نظرات درباره کتاب الکترا و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب الکترا اثر اوریپید

نظرات کاربران درباره کتاب الکترا

نویسنده:اوریپید
انتشارات:نشر بیدگل
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۲۱ رأی
۴٫۰
(۲۱)
علی دائمی
شاید خوندن نمایشنامه‌های یونان باستان برای خواننده‌ای که مخاطب تخصصی تئاتر نیست جالب و سرگرم کننده نباشه؛ به خاطر استفادهٔ زیاد از اسامی خدایان، ارجاع به اتفاقات خارج از متن و نام‌های ثقیل یونانی. اما برای طرفداران تئاتر قطعا آموزنده و قابل تامل خواهد بود.
Mohajerino
پلیدی در برابر پلیدی!؟ "آیا تنگدستی اندازه‌ای بهتر است؟ نه! . . . تنگدستی وبینوایی به آدمی می آموزد از سر نیاز پلید وبدکار باشد."
نغمه میلانی
خیلی زیبا بود ، پیشنهاد بنده به دوستداران این نمایشنامه ،مشاهده فیلم personaاز برگمان هست .
ســحــر
اوریپید یکی از بزرگ ترین تراژیک نویس ها، بدوم هیچ هدر رفت فضا.این نمایشنامه بهترین صحنه سازی‌ها رو داره.
Msn
سلام اوریپید یکی از ۳ نمایشنامه‌نویس بزرگ یونان باستان هست. از خواندن این نمایشنامه لذت بردم و تجربه خوبی بود ترجمه خوبی داشت و روان بود و ای کاش چندتا پاورقی میزد تا مقداری موارد گنگ قابل درک تر می شد هر چند در گوگل سرچ کنید هم مفیده. اون مقاله مختصر انتها هم مفید بود. حتی اگر ابتدا مطالعه بکنید و بعدش نمایشنامه رو بخونید میتونه جالب تر باشه. به علاقه‌مندان و هنرمندان تئاتر پیشنهاد میکنم چون خواندن این آثار کلاسیک(به علاوه نقدهاشون) ضروریه.
benyamin parang
این نمایشنامه، به مرز بین انتقام و اجرای عدالت می‌پردازه. آگاممنون بعد از برگشت از تروا، با خیانت همسرش، توسط آیگیستوس به قتل می‌رسه و آیگیستوس تخت پادشاهی رو تصاحب می‌کنه. الکترا، دختر آگاممنون که از کاخ رانده شده و اورستس، پسر آگاممنون که فرار کرده، بعد از سالها در دیدار دوباره، نقشه انتقام پدرشون و اجرای عدالت رو می‌کشن. اما انتقام و عدالت همیشه با هم همراه نیستن و این همون جایی هست که اوریپید روش دست گذاشته. خوندن این نمایشنامه، جذاب و همزمان چالش برانگیزه. پیشنهاد می‌کنم یه بار بخونید. بعد در مورد قسمت‌هایی از اساطیر یونان که متوجه نمی‌شید تحقیق کنید. بار دوم که بخونیدش نقاط مبهمش براتون روشن می‌شه.

حجم

۵۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

حجم

۵۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۷۷ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد