نظرات درباره کتاب شنای شبانه و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب شنای شبانه اثر مگان گلدین

نظرات کاربران درباره کتاب شنای شبانه

نویسنده:مگان گلدین
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۶۴ رأی
۴٫۰
(۶۴)
M.TORABI
خب من این کتابو چاپیشو خوندم و دوست داشتمش اسپویل داره پیامم📣⛔ کتاب در مورد دو تا دختری هست ک مورد تجاوز قرار میگیرن ولی یکیش منجر به قتل میشه و اون یکی شجاعت به خرج میده و تا دادگاه میره دو تا چیز قشنگی ک کتاب میگ به ادم اینه که دنیا دار مکافاته و اشتباهت یقه اتو میگیره در آخر و دومی اینه که قضاوت کردن خیلی سخته خیلی
نــے‌آیش🐋
[🎙شنوندگان عزیز، شما صدای "ریچل کرال" از پادکست محبوب و جنجالیِ "مجرم یا بی‌گناه" رو می‌شنوید. پادکستی که شما رو بر مسندِ قضاوت می‌نشاند.] این کتاب داستان دو روایت موازی، از "ریچل" خبرنگار و پادکسترِ مشهوریه که به بررسی پرونده‌های جنایی می‌پردازه و شخصِ دیگه‌ای که از سمت دیگرِ ماجرا، به زندگیِ ریچل ورود میکنه. این بار ریچل مشغولِ کار کردن روی یک پرونده‌ی تجاوزه تا زمانی که یکی از دنبال‌کننده‌های پادکستش، یک‌شب براش دست‌نوشته‌ای می‌فرسته که ذهنش رو به طرز عجیبی درگیر میکنه. حالا ریچل درحالیکه مشغول بررسیِ پرونده‌ایه که قصد داره توی پادکستش گزارشش رو منتشر کنه؛ باید نقاطِ مبهمِ دیگه‌ای رو هم کشف کنه تا بتونه پرده از حقایق برداره..! "شنای شبانه" از اون جنایی‌های شُسته‌رفته، تمیز و فکرشده‌ایه که شروعی جذاب و سیرِ پیش‌رویِ گیرا و پرتعلیقی داره که باعث میشه در مدت زمانِ کوتاهی کتاب رو تموم کنید و از مطالعه‌ش لذت ببرید و فرصتِ زندگی در سکانس‌های داستان برای ساعاتی نصیب‌تون بشه؛ بعلاوه در پایان به تمامیِ سوالات ذهنیِ شما پاسخ داده میشه و نویسنده به‌خوبی از پسِ مرتب‌کردنِ گره‌های داستان و حل‌کردنِ چالش‌های ایجادشده براومده تا در نهایت بتونه شایستگیِ برانگیختنِ تحسین‌تون رو داشته باشه🫱🏻‍🫲🏽✨️
Naghmeh
داستان جنایی معماییه. برای من که به این ژانر علاقه‌مندم، بسیار پرکشش و هیجان‌انگیز بود. ترجمه بسیار خوب و روانی داشت.
Mono⁷
«تجاوز» برای خیلی‌ها فقط یه کلمه است؛ یه تصور تلخ. اما این کلمه، این جنایت، دردهایی در خودش داره که ما فقط وصفش رو شنیدیم و زوایای پنهانی هم داره که حتا روح‌مون هم ازش خبر نداره. امیدوارم برای همه‌مون همین‌طور باقی بمونه؛ اما مطلع‌بودن هیچ‌وقت ضرری نداشته. این کتاب دردناک بود و هشدارآمیز. که تجاوز از هر کسی ممکنه سر بزنه. از یه سلبریتی، یه قهرمان ملی، یه آدم معتمد، یه نوجوان هفده-هجده ساله... و سکوت قطعا راه مقابله با این جنایت نیست. ترجمه عالی بود، روند داستان هیجان خاصی نداره و کُنده؛ اما برای من خیلی گیرا بود. اگه روحیه‌ی حساسی دارید با احتیاط بخونیدش. (55)
Sajad Gharache
اگه روحیه حساس دارین اصلا سراغش نرید، بسیار دردناک هست، با این وجود رمان خیلی خوبیه
n re
هم زیبا و هیجان انگیز بود هم غم انگیز بود هم غافلگیری داشت هم دردناک و برای ما زنها کاملاً قابل لمس بود
کاربر ۱۴۲۰۶۰۹
هر کی از داستانهای جنایی معمایی خوشش میاد این کتاب دقیقا مورد پسندشه ، داستان روان وجذابه با ترجمه خوب و بدون غلط املایی ، توصیف نویسنده باعث میشه خودتونو کنار راوی داستان که مدیر یک پادکست خبری هست حس کنید ومشتاق باشید بدونید اتفاقات بعدی چیه؟ دادگاه و حالتهای متهم وشاکی بصورت حرفه ای تعریف شده، برداشت و واکنشهای مختلف جامعه به انواع جرم ها شما رو بفکر میندازه،بسیار جالبه و توصیه میکنم حتما بخونید😊
وحیده
بسیار کتاب خوبی است متن روان و یکدستی دارد و داستانی مفید و جذاب دارد
nazanin^__^
شنای شبانه کتابی هست که نه تنها مفهموم تجاوز بلکه درد و رنج روحی و جسمی رو هم با کلمات به بهترین شکل ممکن توضیح میده. این کتاب تصور ذهنی منو از تجاوز و دادگاه به کلی تغییر داد.
نیتا
دو داستان تجاوز که به صورت موازی روایت می شوند. یکی در دوران حال و دیگری در سالیان کذشته. روایت داستان بسیار گیرا بود و خواننده را تا پایان داستان با خود همراه می کند. ترجمه کتاب خوب بود، هرچند که به دلیل ممیزی های رایج، بخش هایی از کتاب سانسور شده و نامفهموم بود.
Fatemeh
داستان درباره مجری پادکستی با عنوان "مجرم یا بی گناه" هست. این برنامه به بررسی جرمهای که قبلا انجام شده میپردازه وقضاوتهایی که انجام شده رو در معرض داوری دوباره قرار میده. در فصل جدید، این برنامه به جرم تجاوز و آزار و اذیت جنسی میپردازه. شاکی نوه رئیس پلیس شهر و متهم شناگر ماهر شهر که برای بازیهای المپیک خودشو آماده میکنه. نویسنده به خوبی تونسته جلسه دادگاه و دفاعیات وکلای هر طرف رو روی کاغذ بیاره ، طوریکه خواننده مدام هیجان داره که بعد چه اتفاقی میفته. نویسنده همچنین حوادث گذشته و امروز رو با مهارت به هم ربط داده. داستان خیلی هیجان انگیز نیست ولی معماگونه هست و جزو کتابهایی که میتونه مدتها ذهن رو مشغول کنه.
مهسا دولت‌خواه
کتاب جذاب و غم انگیزی بود
AS4438
کتاب عالی ولی غم انگیز است، جنایات وتعرزاتی که هرگزتمامی ندارد وهیچ دادگاهی پاسخگونیست، کسانیکه ازقدرتشان سو، استفاده میکنند تا این مسائل را بپوشانند، زنانی که هیچوقت وهیچ جا،امنیت ندارند، اگر احساساتی هستیدنخوانیدولی بنظرم برای آگاهی هم که شده بایدخوانده شود،شهرهای کوچک وناامنی که توسط چندنفر اداره میشوندوبراحتی هراتفاقی ممکن است درآنجا بیفتد.
کرم کتاب
خداییش گیرا و جذاب بود و عمیقا درباره تجاورز خوب توضیح داده بود ،خیلی پسند بود 🙂
لیلا فراهانی
این کتاب حقایق تلخی بیان میکنه و این جسارت خاصی میخواد... با خوندنش ذهن و روحم تا مدتها درگیر بود و ناراحت😔 اما اهمیت آگاهی و شکستن بعضی تابو مهم تر از ناراحتی من پس بخونیدش🫡
ܩߊ‌ܣܨ ܧܝ‌ܩܝ̇‌ ܭࡐ‌ܥ݆ࡐ‌ܠࡐ
حتی نمی‌دونم‌برای توصیفش و دردی که توی سینه‌م باقی گذاشت چی باید بگم. جدا از جریان داستان و روایت‌هاش که واقعا هم جذاب بود، درد واقعی بودن این داستانه که اون رو از هر کتاب دیگه‌ای توی زمینه خودش مجزا می‌کنه. این کتاب عین واقعیته. درداش قابل احساسن. اتفاقی نیست که شاید یک بار در سال و فقط یک گوشه دنیا بیفته. درد شخصیت‌های این کتاب دردیه که هر روز و هر روز، هزار نقطه دنیا توی سینه هزارتا دختر و حتی پسر می‌شینه. .
کاربر ۱۹۲۰۹۴۰
کتاب جذاب و خوبی هست. موضوع جدیدی بود که درباره اش به تفصیل خوندم. فقط گاهی افت دادن زیادی تعدعد کمی موضوعات خسته کننده بود و برعکس گاهی به برخی موضوعات مهم کمتر پرداته شده بود.
معصوم
کتاب به دو خشونت تجاوز و قتل در موازات هم و به فاصله ی ۲۵ سال در یک شهر کوچک میپردازه، با توجه به محدودیت های ترجمه و سانسور هنوز صحنه ها طوری توصیف شدن که خواننده میتونه با ترس و دلهره های دختران نوجوان همزات پنداری کنه ، متاسفانه این عدم امنیت و دلهره های همیشگی که کتاب در موردش صحبت میکنه حداقل برای زنان خواننده این کتاب کاملا ملموسه😥 برای افرادی که روحیه حساس دارن اصلا خوندن کتاب توصیه نمیشه جنایی خون ها بعد از خوندن یک سوم کتاب تقریبا میتونن حدس بزنن در لاپوشانی جنایت اول چه فردی دست داشته اما خب کتاب تا پایان غافلگیری هایی هم داره که جذابه
داتیس
زیبا،تاثیرگذاروغم انگیز وغافلگیر کننده،با ترجمه ای خوب،،دلم برای جنی خیلی سوخت.
booklover
یکی گفته بود روحیه حساسی دارین سراغش نرید؛ کاملا حق با ایشونه. موضوع رمان قشنگ بود اما خیلی دردناک بود، معماهای داخلش جالب بود اما قابل پیش بینی بود.

حجم

۳۵۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

حجم

۳۵۲٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۶۸ صفحه

قیمت:
۵۹,۵۰۰
۴۱,۶۵۰
۳۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد