نظرات درباره کتاب اگر جهان فروبپاشد و کسی ... و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب اگر جهان فروبپاشد و کسی ... اثر مهزاد مفرحی

نظرات کاربران درباره کتاب اگر جهان فروبپاشد و کسی ...

نویسنده:مهزاد مفرحی
انتشارات:پرده اول
امتیاز:
۲.۹از ۴۷ رأی
۲٫۹
(۴۷)
۳۴۷۶۹۳۲
با احترام خیلی ابتدایی بود.حذف فرانسه همینطور. چطور تا این‌مرحله اومدن واقعا خبر تلویزیون میگه جاهای خالی از سکنه وبیابانها بیشترمحل برخود بوده ولی کشته ای نداده.بعد درادامه میگه چند نفری کشته شدن.
بنده خدا
با سلام؛ دست نویسنده درد نکنه، موضوع بدی نبود ولی به نظرم کار خوب از آب در نیومده بود. برای نوشتن یک اثر خوب باید بسیار زحمت کشید. علاوه بر استفاده زیاد از کلمات خودمونی در دیالوگ ها که ادبیات کلام و کیفیت اثر رو پایین میاره، اینکه نرگس آخرش می خواد کجا بره، اینکه پاسخ های محمد خیلی متناسب با سن و سال او نیست، اینکه علی داره گزارش می نویسه یا انشا و... از اشکالات این نمایشنامه است. ضمن اینکه به شخصه من آخر داستان رو متوجه نشدم که چی شد. به هر حال برای نویسنده آرزوی سلامتی و موفقیت دارم. یاعلی مدد.
🦇spooky🦇
داستان کاملا روشن بود، تمام انتقاد هایی که وارد کردین اشتباهه. نرگس میخواست پیش عشقش بمیره. امثال محمد با اون سر زبون زیادن. در داستان اشاره شده بود که علی داره گزارش می‌نویسه. و در آخر داستان شهاب به زمین برخورد کرد و همگی نابود شدن. سخت بود؟
Sou_Ma
#۱ پُر از غلط‌های املایی و نگارشی. مشخصه یه ویرایش نشده قبل ارسال. دیالوگ‌های بچه‌ی هفت ساله اصلاً به سن و سالش نمیاد. بالاخره توی بیابون‌ها ((هیچ)) کشته‌ای نداشته یا ((چندین نفر)) کشته شدن؟ جسمی که اندازه‌ش چهاربرابر زمینه و داره از کنارش رد میشه بهش نمیگن شهاب‌سنگ. اون خودش سیاره حساب میشه. بهش میگن سیاره‌ی سرگردان یا سیاره‌ی یاغی، مثل فیلم ملانکولیا. ((علی عصبی میشود و میگوید:)) فکر کنم این قالب نوشتن رُمانه، نه نمایشنامه. اگه این اثر جزو ده‌تای برتره، اون ۳۵۴تای دیگه ممکنه چی باشن.
کاربر ۱۰۰۴۰۷۲
اصلا چرا تا این مرحله رسیده عجیبه
پریسا عبداللهی
واقعا عجیبه بین این ده اثر هیچکدوم موضوع درخوری نداشتن که بشه روش تفکر کرد
surur_bahar
سلام، ایده‌جالبی داشت و من تا آخر خوندم آفرین!
sama
جالب بود،فکر میکنم داستانش تمثیلی بود،مطمئنا نویسنده‌ی موفقی خواهد شد❤
Maryam Aln
جالب بیان شده بود.برای من جذاب بود.موضوعش جالب و از دید جالبی هم بیان شده بود.فقط نمیدونم چرا همه جا متن جا نمیخوام مینوشت نمیجوام😁
erfan
بسیار پلات جذابی داشت. شخصیت ها هم نزدیک بودند.
Mehran Izadtalab
کمدی خوبی داشت و خوب تونسته بود یه اوضاع پریشونو روایت کنه، هر چند پایان بهتری براش تصور می کردم دوست داشتم
Hafez Roomi
ایده‌ی نمایشنامه بسیار جالب بود. اما نگارش، نوع بسط محتوا و اشاره به ایدئولوژی‌زدگی آموزش مدارس تا حدی شتاب‌زده و باسمه‌ای.
Mohammad Bagheri
خوب شروع شد و ادامه پیدا کرد ولی معلوم نبود به چه نتیجه ای می خواست برسه.
a.ardestani
موقعیت نمایشنامه و ارتباط اشخاص در وضعیت دراماتیک بحران به خوبی تصویرسازی شده و اتمسفر کار ، با حرف‌ها و اعمال افراد حاضر در داستان درهم‌تنیدگی جذابی ایجاد کرده‌است.
eva
ریتم اثر با توجه به موضوعی که داشت به خوبی رعایت شده بود و خسته کننده یا کند نمی‌شد اما برای چنین پایانی، تعداد صفحات و پرداخت بیشتری لازم هست‌‌. با آرزوی موفقیت برای نویسنده.
captian marvel
یه سوالی برام اینجا مطرح هست که چرا باید شهاب سنگ به زمین برخورد کنه؟داستان این نمایشنامه در چه سالی داره اتفاق میوفته؟
Fatemeh
نمایش موضوع خوبی داشت اما متاسفانه خوب پرداخت نشده بود. حالات و رفتارهای نرگس ابهام مخاطب رو برطرف نکرد
mahdiahmadi1997
فضای نمایشنامه و دیالوگ‌ها و در نهایت پایان کار رنگ و بوی اثری ابزورد داره که اگر مقصود نویسنده هم همین بوده بهش خسته نباشید میگم ولی مطمئنا جای کار بیشتری داره
علی
ایده‌اش خوب است، اما پرداختش ضعیف است. تکلیفش با خودش مشخص نیست و نمی‌تواند حرفش را درست بزند. درگیر نمی‌کند، یا حتی سرگرم.
meh.kh
سلام ایده نمایشنامه خوب بود و متن اگر نگم کلام محور، مبتنی بر دیالوگ و تقریبا مونوتن بود و به نظرم بعنوان یک نمایشنامه رادیویی بیشتر قابل اجرا بود
علی بابایی دره
پی رنگ نداشت و نمیشد دلیل بعضی از کارها رو فهمید؛ علاوه بر این داستان نظم نداشت.
m.kh
بدنبود.میتونست هیجانی ترباشه نقش نرگسو دوست نداشتم.

حجم

۱۲٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

حجم

۱۲٫۲ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۱۸ صفحه

قیمت:
رایگان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد