نظرات درباره کتاب دشمن عزیز و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب دشمن عزیز اثر جین  وبستر

نظرات کاربران درباره کتاب دشمن عزیز

۴٫۱
(۱۵۶)
shahmedesdad
عالی
باران
کتاب قشنگیه؛ولی چرا ازصفحه435تا440 نیست؟؟؟؟
سوفیا
به پشتیبانی اطلاع بدید
مرتضی
عالی داستانش
Shfar1385
به نظرتون خیلی طولانی نبود؟؟؟ من حس کردم به روانی کتاب بابا لنگ دراز نیست... البته من فقط دانلود کردم و قسمت های اولشو خوندم..
فرسا
این کتاب شگفت انگیزه
عطيه سادات
وااااای خدا من عاشق این کتابم. محشره. خیلی دوست داشتم. البته نسخه چاپی شو خوندم ولی یکه یکه. پر از طنز شیرین و جذابیت و نوآوری و حس انسان دوستی.
فرناز.ر
دشمن عزیز، از عزیزترین کتاب‌هایی که خوندم. شما کافیه کتاب رو به دست بگیرید تا بدونید انتهای داستان چه اتفاقی قراره بیوفته. اما روایت‌هایی که این بین رخ میدن خواندنی و جذابن. حین خوندن من رو به این فکر انداخت که در قرن ۱۹ میلادی مگر چندتا زن می‌تونستن باسواد باشن، در اجتماع فعالیت کنن، پر از ایده و شوق زندگی باشن و سرپرستی نوانخانه‌ای رو به عهده بگیرن؟ شخصیت شوخ طبع و باهوش سالی برام دوست داشتنی و دلچسب بود.
shararehgh
خدایا چه کتاب قشنگ و حال خوب کنی بود، چقددر از لحظه لحظه خوندش لذت بردم
کاربر 8554420
عالیی بود
شباهنگ
صوتی ایرانصدا یک خانمی از کودکی که به فرزندی گرفته بودند تعریف می‌کرد: اولین باری که فرزندش روشن شدن آبگرمکن یا سر و صدایش را شنیده بود، ترسیده بود و برایش چیز عجیبی به نظر آمده بود... کتاب شامل بخشی از این خرده روایت‌هاست که احتمالا واقعی نیستند، اما تامل‌برانگیزند؛ مثلا آموزش آداب معاشرت، خرید کردن با اسکناس، آشپزی کردن... درک کردن دنیای کودکانی که فقدان پدر و مادر را حس می‌کنند، چندسالی ست برایم دغدغه شده.تقریبا از وقتی که یکی از دوستان گفت: خسته شدم از اینکه هی دور هم تولد بگیریم و خوش بگذرانیم، بابا! شاید یکی دلش نخواست، توان مالی نداشت و ... گفتم: خب یک چیز نو! امسال برای تولد من متفاوت و آموزنده رفتار کنیم! من همیشه دوست داشتم سرپرستی یک یتیم را داشته باشم! امسال تو این طرح را قایمکی با بچه ها مطرح می‌کنی! گذشت... فراموشم شده بود‌. دوستم با لطایف‌الحیل کد ملی‌ام را گرفت. شب تولدم پیام داد که: تبریک میگم، مادر شدی...! هر ماه حداقل ۳۰ هزار تومان کمک مالی اینترنتی انجام میدی و اگر دوست داشتی بیشتر. (طرح محسنین) مادر رقیه که آن موقع سه ساله بود و ساکن خوزستان است، مطمئن هم هستم زیباست!
sara
به معنای واقعی یه کتاب« حال خوب کن» بود 😍 سالی یه شخصیت خیلی مهربون و فان و شیطون داشت که من حسابی ازش یاد گرفتم . خوندن این کتابو به مامانا هم پیشنهاد میکنم از بس که سالی مادر خوبیه‌. من بیشتر از بابا لنگ دراز دوسش داشتم حتی‌. تو برنامه هام میزارم که کارتون بابا لنگ درازو کتاب صوتی دشمن عزیزو هر وقت که افسرده بودم براشون وقت بزارم. این کتابا روشن کننده ی روزای تاریکم بودن.
zara
من عاشق کتاب بابالنگ‌درازم و باهاش عاشق کتاب خوندن شدم✨ پس این کتاب رو هم توصیه می‌کنم:)
M
خیلی زیبا و دوست داشتنی است.
soha_rj
کتاب بابا لنگ دراز رو سالها پیش خوندم و کلمه ای ازش به خاطر ندارم شخصیت سالی تو این کتاب فوق العاده ستودنی و دوست داشتنیه ؛ مدبر و مسئولیت پذیر و شوخ و شنگ
خواهر گمشده آنه~
ادامه کتاب بابا لنگ دراز که نامه های سالی رو وقتی سرپرستی یتیم خانه جان گریر و به عهده میگیره به جودی شرح میده اگه کتاب بابا لنگ دراز و خوندین و از لحن و احساسات جودی لذت بردین حتما این یکی رو هم بخونید چون به شدت ماجراهایی ک سالی پشت سر میزاره بامزس و جذبتون میکنه مخصوصا با اقای دکتر یا همون دشمن عزیزش🥲✨️ من از نشر افق خوندم که ترجمه بسیار روان و عالی داشت
Bahar Kn
طبیعتا کسایی که این کتاب رو میخونن همه قبلا بابا لنگ دراز رو خوندن و خب باید بگم به نظر من همچنان بابا لنگ دراز خیلی قشنگتره. دلیلش هم اینه که شخصیت جودی خیلی شیطون تر و شوخ طبع تره. ولی سالی هم خیلی مهربونه و تا حدی هم طنز نامه ها هنوز پابرجاست. دو تا نقطه ضعف داره این کتاب که اولیش (که بنظرم خیلیم بزرگه) اینه که آخر کتاب خیلی ناگهانی و بدون توضیح موضوعی که همه ی کتاب منتظرش بودم رو توی یه نامه ی آخر و خیلی خلاصه توضیح میده. در کل قسمت های رمانتیک کتاب نسبت به بابا لنگ دراز خیلییی کمتره و این برام جالب نبود. نقطه ضعف بعدیشم که بقیه توی کامنت هاهم اشاره کرده بودن این بود که ای کاش نامه های جودی هم توی کتاب بود. وقتی یه جورایی این کتاب ادامه ی بابا لنگ دراز حساب میشه همه انتظار داشتن بیشتر به جودی اشاره بشه و از زندگیش باخبر بشیم. در کل من تا چند روز پیش نمیدونستم بابا لنگ دراز ادامه هم داره و خیلی خوشحال شدم که این کتاب رو خوندم و پیشنهادش میکنم به همه. اینکه ازش ایراد گرفتم هم شاید فقط به‌خاطر این باشه که انتظار داشتم در حد بابا لنگ دراز خوب باشه وگرنه به صورت کلی خیلی هم قشنگ بود.
~شهید هادی~
من کتاب صوتی شو گوش دادم بسیار لذت بخش بود🥰💫
ساغر موسوی
این کتاب یکی از حال خوب کن ترین کتاب های دنیاست و برای من جذابیتش از بابا لنگ دراز هم بیشتر بود. البته اشتراکاتی با شخصیت جودی دلشت مثل شوخ طبعی ولی داستان عشق این دونفر و اتفاقات و اختلاف نظرهایی که باهم داشتند و اینکه هربار نظر سالی عوض میشد داستان رو به شدت جذاب میکرد.
وحید
با این ترجمه‌ی مغشوش و نامناسب توصیه نمی‌کنم. ولی خود کتاب خواندنی است.
سمیرا پیروی
اگر ممکن است داستان های جدید و جذاب رایگان را بیشتر کنید
Shirin Banazade
سلام کتاب قشنگیه،قبلا خوندم،ولی این نسخه ناقص بود یک چند صفحه وسطاش نبود،آخرش هم انگار سانسور داشت

حجم

۵۲۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۳ صفحه

حجم

۵۲۷٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۳۴۳ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
۳۹,۰۰۰
۴۰%
تومان