاوره به نظرم رمان ها وقتی به زبان محاوره ترجمه شوند کشش رو برای خواندن سریعتر،بیشتر میکند.
Amir Zand
واقعا فراکنتاین مناسب کودکانه؟؟؟
ساکت
البته من خیلی سال پیش این کتاب رو در قالب رمان نوحوان خوندم. مناسب نوجوانان هست.در دسته فانتزی و ترسناک قرار میگیره.
مادربزرگ علی💝
به نظر من مناسب نیست
Masood
ببخشید یعنی الان من که 12 سالمه بخونم؟
Nobody
در اون حدی که انتظار داشتم اصلا نبود ، به عنوان کتابی که سرآمد و معروفه... خواننده مدام منتظر رخ دادن اتفاقای غیرمنتظره ست اما یهو هیچ‌ اتفاق خاصی نمیوفته و داستان روال خودشو میره ، فقط یکی دو بار واقعا باعث تعجب و‌شوکه شدن خواننده می شد. توصیفات بیش از حد ویکتور از طبیعت سوییس و لندن که گاهی به پنج شیش صفحه هم می رسید حوصله آدم رو سر میبرد... پایانش هم که خیلی خیلی عادی تموم شد. کل این کتاب داره میگه ویکتور فرانکشتاین یه هیولا میسازه که میشه یه بدبختی تو‌ جونش ، هیولا عزیزان ویکتور رو میکُشه اخرش خود ویکتور هم‌میمیره ، هیولا هم میره که خودشو بکشه همین😐
Mtk
این کتاب خلاصه شده ست؟
HIDDEN
به احتمال زیاد بله
بوک تاب
از این لحاظ که جزو داستانهای کلاسیک است باید خواند. وگرنه خیلی هم خاص نیست.

حجم

۲۴۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

حجم

۲۴۰٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۶ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰
۴۰%
تومان