نظرات درباره کتاب اسب سیاه و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب اسب سیاه اثر تاد رز

نظرات کاربران درباره کتاب اسب سیاه

انتشارات:نشر مون
امتیاز:
۳.۵از ۵۴ رأی
۳٫۵
(۵۴)
احمد کبیری
این کتاب رو دو تن از بزرگان نوشتن. در این کتاب ، به موفقیت از منظر دیگه ‌ای نگاه شده. در کشورمون هم جناب دکتر آدرخش مکری خواندن این کتاب رو پیشنهاد دادن که عضو هیات علمی دانشگاه تهران هستن و ترجمه هم توسط محمدپیام بهرامپور صورت گرفته که ایشون هم فوق العاده انسان شایسته هستند. متن هم فوق العاده روان هست.
میم. خ
کتاب دو مفهوم استانداردسازی و شخصی‌سازی را در مقابل هم قرار می‌دهد. منظور از استاندارد سازی این است که جامعه شیوه‌های یکسانی به افراد مختلف با انگیزه‌ها و نقاط قوت و ضعف مختلف ارائه می‌دهد و در واقع همه انسانها را یکسان می‌بیند. اما شخصی سازی، زمانی است که افراد به ویژگی‌های فردی و خرده‌انگیزه‌های خودشان اهمیت دهند و بتوانند روش شخصی خود را برای رسیدن به کامیابی داشته باشند. کتاب مدافع این دیدگاه است."اسب جوان" هم به این دسته افراد اشاره دارد. درمجموع برای من کتاب مفیدی بود به ویژه بخش خرده‌انگیزه‌های آن موجب شد بیشتر درمورد خودم و علایق نهانم کندوکاو کنم. تنها مسئله‌ای که البته بیشتر کتابهای خودیاری دارند، مثالهای متعدد آنهاست و این کتاب هم همینطور است. اگر مثالهای متعدد دوست ندارید می‌توانید برخی را نخوانید و چیزی هم از دست نمی‌دهید.
کاربر ۲۱۲۴۷۰۶
بخش عمده‌ای از کتاب به نظر من انتقاد به سیستم آموزشی ابر قدرت های دنیا مثل آمریکا بود و در کل راه حل عملی و یا حداقل روشنی برای رسیدن به کامیابی نداشت. کتاب با پاراگراف های جذاب و خواندنی شروع می شود و رفته رفته از مسیر اصلی خارج شده, تا اینکه تماما از موضوع دور می‌شود.
Ali Kazemi
خیلی کتاب خوبیه ولی این ترجمه رو من زیاد نتونستم باهاش ارتباط بگیرم. خیلی بد ترجمه شده باید دو سه باید یه جمله رو بخونی تا منظورشو بفهمی. خیلی ساده تر و بهتر میشد ترجمه کرد
sphr
ترجمه خیلی خوبی نداره. مترجم روان بودن متن را کاهش داده.
کاربر ۳۴۶۱۳۱۶
متن جذابی دارد و خواننده را تشویق به ادامه کتاب می‌کند کاش صوتی هم بشود
کاربر 4788488
کتاب صوتیش هم هست. سرچش کنید همینجا
رُهام
کتاب اسب سیاه بهتون این جرعت رو میده که مسیر اصلی زندگیتون رو پیدا کنید و توش گام بردارید میخواد بگه که خیلیا به موفقیت رسیدن ولی همه اونا به کامیابی نرسیدن یا از مسیرشون راضی نیستن اگه برای چیزی که بهش علاقه ندارید تلاش میکنید حتما راهو اشتباه اومدید
Mo Na
سلام اصلا ترجمه ی خوبی نداشت جوری که از خوندن کتاب خسته میشدی از اقای بهرام پور انتظار بیشتری میرفت
کاربر ۳۵۵۴۳۶۸
بسیار کتاب جالبی است درخصوص انتخاب آینده و بهره گیری از توانایی هایی که شاید هیچوقت به چشم نمیان و خارج شدن از چارچوب های بی اساسی که حتما باید برای رسیدن به هدف شغلی طی کنی، توضیح میده با مثال‌های واقعی، به شدت توصیه میشه.
Kowsar Yousefian
استاندار باشی یا بهترین فرد باشی؟
ashuraei
دوگانه عوام فریبی هستش. استاندارد یعنی معیاری برای یک چیز. حالا بهترین بودن رو چطور میشود متوجه شد؟ حتما معیاری هست و آن معیار میشود استاندارد :) این نظر بدون درنظر گرفتن متن کتاب است.
کاربر 8572449
عالی
f.z
اول اینکه ترجمه اصلا روان و خوب نیست ! (بعضی پاراگراف ها را برای اینکه متوجه بشم چندین بار می خوندم🤕) دوم اینکه در مورد کتاب ،خیلی کاربرد عملی ندارد! یعنی اصلا موضوع کتاب قرار نیست بهتون بگه چه کار کنید ! کتاب یک ایدئولوژی و طرز تفکر جدید بهتون یاد میده! و نهایتا این شمایین که تصمیم بگیرین این طرز نگاه جدید را پذیرا باشین و ازش بهره ببرین یا نه! و در نهایتا ارزش خوندن داره👍(البته با ترجمه بهتر )
Mahdieh mli
محتوای کتاب خیلی خوب بود و دید آدم رو نسبت به قوانین همیشگی موفقیت تغییر میده. ترجمه کاملا روان بود و مترجم کاملا به متن اصلی پایبند بود. جالبه این کتاب رو نشر میلکان هم به تازگی منتشر کرده. اونم بعد از اینکه کتاب حسابی سر و صدا کرده! درسته میلکان ناشر تخصصی این گونه کتاب هاست ولی خوبه یکم تفکر نقاد داشته باشیم و دلایل اصلی ناشرین رو هم بررسی کنیم. حتی اسم برگردان رو از اسمی که نشر مون انتخاب کرده کپی کردن.(ترجمه اصلی اسم کتاب اسب تاریک هست dark horse)
kourosh1997
ترجمه خیلی بده

حجم

۳۶۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

حجم

۳۶۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۱۶ صفحه

قیمت:
۹۰,۰۰۰
۴۵,۰۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد