نظرات درباره کتاب افسانه فردگرایی و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب افسانه فردگرایی اثر پیتر ال. کالرو

نظرات کاربران درباره کتاب افسانه فردگرایی

انتشارات:نشر بیدگل
امتیاز:
۳.۵از ۱۷ رأی
۳٫۵
(۱۷)
محسن
پیتر ال کالرو استاد جامعه‌شناسی است و در این کتاب نشان می‌دهد در جامعه‌های غربی به «فرد» بیش از اندازه توجه شده در حالی که انسان موجودی اجتماعی است و تمام دستاوردهای بزرگی که بشر به دست آورده هرگز کارِ یک فرد نبود، بلکه تعداد زیادی از آدم‌ها با هم همکاری می‌‌کنند تا بتوانند چیزی بزرگ‌تر را خلق کنند، از ساختن هواپیما تا محصولی مانند اپل. اما ذهن ما برای ساده‌سازی ممکن است آنها را به نام یک فرد بشناسد. با کمک این کتاب یاد می‌گیریم که حتی فکر کردن ما هم فردی نیست و جمع رو آن تاثیر زیادی می‌گذارد. از طرفی ما هم آزادیم براساس انتخاب‌‌های خودمان عمل کنیم و هم نیروهای اجتماعی قدرتمندی ما را شکل می‌دهند. کتاب بسیار خوش‌خوان و روانی است و با قصه‌‌ها و مثال‌های زیادی که می‌آورد خواندنش را لذت‌بخش می‌کند. برای مثال به نظرم می‌تواند کتاب خیلی خوبی باشد برای کسانی که دوست‌دارند با جامعه‌شناسی آشنا شوند یا حتی اگر فقط نسبت به این موضوع کنجکاو هم هستید، خواندنش می‌تواند جذاب باشد.
First Last
موضوع اصلی کتاب درباره نقش جامعه و نهادهای اجتماعی در شکل دهی انسان هست، اینکه بسیاری از امور فردی ما هم بر ساخته اجتماع هستند. البته در این باره نباید افراط کرد و باید به حد تعادل بین فردگرایی و اجتماع گرایی رسید. نکته جالب دیگر کتاب ترسیم فضای فردگرایی آمریکا و تبیین معضلات جامعه آنهاست .
NKH
با پایان کتاب سئوالی که پیش می‌آید اینست که، کتاب نقد جامعه آمریکا و تاثیرات سیاست، حکومت، اقتصاد، مصرف‌گرایی ، ... بود یا پرداختن به افسانه‌ی فردگرایی!!! درواقع بجز فصل اول و دوم آن بقیه فصل‌ها به‌طور مسندوار از نرخ بیکاری، جرم و جنایت، سقوط شرکت‌ها، کارگران مهاجر، تبعیض علیه سیاه پوستان،... صحبت می‌شود. کتاب درکل جالب است؛ ازاین نظر که ما را با روی کمتر دیده شده ثروتمندترین کشور جهان آشنا می‌کند.
روزبه آقاجری
کتاب فوق‌العاده خواندنی و روشنگر
کاربر ۶۵۲۳۳۱۳
ببینید...کلا پول دادن برای خواندن کتاب دیگه چییییییییزززززه..... اگر مفد و رایگان بود میخوانم...

حجم

۴۴۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۷ صفحه

حجم

۴۴۹٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۳۷ صفحه

قیمت:
۱۱۷,۹۵۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد