نظرات درباره کتاب بریت ماری این‌جا بود و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب بریت ماری این‌جا بود اثر سمانه پرهیزکاری

نظرات کاربران درباره کتاب بریت ماری این‌جا بود

۴٫۰
(۶۸)
Dentist
حدودا سه و نیم امتیاز برای این کتاب. کتاب کاملا به سبک کتاب قبلی نویسنده یعنی "مردی به نام اوه" نوشته شده. فقط با این تفاوت که این بار قهرمان داستان یه زنه. یه زن وسواسی ، به شدت مقرراتی و از نظر دیگران غرغرو و غیرقابل تحمل. زنی که پشت ظاهر آزار دهندش به شدت مهربون و خوش قلبه. داستان از جایی شروع میشه که "بریت ماری" برای پیدا کردن یه شغل، به اداره ی کار مراجعه میکنه و شغلی توی یک روستای کوچیک بهش پیشنهاد میشه. و این،آغاز اتفاقات متفاوتیه که توی زندگیش رخ میده. کتاب کاملا به سبک کتاب قبلی نویسندست. هیچ اتفاق خاص و هیجان انگیزی درطول داستان رخ نمیده. سبک نگارش، شخصیت اصلی داستان و البته پایان خوش اون، کاملا مشابه کتاب "مردی به نام اوه" هستش. بنظرم یکی از بزرگترین اشتباهاتی که یه نویسنده ممکنه مرتکب بشه اینه که از پرفروش بودن کتاب قبلیش، برای پرفروش کردن کتاب های بعدیش استفاده کنه. آثار شتاب زده، تکراری و بعضا بی محتوایی که در ادامه ی یه اثر پرفروش نوشته میشن. کتاب هایی که یا مثل این کتاب کاملا تکراری از آب درمیان و یا مثل "پس از تو" به شدت غیرقابل تحمل و فاجعه هستن. پ ن: امتیازی که به کتابا میدم، نه در قیاس با بقیه کتاب هایی که تا الان خوندم، بلکه در قیاس با انتظاریه که از اون کتاب داشتم و اینکه این انتظار تا چه حد براورده شده. مثلا این کتاب در قیاس با کتابای خیلی خوب دیگه ای که از من چنین امتیازی گرفتن، به شدت زرد و عامه پسنده. ولی درطول خوندنش حس خوبی رو بهم منتقل کرد. البته نه از جنس کتابایی که تا همیشه به عنوان اثر ماندگار توی ذهنم میمونن و به دیگران توصیشون بکنم.. چنین کتاب هایی رو توی هیچ کدوم از تازه های نشر ندیدم متاسفانه.
fatimashakoori
چه نقد عالی ای
amin
چه نقدی!👏
راهی
آخ که چقدر شیرین بود باهاش میخندی و باهاش حرص میخوری و باهاش یاد میگیری خوشحالم که تجربه ش کردم
شب رو
من عاشق جمله جمله این کتابم
راهی
خیلی هم خوب. خداقوت.به امید خوندن کتاب های بیشتر از جناب بکمن😅
.
عالیه 😄👌👌👌 منم تا الان کتاب مادربزدگ سلام رساند و بریت ماری اینجا بود و مردی به نام اوه و هر روز صبح راه خانه دور تر و دورتر... ازش خوندن
.Z.B
فردریک بکمن در این داستانم مثل مردی بنام اوه شخصیت ها و طنز های خاص خودشو داره.. در این داستانم مثل باقی داستان های بکمن یک روند نزولی و صعودی هست بطوریکه ممکن از خوندن یک فصل خیلی خسته بشین ولی فصل بعد کاری کنه که تا آخر کتاب برین. این روندبه ترجمه هم بستگی داره که من راضی بودم❤️👏
ترمه🍁
👌
یوکی
کتابی که منو به فوتبال علاقه مند کرد! قبل از مطالعه این کتاب "مادر بزرگ سلام میرساند و متاسف است" رو از همین نویسنده بخونید. این کتاب ادامه یکی از شخصیت های اونه.
sarmadi57
کتاب مردی به نام اوه رو خوندم و با اشتیاق سراغ این کتاب اومدم ولی متاسفانه ترجمه بسیار بد بود و خانم پرهیزکاری اصلا زحمت یه ترجمه سلیس و روان رو به خودشون ندادند . جای آقای بکمن بودم ازش شکایت میکردم .
Tina
کتاب خوبیه ارزش یکبار خواندنو داره.
Mâh
خیلی دوسش داشتم .. در حدی که دوست نداشتم تموم بشه 😍😍 اما حتما باید قبلش کتاب مادربزرگ سلام میرساند و میگوید متاسف است رو بخونید !!
فرسا
اگر بعد از کتاب "مادر بزرگ سلام میرساند و میگوید متاسف است " خونده بشه لطف بیشتری داره
نیتا
به خوبی کتاب مردی به نام اوه نبود. اما داستان ساده و جذابی داشت. ظاهرا خصوصیت شخصیت های داستانی این نویسنده اینجوری که اول ازشون بیزار میشی، اما تا آخر کتاب کاملا نظرت عوض میشه و عاشقشون میشی😉
نازبانو
عااااااالییییی ، محشره ، البته با ترجمه دیگه ای خوندم ، مثل فیلم سینمایی بود
shahab - ghazi
روزگاری شده. حتی اینجا هم نمیشه نظرشو گفت. مینویسی نه توهینی کردی نه چیزی. میای میبینی نیست. پاکش کردن. عجب روزگاری داریم. بهر حال دوباره میگم. نشر میلکان که استاد چاپ کتابهای موازی است ( کاری بسیار غیر اخلاقی) اینبار هم مثل شاهکاری که سر چاپ سریع السیر، سریع تر از قطارهای تندرو پکن و طبق معمول موازی آثار جوجو مویز کرد، باز هم موازی کاری رو ادامه داده و این بار پروژه تازه اش پس از دیدن موفقیت فردریک بکمن در نشرای چشمه و نون و تندیس ، این نویسنده ست و سریع دست به کار شده و کتاب تازه اش را به سرعت برق( تا سریع تر از ناشر دیگر به بازار بده، مثل مسابقه دو!) چاپ کرده! کتابی که به این سزعت و به این صورت چاپ بشه، مشخصا کیفیت قوی نخواهد داشت. من صرفا به عنوان یه خواننده، که غیر اخلاقی ترین کار ممکن رو همین موازی کاری ها ( که میلکان مدال طلای المپیک رو تو این زمینه داره) میدونم، توصیه میکنم چاپ "اصلی" کتاب را بخوانید. که مشخصا هم زمان بیشتری روش گذاشته شده، و هم کار منزجر کننده چاپ موازی نیستش. امیدوارم بعضی چماقدارانی که این نشر داره، اتهام زنی و برچسب زنی نکنند. من فقط یه خواننده ام که روزی هفت هشت ساعت کار سخت با مزد بسیار پایین میکنم تا پول کتابهایم را دربیارم. پس تهمت کارمند فلان نشر بودن و اینا رو نزنین. از روی تجربه و اخلاق و کیفیت میگم. مثل قبلی این یکی ایشالا که سانسور نشه
شب رو
اول از همه بگم که این کتاب رو حتما بعد از کتاب مادربزرگ سلام می رساند بخونید تا از شخصیت بریت ماری و کنت یه زمینه ای داشته باشید. شخصیت بریت ماری توی کتاب مادربزرگ سلام می رساند چشمم رو گرفت و خوشحال شدم که درباره ش یه کتاب مستقل نوشته شده. سبک کتاب مثل بقیه کتاب های فردریک بکمنه. درباره رفتار آدم ها و علت های درونیش و شفا بخش بودن اجتماع صحبت می کنه. کلا فردریک بکمن سبک نوشتنش رو توی همه کتاباش تکرار می کنه و فقط شخصیت ها عوض میشن. اما درباره داستان:بریت ماری یه زن تنهاست که توی 65سالگی شوهرش رو ترک می کنه و دنبال کار می گرده و برای کار به یک اجتماع عجیب میره و اونجا چیزهایی رو درباره ارزش خودش کشف می کنه. خیلی بریت ماری رو درک می کردم و آدمایی مثل اون رو زیاد دیدم و خودمم شباهت هایی بهش داشتم. تصمیماتش و تضادهاش و علت عمیق کارهاش خیلی برای من جالب بود. پایان داستان باز بود و نشون می داد مهم نیست چه اتفاقی بیفته، مهم اینه که بریت ماری خودش رو شناخته.
وحید
اگر کتاب «مردی به نام اوه» را خوانده‌اید، کافی است همان شخصیت اوه را زن تصور کنید و به جای ماجراهای جالب و بدیع کتاب مذکور، یک سری شوخی‌های لوس و از مد افتاده را داخل داستان وارد کنید. کتاب جدید آماده است! ممنون از جناب بکمن که به این سرعت کتاب جدیدی سر هم کرد... ببخشید... نوشت!
Anahitak
کتاب درباره زنیست که عمری رو در خدمت همسرش و خانواده او به سر برده و به طور وسواس گونه کارهای خانه و رسیدگی به افراد خانواده رو انجام داده و همیشه کمترین توجه به خواسته هاش شده. و به دلایلی که شرحش در کتاب داده میشه زندگی متفاوتی رو تجربه می کنه. به نظرم نویسنده قصه لطیفی رو روایت می کنه و با بیان تفکرات نقش اول قصه، به خواننده کمک می کنه تا با او همزادپنداری کنه.
Zeina🌸💕
خیلی دوستش داشتم بعنوان یک زن و یک مادر خیلی جاها باهاش همذات پنداری کردم...
الناز باقرزادگان
چقدر عالی بود این داستان....چقدر مشتاقانه دنبالش کردم.دلم نمیخواست تموم بشه
sharareh.ch
داستان خوبی داره و جالبه که میشه ادامه کار شخصیت بریت ماری در مادربزرگ سلام میرساند و میگوید متاسف هست را تو این کتاب دنبال کرد . تو این کتاب ما خیلی بیشتر بریت ماری درک میکنیم .
Faneking
راسش من این ترجمه رو بیشتر تا ترجمه های دیگه دوست دارم.. نمی دونم چرا ما ایرانی ها انقدر ایراد گیر هستیم از کامنت ها اعصابم خورد میشه ای کاش این نشر روی نوشتار ( املا و کنار هم قرار ندادن کلمات عامیانه و نوشتاری) دقت داشته باشه اما از این یکی بگذریم.. خب از نظر داستان به نظرم نقطه ی قوت داستان های فردریک بکمن شیرین بودنشه.. و از نظرم ایشون برای صحنه های مختلف داستان فوق العاده خلاقند حیف که شبیه مردی به نام اوه هست.. چون من بیشتر می پسندم که یک نویسنده آثار متفاوت از هم داشته باشه
_BARDIA_
کتابای بکمن اسمای باحالی دارن و همین باعث جذب شدن خواننده میشه
نازبانو
پایانش عالی تموم میشه
آسمان
من نفهمیدم پایانش چی شد؟یعنی هیچ کس رو انتخاب نکرد؟

حجم

۵۳۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

حجم

۵۳۴٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۳۲۰ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد