نظرات درباره کتاب عدالت و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب عدالت اثر مایکل سندل

نظرات کاربران درباره کتاب عدالت

نویسنده:مایکل سندل
انتشارات:نشر مرکز
امتیاز:
۴.۴از ۹ رأی
۴٫۴
(۹)
شکوفه احمدی
مایکل سندل استاد فلسفه سیاسی هستش که همه اونو با دوره عدالتش میشناسن و دوره معرکه‌ای هست که پیشنهاد میدم ببینید(داخل یوتیوب و آپارات) و کلا دید جدیدی بهتون میده، داخل وبسایت edx هم درباره پول، بازار و اخلاق دوره داره که عالیه😇
Morteza B
کتاب چون راجع به مسئله چالشی عدالت بحث میکنه، طبیعتا کتاب سخت و دشواریه و این چالشی بودن وقتی بیشتر میشه که نویسنده ناگزیر علاوه بر عدالت به مسائل دیگر فلسفه سیاسی همچون آزادی، اختیار، اخلاق و خیر جمعی هم میپردازه. البته ویژگی سندل اینه که با ذکر مثال‌های روزمره و پرهیز از دشواری های متون فلسفی، مفاهیم رو تا حد زیادی ساده میکنه که برای مخاطب عام قابل فهم باشه که البته خودش مثل شمشیر دولبه میتونه عمل کنه و باعث بشه که با خوندن این کتاب فکر کنیم تمام مسائل مربوط به عدالت رو فهمیدیم و در آخر هم از بین روایت‌های مطرح شده، انتخاب خودمون رو انجام بدیم. در حالیکه این کتاب تنها مقدمه ای برای اندیشیدن بیشتر و ورود جدی تر به این مباحثه و اتفاقا سوالات جدیدی رو پیش رو قرار میده. برای خود من فصل نهم کتاب با توجه به ورود مهاجران غیرقانونی به ایران و تب بالای مهاجرت از ایران به خارج از کشور، سخت‌ترین بخش این کتاب بود که دوراهی های اخلاقی زیادی در مقابلم قرار داد. در پایان به نظرم نکته منفی کتاب هم اینه که نویسنده میتونست بهتر و بیشتر به شرح و بسط نظریات لیبرتارینهایی مثل فریدمن و نوزویک و حتی هایک هم بپردازه ولی با توجه به قرابت فکری بیشتر، قسمت اعظمی از کتاب رو به کانت و(راولز) اختصاص داده.
احسان
این کتاب پاسخ به سوالاتی از قبیل «عدالت چیست؟»یا «در یک دو راهی اخلاقی بر اساس چه معیاری باید تصمیم بگیریم ؟» نیست. بلکه بیشتر راهنمای کوچک و مختصری برای این است که در پاسخ به این سوالها چه راهی را باید طی کنیم و اینکه مکاتب مختلف فکری چگونه به این پرسشها می توانند پاسخهای بسیار متنوعی بدهند. مایکل سندل با ارائه مثالهای بسیار ملموس سعی می کنند ذهن ما را در این مسایل باز کند. این کتاب در اصل بر اساس دوره «عدالت» مایکل سندل در دانشگاه هاروارد (در یوتیوب و آپارات و سایت‌هایی نظیر صدانت دسترس عموم قرار دارد) تدوین شده و در کنار دیدن این دوره‌ها، تجربه لذت بخشی از فهم‌ آسان فلسفه سیاسی در مسائلی که در هر نظام حقوقی و سیاسی چالش برانگیز خواهد بود، به دست می دهد.
Davood Moradi
ممنون از توضیحات کامل تان

حجم

۳۱۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۳۱۰٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد