نظرات درباره کتاب خاطرات صددرصد واقعی یک سرخپوست پاره وقت و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب خاطرات صددرصد واقعی یک سرخپوست پاره وقت اثر شرمن الکسی

نظرات کاربران درباره کتاب خاطرات صددرصد واقعی یک سرخپوست پاره وقت

نویسنده:شرمن الکسی
انتشارات:نشر افق
امتیاز:
۴.۰از ۶۱ رأی
۴٫۰
(۶۱)
zahra
این کتاب توسط خانم مصطفی زاده در برنامه کتاب باز معرفی شد.نسخه کاغذیش خوندم.خیلی کتاب بامزه و معناداریه.ظاهرا برای رده سنی نوجوانه اما انقد خوبه که هر سنی باشی میتونی بخونی و لذت ببری
saideh khatami
ممنون از طاقچه برای این هدیه زیبا و خواندنی ترجمه عالی بود واقعا.. و داستان شاید برای نوجوونها نوشته شده باشه اما خوندش برای همه لذت بخش و در عین حال تراژیکه، خیلی خیلی لذت بردم ازش
فائزه تکلو
جایی که داستان شروع میشه کمی گنگ و مبهمه ولی مدتی که بخونی وارد دنیاش میشی و چنان صحنه‌های به یاد موندنی برات ترسیم میکنه که مشابه صحنه‌های مهم رمان‌های بزرگ همیشه در خاطرت میمونه. جزئیات کافی این کتابو خیلی دوست داشتم. شخصیت‌ها و حتی مرگشون. با توجه به اینکه خیلی هم حجیم نیست خوندمش واقعا منطقیه:) البته یه رگه‌هایی از تطهیر سفیدپوستا دیدم که شاید اگه خودم سرخپوست بودم مثل قرارگاهیا به جونیور فحش میدادم:))
azkaban021
کاش تو کتاب گفته بود کی پس این سرخپوستا رو انداخته توی قرارگاه ، بیرونش که همه فرشته بودن
Argon18
سلام کتاب شاید برای نوجوانا به نظر برسه اما کاملا مناسب بزرگترا هم هست. همونطور که از اسم کتاب مشخصه، درمورد زندگی یه سرخپوسته که البته زندگیش کم ماجرا نداره. کتاب خیلی بهتر از کتابای موفقیت میتونه کمک کننده باشه. این کتاب به من که خیلیی چسبید و خیلی از جملاتش رو انگار زندگی کردم. حتما پیشنهادش می کنم. ✅ترجمه عاالی و درجه یکه. واقعا خسته نباشن، دمشون گرم ❌کاش طولانی تر بود و ادامه داشت.
سارا
این کتاب رو ۲ ۳ سال پیش وقتی ۱۹ یا ۲۰ سالم بود خوندم و عاشقش بودم بسیار روان و دلنشین و سبکش طنز تلخ یا کمدی سیاه هست
ahmadu
اگر ناتور دشت سلینجر رو پسندیدید، اینو هم دوس خواهید داشت. اشک و لبخند همزمان تجربه بود که از این کتاب داشتم...
محمدرضا
در ابتدا نام کتاب برای من جذابیتی نداشت اما وقتی شروع به خواندن آن کردم به شدت غرق ماجراهای این کتاب شدم. نویسنده به خوبی زندگی خودش را در این کتاب به تصویر کشیده و از هیچ نکته ای دریغ نکرده است. اگر علاقه مند به داستان های طولانی که بر اساس واقعیت نوشته شده است هستید این کتاب را ازدست ندهید.
1984
واقعا جذاب و جالبه. بخونید کیف کنید. سه روزه تموم شد. البته باید دو روزه میشد‌. واقعا که خیلی جذاب و آموزنده اس‌‌.
AS4438
ممنون ازطاقچه برای هدیه دادن این کتاب بسیارمفهومی وزیبا، کتابی هم برای نوجوانان وهم بزرگسالان، حتمن بخوانیدوازکاریکاتورهای عالی ومفهوم واقعی نژادپرستی وعلائق فرزندان عصرجدید به آموختن وپیوندبا غیرهمنژادهای خود لذت ببرید، عالی بود، تشکرمجددازطاقچه وناشرمحترم.
sara
کتاب بدی نبود ولی احساس میکنم خیلی ناقص بود.بعد اینکه آرنولد بزرگ میشه چه اتفاقی می افته؟؟ چرا هیچ عکسی ازش نیست؟؟ این همه صفحه از کتابو میخونی تا به اوج داستان برسی ولی کتاب نصفه ی راه ولت میکنه.
نیکوطوفانی
یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که خوندم
sonya
واقعا داستان قشنگی بود درباره زندگی پسر سرخ پوستی که در قرارگاه سرخ پوست ها زندگی میکنه ( برداشت من : تحولی در زندگی خود ایجاد کرد و نمی‌خواست مثل خوهرش از آرزوهاش دست بکشه ) برداشت دیگه من تسلیم نشدن و انتخاب لایف استایل درست برای آینده بود خلاصه پیشنهاد میکنم بخونید
p.ch
خوندن کتاب "خاطرات صد در صد واقعی یک سرخپوست پاره وقت" اثر شرمن الکسی رو تموم کردم :) خلاصه کتاب: این کتاب شبیه به یک دفتر خاطرات نوشته شده و داستان پسری سرخپوست به اسم جونیور رو تعریف می‌کنه...... یعنی جونیور داستان زندگیش رو برامون تعریف می‌کنه، از زمانی که به دنیا اومده، تجربیاتش از زندگی توی قرارگاه، رفتن به مدرسه سفیدپوست ها در خارج از قرارگاه، احساسات و واکنشش به از دست دادن آدم‌های دوست‌داشتنی زندگیش و در آخر هم رابطش با بهترین دوستش. این کتاب می‌تونه باعث بشه قاه قاه بخندید یا های های گریه کنید. بیشتر شبیه یک داستان تراژدی‌ از زندگی یک پسربچه سرخپوسته که می‌خواد زندگیش رو نجات بده و تو شرایط بهتری زندگی کنه.‌ این کتاب به نژادپرستی و تفاوت میان نحوه زندگی‌ سرخپوست‌ها از سفیدپوست تو آمریکا می‌پردازه. زمانی که جونیور به این نکته اشاره میکنه که تو همین عمر چهارده سالش حداقل تو چهل و یک مراسم ختم شرکت کرده، اما دوستای سفیدپوستش نهایتا تو پنج تا مراسم، مشخص میشه که سرخپوست‌ها تا چه اندازه برای سفیدپوست‌ها اهمیت دارند و یا از نظر مالی و رفاهی بهشون رسیدگی میشه.
ariya
تازه اوایلش هستم.. اما ترجمه روان مترجم رو نتونستم نادیده بگیرم و فقط برای تشکر ازین ترجمه اومدم نظر بدم
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
خیلی هم خوب.
fnqdy
برای رده سنی نوجوان نوشته شده ولی برای بقیه هم جالبه قلم طنزه و خیلی راحت خونده میشه و مفاهیم زیادی رو در عین طنز بودن منتقل میکنه میشه باهاش ارتباط گرفت تصویر سازی های خوبی داره
امیدی
ممنونم از طاقچه که فرصت مطالعه این کتاب خوب رو برای ما فراهم کرد. یک کتاب فوق العاده انگیزشی و قابل تامل برای کسانی که می خواهند سرنوشت خوبی برای خود رقم بزنند. حتی اگر در فلاکت و بدبختی محض باشند. به قول نیچه هر کس که چرایی برای زندگی کردن داشته باشد تقریبا می تواند هر چگونه اش را تحمل کند.
امیر
کتاب تقریبا جذابیت های اندک خودش رو داره. ولی چندان داستان خلاقانه و ماجراداری نیست. در مورد یک پسر سرخپوست هست که برای پیشرفت تصمیم می گیره از قرارگاه مخصوص سرخ‌پوست ها خارج بشه. و مشکلاتی که در ادامه بابت این تصمیم براش پیش میاد. نویسنده ماجرای پنلوپه که در بخشی از داستان پی می گیره رو در ادامه بی دلیل رها می کنه! گهگاهی در بخش هایی از داستان، جملات زشت یا بسیار زشت هم دیده میشه که اصلا جالب نیست به نظرم.
کاربر ۵۱۸۸۳۵۳
سرکاری بود درست وقتی منتظر بودی ببینی پسره بالاخره روی خوش زندگی رو می بینه داستان تموم میشه
azkaban021
اگه میدید دروغ بود اگه نمیدید بی فایده

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۰

تعداد صفحه‌ها

۲۸۰ صفحه

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد