نظرات درباره کتاب موهبت کامل‌ نبودن و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب موهبت کامل‌ نبودن اثر اکرم کرمی

نظرات کاربران درباره کتاب موهبت کامل‌ نبودن

نویسنده:برنه براون
امتیاز:
۳.۶از ۲۰۴ رأی
۳٫۶
(۲۰۴)
Peyvand
کمال طلبی منفی ... من شانس داشتم که خیلی زود فهمیدم یک جای کار ایراد دارد!مشخص است که فقط استانداردهای بالا داشتن نیست که تو را موفق میکند. بلکه باید به موقع به بعضی مطالب نه گفت و به بعضی مطالب در حدکافی بسنده کرد . من متوجه شده بودم که فشار درونی و استرس ناشی از تمام نشدن کارهای کمال طلبانه ، انرژی من را برای بسیاری دیگر از کارها میکاهد، لذا تصمیم گرفتم بازی را عوض کنم و کلمه “عالی ” را با “کافی” عوض کردم و روزگارم رو به بهبود رفت و از پیشرفت هام راضی ام . متاسفانه خیلیا از کمال طلبی منفی رنج میبرند مثل من اونا همیشه استاندارد های بالایی رو برای خودشون قرار میدن و هر چقدر پیش میرن و پیشرفت میکنن از خودشون راضی نیستن . میتونید تست کمال طلبی منفی رو در سایت " خانه توانگری طوبی " بزنید و برای رفع این مشکل هم از این کتاب استفاده کنید و هم از محصولات خانه توانگری از دکتر شیری که به معنی واقعی کلمه بی نظیره 👌 . موفق باشید دوستان
majid001
🙏🙏🙏
naghme
https://t.me/drshiri
کاربر ۴۴۳۰۶۳۳
لطفا میشه لینک کانال تلگرام دکتر شیری رو بذارید
Miral
این کتاب جز کتاب های موردعلاقه ام شد و میخوام هر فصل از سال دوباره بخونمش. این کتاب فراتر از یک کتاب خودیاری هست بلکه آغاز سفری به نام اصالت هست و به مباحث بنیادین و مهمی برای زندگی کردن درست و بهتر پرداخته. من وقتی داشتم این کتاب میخوندم روایت های نویسنده بهم کمک کرد تا بتونم بیشتر خودم رو بپذیرم و بفهمم خیلی از اتفاقاتی که برام رخ داده تنها برای خودم نبود و من تنها نیستم... به نظرم ترجمه بسیار روان و خوبی داشت و وقتی داشتم این کتاب میخوندم هی داشتم فکر میکردم ای کاش این کتاب در مدارس به جای اون کتاب های نه چندان کاربردی و بی ارزش این مطالب به ما آموخته میشد ولی به نظرم هنوز هم دیر نیست و با خواندن این کتاب شما سفری آغاز خواهید کرد به نام زندگی اصیل و بهتر.
معین
👌👌👌
nasi
کاملا خلاف چیزی که فکر میکردم! مدت ها بود تعریف این کتاب رو شنیده بودم و با توجه به اینکه درخصوص کمال گرایی به مشکل برخوردم رفتم سراغش. در وهله اول چیزی که خوندن کتاب رو برام خیلی دشوار کرد ترجمه بسیار ضعیف بود و متاسفانه به ترجمه دیگه ای نرسیدم تا ازش استفاده کنم. دوم اینکه مطالب کتاب اصلا نظرم رو جلب نکرد از این نظر که خیلی پراکنده گویی داشت و اصلا منسجم نبود و مدام ازین شاخه به اون شاخه میپرید و مثال هایی می آورد که اصلا ربطی به موضوع بحث نداشت و کمکی به فهم نمیکرد. و در آخر باید بگم که تا لحظه آخر خوندن کتاب همش منتظر بودم ببینم پس کی به مطلبی که دارم کتاب رو به خاطرش میخونم میرسم و متاسفانه در آخر متوجه شدم این کتاب کمکی به کمال گرایی من نمیکنه! در هر صورت اگر وقت زیادی برای خوندن هر کتابی ندارین اصلا توصیه نمیکنم!
fane
جالبه که نظرات چقدر می‌تونه متفاوت باشه. من کتاب چگونه کمالگرا نباشیم استفان گایز رو خوندم و به نظرم خیلی سطحی بود. اگه اعتماد به نفس نداری ۳۰ ثانیه کف زمین بخواب تا آدمها مسخره ات کنن! 😒 این کتاب به ریشه ها و زمینه های فکری و باوری می‌پردازه و برای من خیلی مفید تر بود.
Masiha Chakaavaa
دقیقن منم میخواستم کتاب «چگونه کمال‌گرا نباشیم» استیفن گایز رو پیشنهاد کنم. اون یه کتاب واقعن علمیه
kokab khanom
در حیطه ی کمالگرایی؛ چگونه کمال گرا نباشیم استیفن گایز عالیه عزیزم عالیه همچنین دو کتابه دیگه ی استیفن
Elaheh Sajedi
کتاب «موهبت کامل‌نبودن» تلاش می‌کند ما را با خودمان آشتی دهد و به ما بیاموزد که چگونه عشق‌ورزیدن به خود را در زندگی‌مان نهادینه کنیم. * بحران ناشی از کمال‌گرایی و خود را به دست فراموشی سپردن، روح آدمی را آزار می‌دهد. «دکتر برنی براون» در این کتاب ۱۰ راهکار مدیریت بهتر این بحران‌ را تشریح می‌کند. * کتاب ابتدا قدرت‌ عشق و اثر احساس‌ تعلق و کافی‌بودن و موانع آن را با بیانی رسا بررسی می‌کند. در ادامه در قالب ۱۰ راهکار به شما یاد می‌دهد چطور رها از فکر دیگران زندگی کنید، با رنج‌ها کنار بیایید و روحیه شکرگزاری و شادی را در خود پرورش دهید. در نهایت، شما را با راز رهایی از استرس و رسیدن به آرامش درون آشنا می‌کند. این کتاب را پیشنهاد میکنم ، اگر: ٭مهربان‌بودن با دیگران را به‌درستی یادگرفته‌اید اما با خودتان را خیر؛ ٭خودتان را فراموش کرده‌اید؛ ٭دوست یا عزیزی در اطراف‌تان می‌شناسید که احساس می‌کنید به خودش اهمیت لازم را نمی‌دهد.
tmrr79
🙄 واقعا؟!
Mohsen
بر خلاف عنوان جذابش محتوا اونقدرها چنگی به دل نمیزنه. کل نکات مفید شاید تو 30 صفحه جا بشه و بقیه شاخ و برگه. نویسنده (محقق) از تجربه های شخصی خودش میگه و راه حل هایی که براش مفید بوده. علاوه بر اون از تجربیات دیگران میگه که نتیجه تحقیقات کیفی (و نه کمی) هست که از راه مصاحبه با افراد به دست اومده. با توجه به تفاوتهای فرهنگی در جامعه اونها با جامعه ما و اینکه همه مثل هم نیستن لزوماً موارد مطرح شده با تجربیات خواننده منطبق و بنابراین مفید نیست. به نظرم قسمت مفید کتاب همون چند فصل اول هست و الباقی به من کمکی نکرد و چیز تازه ای نداشت.
Mohammad
(۵-۱۰-[۸۶]) به نظرم این کتاب بیشتر به درد کسایی میخوره که میخوان تغییراتی در نحوه و سبک زندگیشون به وجود بیارن؛ محتواش زیاد در مورد کمال گرایی نیست و فقط در بعضی از بخش ها بهش اشاره شده، راهکار هایی هم که برای یه زندگی بهتر و توام با آرامش ارائه میده بیشترشون همون راهکار های تکراری و کلیشه ایه که در کتاب‌های دیگه میتونین پیدا کنین (اگر قبلا در این زمینه مطالعه نداشتین، مطالبش میتونه براتون جدید باشه)؛ اگر دنبال کتابی برای شناخت کمال گرایی هستین، کتاب "چگونه کمال گرا نباشیم" از استفان گایز تقریبا خوبه. البته به نظر من کمال گرایی مطلقا هم بد نیست و میشه ازش به نفع خودتون استفاده کنین اگر شناخت عمیق تری در باره ش بدست بیارین.
بهاره
کتاب بهتری در زمینه کمالگرایی میتونید معرفیرکنید؟
Mohammad
متوجه ام چی میگید، اکثر کتابایی که در این زمینه نوشته شده و در طاقچه هم موجوده به جنبه های منفی کمال گرایی و یا بهتره بگم به نوع منفی اون پرداختن، و تعریفی که شما از کمال گرایی کردید هم در همین راستاست؛ اگر شناخت تون از کمالگرایی محدود به همین چندتا کتاب باشه چنین ذهنیتی شکل میگیره، یه نگاه به زندگی دانشمندانی مثل کوپرنیک و ویلیام هاروی و.. بندازین متوجه میشین منظورم چیه، اونا هم در خیلی از زمینه ها کمالگرا بودن، میل به پیشرفت، داشتن استانداردهای منطقی و... این ها چیزهاییه که در نوع مثبت کمالگرایی مطرح میشه؛ این نوع از کمال گرایی اصلا بد نیست بلکه گاهی لازم هم هست.
parvaneh
نه دوست عزیز کمال طلبی خوب نیس اونی که شما میگی خوبه اسمش میل به پیشرفته کمال طلبی یعنی بخای تو همه زمینه ها پرفکت باشی و هدف خیلی از تو دوره و پس تو قدمی برنمیداری و در واقع باعث عقب موندن تو میشه ولی میل به پیشرفت تو اهداف مشخص و نزدیک ب خود واقعیت داری و هر لحظه بهتر میشی
سارا
چرا قیمت رو از 5 تومن کردین 10 تومن😐😐😐من الان خواستم بخرم پشیمون شدم
narges
این کتاب روی اصالت شخصیت شما تکیه می‌کنه و کمکتون می‌کنه که فارغ از اینکه جامعه، فرهنگ، تبلیغات و... میخوان شما رو چه مدلی بار بیارن، خودتون باشین، راهکارهای کتاب جنبه ی عملی داره و میتونین همزمان با خوندن کتاب به سمت «خودتون بودن» حرکت کنین 😊
محمدحسین
این کتاب فوق العاده است! حتماً بعد از خوندنش نسبت به خودتون حس بهتری پیدا می‌کنید. من جدا احساس می‌کنم اعتماد به نفسم خیلی بیشتر از قبل شده. نوع روایت نویسنده اصلا خشک و کسل‌کننده نیست و خاطراتی که از زندگی خودش نقل کرده بود، خیلی به جذاب شدن کتاب کمک کرده.
محمدحسین
بله. ترجمه ی روان و دقیقی داشت.
maedehkj994
همین ترجمه؟؟
M3iti
این کتاب جزو پرفروش ترین های آمازون بوده. البته من زبان اصلیش رو خوندم نظری راجع به ترجمه ندارم. ولی یکی از بهترین کتاب هایی بود که تو زندگیم خوندم. نویسنده اول تاثیرات محیط و روحی رو تو کمال گرا شدن جوامع صنعتی بررسی میکنن، بعد ارتباط کمالگرایی رو با خجالت به صورت عمیق بررسی می کنند و در نهایت راهکارهای ساده و عملی رو برای رهایی از کمال گرایی بیان میکنن. قطعا این کتاب رو برای مردم شهرهای بزرگ و کشور عزیزم توصیه میکنم. من شخصا خیلی حالم خوب شد بعد از خوندن کناب :)
M3iti
libgen
کاربر ۲۴۷۰۴۰۸
دوست عزیز میتونم بپرسم کتابهای زبان اصلی رو به صورت الکترونیکی یا هارد کپی از کجا تهیه میکنید؟
دل‌آرام
کتاب خیلی خوبیه برای کسایی که فکر می‌کنن کمالگرا هستن و دارن اذیت می‌شن! این کتاب مفیدترین منبعی ه که تا حالا درباره کمالگرایی و مواجه شدن با اون خوندم. توصیه می‌کنم حتما بخونید. این کتاب بیشتر از راهکارهای مواجهه با کمالگرایی می‌گه تا تعریفش؛ در نتیجه همزمان با افزایش آگاهی، هشیاری‌تون هم نسبت به موضوع بیشتر می‌شه.
mahsa
نقاط قوت: ◀ تعاریف دقیق نویسنده و مشخص بودن موضوع مورد بحث ◀ تاثیرگذار بودن مطالب ارائه شده در زندگی یک فرد ◀ مثالها و روش های کارا و کاربردی برای درک موضوع و کمک به داشتن زندگی بهتر و روح و روان شادتر و آرامتر * ** توصیه میکنم حتما یکبار کتابو بخونید؛قطعا به کارتون خواهد آمد و طرز تفکر و دیدگاهتون رو عوض خواهد کرد. نقاط ضعف: ◀ گاها در مطالب مواردی اشاره شده بود که راهکار مشخص و دقیقی برای آن ارائه نشده بود و بیشتر بر عهده ی خواننده کتاب بود
𝐌𝐚𝐡𝐚 𝐒𝐚𝐥𝐞𝐦𝐢
از نظر راهکار: قائده مشخصی وجود ندارد تا به کار همه بخورد هر کس باید خود راهی بیابد تا او را نجات دهد -فروید-
tehrani
دقیقا زمانی که بهش احتیاج داشتم خوندم البته فقط خوندن کافی نیست عمل هم نیازه
نعنا
کتاب خوبی در زمینه شناخت خود هستش، نویسنده به زبان صمیمی تجربیاتش در زمینه کمال گرایی منفی و ترس از شکست و روابطش با آدم‌های اطرافش در موقعیت‌های مختلف رو بیان می‌کنه و نکته دیگه اینکه در ده عنوان راهکارهایی رو میگه که به چه صورت خودمون رو بپذیریم و حتی با کامل نبودن و داشتنِ نقض هایی، کافی بدونیم.
🍃Breeze
سلام بله این ترجمه رو خوندم نسبتا روانه و مشکلی نداشت.
جواد محمدی
سلام. این ترجمه رو خوندید شما؟ خوبه؟
marie45
یکی از بهترین کارهایی که سال 96 در حق خودم انجام دادم خوندن این کتاب بود, تحولی تو زندگی من ایجاد کرد. پذیرفتن خودم و نقص هام خیلی برام راحتتر شد و همین باعث شد بتونم روی کارای مهم تر تمرکز کنم.
Hanieh Chehreghani
باید بگم که عاشقش شدم... انقدر از خوندنش لذت میبردم که هر روز فقط چن صفحه میخوندم که دیرتر تموم بشه!! مثل صحبت با یک دوست ، تو یه کافه بود.. همینقدر صمیمی و خودمانی!☺
جواد محمدی
سلام. شما همین ترجمه رو خوندید؟ خوب بود؟
میمْ؛ مثلِ مَنْ
من از نمایشگاه کتاب خریدمش. به نظرم ترجمه روون و جالبی نداره و میتونست بهتر باشه. اون قدری که اینجا ازش تعریف شده بود به نظرم کارگشا نبود اما باعث شد با مفاهیم جدیدی مثل شرم، آسیب پذیری و اثرشون بر زندگی آشنا بشم. نکته جالب این بود که نویسنده خیلی راحت مثال های شخصی میزنه و ترسی از قضاوت نداره.
ز. آروشا دهقان
خواستم پایان خوانشش رو تو دفتر برنامه‌ریزیم علامت بزنم که دیدم مصادف شده با صدمین روز دوره‌ی ترک کمال‌گراییم. چرا برام جالب بود؟ چون این کتاب با این که به طور مستقیم ربطی به کمال‌گرایی نداره اما نشان میده که خیلی از رفتارها، شرم‌ها و احساسات ما به خاطر همین بیماریه. خوشحالم که خواندمش. حالا، نسبت به صد روز پیش، دید بازتری از چیزی دارم که باید برای ترک و درمانش تلاش کنم. برای همین بهتون توصیه می‌کنم که اگر مثل من با رنج کمال‌گرایی درگیر هستید، حتما این کتاب رو بخوانید.
sourina
فوق العاده بود، متوجه شدم فقط و فقط تنها خودم نیستم که دست به گریبان کمال گرایی با استرس و اضطراب هستم و ازین که یه خانم پژوهشگر خارجی، زمان و انرژی می زاره تا درک کنیم چه چیزهایی مانع زندگی خوب می شن که همین طور خودشون در زندگی خودشون پیاده می کنن و به نتایج عالی رسیدن، خیلی خوشحالم
sourina
چشم چشم نهایت تلاشم رو می کنم خیلی متشکرم اینارو بهم گفتین🌻
پیروز
درود به شما بانو برای زبان پارسی و ادبیات سرزمینمون بیشتر اهتمام کنید و اهمیت اون رو بدونید و علاقه بیشتری بکار ببندید چون شتاب در نوشته ها تون دارید و اشتباه در املای واژه ها زیاد دارید این پیام رو براتون نوشتم . اگر تلاش داشته باشید آهسته آهسته درست نویسی رو می آموزید و از این بابت خرسند میشید و احساس خوب دریافت میکنید. پیروز باشید
Masoumeh
یکی از بهترین کتابایی که تا حالا خوندم. مخصوصا برای افرادی که از کمال طلبی منفی رنج میبرن...

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۵ صفحه

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۱۶۵ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۴صفحه بعد