نظرات درباره کتاب مردی به نام اوه و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب مردی به نام اوه اثر فردریک بکمن

نظرات کاربران درباره کتاب مردی به نام اوه

۴٫۴
(۱۲۶۴)
نعنا
اوه بداخلاقِ دوست‌داشتنیِ مهربون.. و پروانه، زن ایرانی که کاملا باهاش همذات‌پنداری کردم انگار که خودم توی داستان بودم با همون احساسات و .. این رمان از لحاظ روانشناسی و اجتماعی هم واقعا بی‌نظیره. شاید سونیا چندان حضورِ خارجی در رمان نداشت اما عشق و ذات خوبش سراسر داستان بود و میشد حسش کرد. که دلیل خیلی چیزا سونیا و خوبی‌هاش بوده. اوه، خونه با کابینت‌های کوتاه، گربه، ساب و گل‌های صورتی... یکی از قشنگ‌ترین رمان‌هایی بود که خوندم و واقعا باهاش زندگی کردم، اشک ریختم و خندیدم.
pejmannavi
داستانی زیبا درباره زندگی. درباره اینکه خوب بودن آدمها ربطی به نژاد و ملیت نداره. درباره اینکه تفاوتهای فرهنگی مانعی برای دوست داشتن نیست. درباره اینکه گاهی اوقات روزمره گی زندگی نه تنها کسالت آور نیست بلکه میتونه آدمها رو به ادامه زندگی دعوت کنه . میتونی با این کتاب لبخند بزنی, بخندی و حتی گریه کنی. حتما بخونید و البته بعدا فیلمش رو هم ببینید. اون هم خوب ساخته شده اما مثل همیشه نه به خوبی کتاب.
Bi vafa
کتاب قشنگیه.بکمن قلمِ جذابی داره و مخاطبش رو, نَه با اتفاقاتِ داستان که با نثرِ مخصوص به خودش شگفت زده میکنه.با این وجود ,بااین همه تعریف ,انتظارِ یه پایان بندیِ خارق العاده داشتم اما خب...خیلی عادی تموم شد! فیلمش روهم بعد از خوندن کتاب ببینید,بااینکه خیلی از ریزه کاریهایِ کتاب توی فیلم حذف شده اما بازهم فیلمِ خوبیه. (فیلمش به همین نام,تولید 2015)
@then@
مرسی از راهنمایی تون❤
Bi vafa
بله.فیلمش رو دیدم. منم اول کتابش رو خوندم و بعد فیلمو دیدم. فیلمش یکی از نامزدهای اسکاربوده.تفاوتهایی باکتاب داره اما خب بازهم قشنگه. دیدنش خالی از لطف نیست.
@then@
ببخشید شما فیلمش رو دیدین؟ ب نظرتون من که کتابش رو خوندم برم فیلمش رو ببینم؟
نسترن.ن
به نظرم شخصیت پردازی داستان بی نظیره،توصیفش از یک موقعیت و دیالوگای بی نظیرش. اگه فقط دنبال این هستین که یه داستان عاشقانه پر از هیجان بخونید اصلاً نخونید این کتاب رو. ولی اگه مفهوم یک داستان واستون مهمه و اینکه چیزی از توش یاد بگیرین و سبک زندگی یه آدم رو درک کنین حتماً بخونیدش. کتاب هم مثل خیلی چیزهای دیگه سلیقه ایه. من جذب داستان نشدم اما به قدری جذب شخصیت داستان و نوع قلم شدم که به نظرم از همون صفحه ی اولش جذاب بود.
f_gh
ممکنه اول داستان یکم حوصلتون سر بره ولی تحمل داشته باشید وقتی به اواسط داستان برسید اصلا نمی تونید کتاب رو زمین بگزارید یکی از بهترین کتاب هایی که خوندم بود و واقعا ارزش وقت گذاشتن داره
-؟!.شبح.!؟-
راستش بعد از خواندن کتاب متوجه قضیه واقعا ترسناکی شدم. اینکه دور بر ما پر از آدم هایی مثل اوه است در حالی که ما فقط قضاوت میکنیم و میگویم آنها فلان بهمان هستند شاید ما اشتباه میکنیم هرچه باشد کل زندگی شخص را که نمیدانیم
A_
اوه یه شخصیت دوست داشتنی بود که بعضی وقتا به خاطر عقایدی که داشت باعث میشد ازش متنفر بشم. میدونید، من واقعا احتیاج دارم به بکمن زنگ بزنم و تا فردا صبح باهاش درمورد مردی به نام اوه حرف بزنم.
Seyed Abolfazl Mousavi
بالاخره تمام شد! متن این کتاب به گونه ایه که گاهی اوقات فکر می کنید جواد خیابانی اون رو نوشته :-) کتابی معمولی که خیلی راحت میشه اون رو دوست نداشت.
zh156
اولش که شروع میکنید به خوندن شاید خیلی جذبتون نکنه ولی کمی صبوری کنید و حتما ادامش بدید اون زمانه که حسابی از خوندنش لذت میبرید
zh156
چه خوب 😊
fatemeh
ممنونم از شما ،چون من کتابش روبهم هدیه دادن تازه شروع به خوندن کردم ولی گذاشتمش کنارولی الان باخوندن نظر شماتشویق شدم دوباره کتاب رودستم بگیرم👌🏻👌🏻
رز
روی جلدکتاب نوشته کسی که ازاین کتاب خوشش نیاد بهتره هیچ کتابی نخونه. واقعا بهترین کتابی بود که خوندم وبا گذشت یکماه ازخوندنش همچنان دربین شخصیتهاش دارم زندگی میکنم وبه همشون سرمیزنم.خیلی عالی ارتباط برقرار کردم ولذت بردم.
کاربر ۱۴۸۰۴۷۸
یکی از بهترین کتابهایی که خواندم به علت تاثیر گذاری یک ایرانی روی زندگی یک فرد به آخر دنیا رسیده، انسان احساس غرور می کند دوبار در فصلهای پایانی کتاب اشکم جاری شد نگارشی بسیار جذاب و دلنشین داردضمن اینکه به داستان شاخ وبرگ اضافی نداده
فاطمه
من خیلی دوستش داشتم، یه داستان با تلنگر به خودمون که آدما رو دوست داشته باشیم❤️
melodious_78
شخصیت اوه رو خیلی دوست داشتم،واقعا داستان قشنگیه
melodious_78
🌹☺
معین آبان🎈
😉😍
melodious_78
من بیشتر شخصت کم حرف،اهل عمل بودن و بی توجهیش به حرف کسایی مثل تام رو دوست داشتم عشق بی مثالش به خانمش واقعا دوست داشتنی بود،اینکه شاید شعرهای عاشقانه نمیخوند واسه خانمش ولی هرکاری ک میکرد برای سونیا بود اینا واقعن دوست داشتنی و قشنگ بودن،بله از نگاهی شبیه پدربزرگای ایرانیه،ک شاید به همسرشون ابراز علاقه نکنن اما احترام و رفتارشون نشون دهنده علاقه شونه
zahra_nki
من خیلی این کتاب رو دوست داشتم. اوایلش اعصاب خورد کن بود ولب از ی جایی ب بعد دلم نمیخواست تموم بشه دیگه
@then@
خیییلی عالی من بعد از اوه که بکمن خیلی خوب تونسته بود اونو تعریف کنه،از نقش پروانه هم واقعن خوشم اومد و واسم سوال بود که چطوری بکمن تونسته ی ایرانیو اینجوری بشناسه؟😮 تا اینکه فهمیدم همسر بکمن ایرانیه!
ژان لاو ژان
چهارپایه را وسط اتاق می گذارد. دست کم هفت لکه رنگ روی چهارپایه به چشم میخورد. یعنی هفت خاطره قشنگ... زن اوه میگفت باید هر شش ماه یه بار دیوارهای یک اتاق را رنگ کنند. تا نصفه خوندم متفاوت و دلنشین بود داستانش. فک کنم نصف دیگه جذابتر و زیباتر از اینی که هس باشه تمومش کردم امروز. یه جمله اخرای کتاب بود که میگفت اوه از دختره هفت ساله خوشش اومد. چون حرف پدرش (پاتریک)رو گوش نمیده. اوه از کسایی که حرف پاتریک رو گوش نمیدن خوششون میاد. بازم اون حرف کلیشه ای!ولی یکی از بهترین رمان هایی که خوندم و واقعا حس خوبی گرفتم. کسانی که نمیتونن رمان رو بخونن توصیه میکنم صوتیش رو حتما بشنون.یا فیلمش رو ببینن.توصیه میشود شدید! در آخرم باید بگم رمانش قشنگه و واس همینم بیشتر اوه رو دوس دارن شخصیتشو دوس دارن. اما تو واقعیت هیچکسی با همچین آدم هایی رابطه خوبی نداره و بماند!.گفتم که بدونید.
كيانا
خیلی قشنگ بود ، واقعا نمونه زیبایی از عواطف انسانی بود ، روابط زیبا بین اوه و همسرش و انسانیت و وجدان کاری و پایبندی اخلاقی اوه و پدرش برام‌ خیلی جذاب بود و همچنین شخصیت پروانه کاراکتر ایرانی داستان
unknown
این کتاب, داستانِ مردی است که فقط یک بار در زندگی عاشق شد و تمامِ قلبش را به سونیا داد. بابابزرگی مهربان و دوست داشتنی! ...مردی به نام اُوِه!
مرتضی ش.
داستان کتاب برای آدمهایی که سبک زندگی قدیم (حداقل ۲۵ سال قبل) رو تجربه کرده اند جذابیت بیشتری دارد چرا که شخصیت اُوه عملا تفاوت نگاه مردم نسل قدیم و مردم نسل جدید رو در زندگی و روابط اجتماعی بخوبی روایت میکند.
راصیه
قشششنگ بود ولی اصلا از پروانه خوشم نیومد البته از شخصیتش چرا ولی از تیپش نچ. ولی فیلمش پر سانسور بود😀
dartz
😐😐

حجم

۴۲۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷۱ صفحه

حجم

۴۲۲٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۷۱ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
تومان