نظرات درباره کتاب ما همه باید فمینیست باشیم و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۵ | طاقچه
کتاب ما همه باید فمینیست باشیم اثر چیماماندا انگوزی  آدیشی

نظرات کاربران درباره کتاب ما همه باید فمینیست باشیم

۳٫۸
(۲۴۱)
haninazari
کتاب متن بسیار روانی داره و خوشخوان هست. من که خودم بدون توقف خوندمش. منظور از فمنیست را به زبان ساده و مثال های کاملا ملموس بیان میکنه. نکته جالب اینجاست که با وجود فاصله قاره ای با نیجریه، من تجربیات مشابه نویسنده رو در کشور خودمون داشتم. این اشاره به ظلمی که در قالب مردسالاری برای پسرها هم رخ میده هم بسیار هوشمندانه بود. در تربیت فرزندان نه تنها دختر ها بلکه پسرها هم باید فمنیست بار بیان. این کتاب رو به همه به خصوص ضدفمنیست ها توصیه میکنم.🌱
zahra sardrodi
خیلی خلاصه بگم مفید و مختصر اصل مطلب را بیان کرده و من این کتاب را توصیه میکنم مخصوصا برای والدینی که مشغول تربیت فرزندان دختر و پسر خود هستند بسیار واجب و مفید است
کاربر ۲۸۶۷۶۴۶
❌❌❌لطفا اگر بی تعصب هستید و منطقی نظرم رو بخونید!!!❌❌❌ در جامعه ما هنوز خیلی از فرهنگ های درست جا نیوفتاده و ما همه باید برای ساختن یه کشور خوب تــــــلاش کنیم این درست نیست که به زن و نظریات و افکارش توجه نشه،این درست نیست که تمام مزایا مال مرد و زن از اونها بی بهره باشه اما... عبارت تساوی حقوق زن و مرد کاملا کاملا کاملا غلط هست اینکه یک زن همپای یک مرد که قدرت جسمانی و مقاومتش از لحاظ جسمی زیاد هست در معدن کار کنه از صبح تا شب در کارخانه کار کنه حمایت از زنه؟! خب بانوان اوقاتی در ماه عادت هستن بانوان باردار میشن و باید از فرزندشون نگه داری هم بکنن و... اگر بگیم تساوی پس زن همونطور که مرد، حق مرخصی گرفتن برای زایمان و... رو نداره و از صبح تا شب بدون توجه به احساسات لطیفش باید کار کنه سربازی بره و.. من نمیفهمم این که یک زن خودش رو شبیه به مرد بکنه حمایت از زنه؟!این که تکست غمگین بنویسه که چرا من زن آفریده شدم و چه و چه حمایت از جنس خودشه؟! خب اگر این طور بود که دیگه خدا برای چی دو تا جنس خلق کرد حتما یه تفاوت هایی بود پس عبارت تساوی صحیح نیست چون اینکه یک زن مثل مرد باشه یعنی اینکه خیلی از احساساتش رو نادیده میگیره،خیلی فانتزی هاش رو کنار میگذاره چون قراره شبیه یه مرد بشه درحالی که ما اشتباه متوجه شدیمم جانم! مرد از لحاظ جسمانی از زن قوی تره و خیلی از حساسیت های اون رو نداره... البته کا به غیر از این مورد زن نه تنها پایین تر نیست که خیلی اوقات از لحاظ معنوی و هوشی و ودقت و... بالاتره پس زن و مرد تفاوت هایی باهم دارن از هر لحاظ،که در کنار هم دقت کنید در *کنار* هم مکمل هم دیگر هستن انکار نمیکنم که گاهی نه در ایران که بلکه در تمام جهان به زن بد نگاه میشه و ما باید تلاش کنیم این دیدگاه رو تغییر بدیم و فرهنگ صحیحی ایجاد کنیم فاز دپ گرفتن و غر زدن و کتابایی خوندن که بیشتر همون غرغر ها در ظاهر منطقه هیچ کاری رو پیش نمی بره پیشنهاد میکنم کتاب 💖سرکار عِلّیه💖 که داستان یه دختر و مادر ایرانیه که از همین نگاه های بد رنج می بردن و به دیدگاه های جدیدی رسیدن... درکل من میگم من حامی حقوق زنانم پس فمنیست نیستم❗️ بنده این کتاب رو مطالعه نکردم انا برای همه اون هایی که به علت معتقد بودن به تساوی این کتاب رو میخونن نوشتم...
Z.ghasemi
کتابی خیلی مختصر درباره مشکلات زنان در جامعه. برخی از مشکلات بیان شده به گونه ای هست که در ایران وجود ندارد. متاسفانه کتاب اصلا دسته بندی ندارد و کمی پراکنده گویی هم مشاهده می شود. در کل برای پیدا کردن یک دید کلی شاید مناسب باشد.
مشکات
کتاب مختصر و خوبی بود.فمنیسم به دنبال اثبات برتری جنسی بر جنس دیگر نیست.به دنبال حقی است که سالهاست از زنان و دختران گرفته شده است.
کاربر ۳۲۱۶۹۶۲
این کتاب واقعا عالیه
حسین محمدی
مثل کتاب قبلیش محشربودوخیلی زیبا فمنیست راتوضیح میدهد
kimia
از نظر من که خودم یه فمینیسم کتاب فوق العاده ای بود میگن که حقوق مرد و زن یکسانه اما وقتی به عمق ماجرا نگاه کنی تازه میشه فهمید که چقدر از واژه برابری فاصله داریم
keep
واقعا نباید باشیم؟؟ 👊👊
negin
چه مرد چه زن، همه باید فمنیسم باشیم... فمنیسم واقعی یعنی اعتقاد به عدالت🍁
Sahar Eftekhar
حتی اگر واقعا طرفدار تساوی حقوق زن و مرد هستیم باز هم باید حتما این کتاب رو بخونیم، اگر خانم هستیم بهمون یادآوری بشه که باید قوی باشیم و اگر آقا، بهمون یادآوری بشه که حتی مسائل کوچک رو هم نادیده نگیریم‌. حجم کتاب خیلی کمه و درسته که توی یه ساعت تموم میشه ولی قطعا نکاتش سالها بهمون کمک می‌کنه. البته این کتاب بیشتر جنبه‌ی انتقادی داشت در حالی که کتاب «مانیفست یک فمینیست» بیشتر جنبه‌ی آموزشی داشت و خیلی بیشتر دوستش داشتم🔥💖
lala.und.sophie
بیشتر مقاله ست تا کتاب. ولی به نظرم مطالعه ی این کتاب و کتابهای اینچنینی نیاز جامعه ی امروز ماست.
mahnazzz
کتاب کوتاهیی بود خیلی مسائل رو باز نکرده بود ولی خوب بود برای اینکه یه دید کلی داشته باشیم بهش پیشنهادش میکنم بخونید ولی اگر میخاین عمقی مسائل رو بررسی کنید پیشنهادش نمیکنم چون جواب سوالهاتون رو نمیده.
fateme
چاپیشو خوندم برخلاف ظاهر جذابش محتوا زیاد قوی نبود و بیشتر بدیهیات بود و خیلی کم بود
مهدی تمدن رستگار
Mehdi Tamadon Rastegar عالی است.
sareh
عالی بود
Fereshteh Radmanesh
جالب اینجاست که من قبل از این کتاب، کتاب سندروم دختر خوب از دمتر بورلی انگل رو مطالعه کردم که به شدت جذاب بود، و این کتاب هم که درواقع سخنرانی خانوم آدیشی هست ( شما میتونید با گذاشتن یه تایم نیم ساعته تمومش کنید) خیلی خلاصه به بعضی از مواردی اشاره میکنه که من داخل کتاب سندروم دختر خوب هم دیده بودم از جمله مورد عصبانیت در بین زنان و دختران که صفتی بسیار نکوهیده ست ولی برای مردان باعث ستایشه! کتاب جذابیه و اگر حقیقتا فمنیستی هستید که بخاطر نکوهیده شدن اسمش هیچوقت عنوان نمی‌کنید که یک فمنیست هستید این کتاب رو مطالعه کنید چون سوال و جواب هایی که در طول سخنرانی توسط خود خانوم آدیشی مطرح میشه میتونه در خیلی از بحث هایی که با دیگران ممکنه پیش بیاد بهتون کمک کنه! (سؤالاتی که همیشه فمنیسم رو به حاشیه میکشن و قصد دارن محکومش کنن)
سیده فاطمه
ببینید من نه این مطالب رو رد میکنم نه تایید! اصلا کاری به متن این کتاب ندارم اما واقعا فمینیست برای گول زدن خانم ها ساخته شده و اهدافی که پشت این موضوع بوده خیلی بدتر از اون چیزیه که ظاهرش نشون میده ، واقعا بده برای ما که این همه احکام زیبا و پر از حکمت و علمی در اسلام داریم اما مرجع جامعه بشه چنین چیزهایی که حتی خود خانم های غربی هم از اینکه فمینیست بودن پشیمون شدن ، میشناسم کسایی که از فعالان اکتیو فمینیست بودن و با شنیدن احکام حقوق زنان در اسلام مسلمون شدن !
کتاب 1984
این کتاب عالیه بنظرم همه باید بخونن. یک امتیاز از مقدمه ی مترجم کم میکنم چون مفهوم فمنیسم رو درک نکرده بود و اول کتاب برای اینکه ارزش زنان رو نشون بده از اونا بعنوان مادران نسل آینده یاد میکنه درحالیکه فمنیست ها معتقدن سرنوشت یک زن به خودش مربوطه و میتونه مادر شدن رو انتخاب نکنه ولی با این حال بازم محترمه اما مترجم حس کرده بود بیان اینکه زنان مادران نسل اینده هستن لازمه! خلاصه کتاب عالی بود و خود نویسنده کاملا فمنیسم رو درک کرده ولی مترجم متاسفانه متوجه این موضوع نشده بود.
ح. دوست حافظ
از نظر من نویسنده می خواسته عادل باشه و سراغ نظریات افراطی نره. ولی باز هم به نظر من ایراداتی داشت. کلا فمینیسم همیشه می‌خواد تفاوتهای رفتاری زن و مرد رو تقصیر فرهنگ بندازه، و به این توجه نمی کنه که بالاخره خیلی از ویژگی های روحی زن و مرد با هم فرق می کنه. نویسنده قبول داره که زن و مرد تفاوت های جسمانی دارن، ولی دیگه فکر نمی کنه که این تفاوت های جسمانی به علاوه‌ی تفاوتهای روحی روانی باید یه جایی به درد بخورن‌. خب قطعا وقتی توی شخصیت آدما فرقی باشه توی رفتارشونم این تفاوت بروز پیدا می‌کنه! مثلا میگه که چرا ما به پسرا یاد نمی‌دیم که دوست داشتنی باشن؟ حرفش درسته، ولی نباید توقع داشته باشه بعد از این آموزش همه چی حل بشه. چون هر جوری حساب کنیم دوست‌داشتنی بودن صفتیه که ذاتا توی دخترا بیشتره و براشون مهم‌تره. یا اینکه هرچی تفاوت شغلی بین زن و مرد هست که تبعیض جنسیتی نیست! زنان خیلی کمتری توی سمت مدیریت هستند، ولی مدیریت شغل پردردسر و پیچیده‌ایه - دیدم که میگم- که اصلا مورد علاقه خیلی از خانم‌ها نیست و شغل‌های دیگه رو ترجیح میدن. اینکه شغل مهمیه و جایگاه اجتماعی بالایی داره لزوما به این معنی نیست که اگه زنان توش فعالیت کمتری دارن همیشه مورد تبعیض واقع شدن. خیلی از حرفاشو قبول داشتم، اما بعضی ها -مثل اینایی که گفتم- به نظرم درست نبودن.
ح. دوست حافظ
سلام. سوالی برای من ایجاد شد؛ اگر در تمام گونه‌های جانوری مرز باریکی بین تعیین جنسیت وجود داره، چرا در بسیاری از گونه‌ها ماده‌ها رهبری گروه رو برعهده دارند و وظایف متفاوتی رو برعهده می‌گیرند؟؟
Mitra
تاجران و مدافعان برده داری در قرن نوزدهم هم استدلالهای به ظاهر منطقی و مشابهی داشتند و این تفکر خطرناک تا جایی پیش رفت که حتی کتاب و مقالات علمی در مورد تفاوتهای جسمی و ذهنی سیاهان با سفیدپوستان منتشر می شد تا برده داری رو نه یک نظام غیرانسانی بلکه یک سیستم علمی و اخلاقی و طبیعی جلوه بدن. اتفاقا در زمانه ی خودش بسیار هم قانع کننده بودند. سیاهان در مقایسه با سفیدها پوستی تیره تر، اندامی ورزیده تر، مغزی کوچک تر و ذهنی کندتر دارند پس کار در مزرعه و مشاغل سخت تر و پست تر برای سیاهان مناسب تر هست. استدلال علمی شما دوست عزیز بر پایه "دیدم که میگم" از توجیهات برده داران قرن نوزدهمی هم بی پایه و اساس تر هست. به دو دلیل بنیادین فرض شما غلط هست. اول در زیست شناسی تمام گونه های جانداران از جمله انسان مرز باریکی بین تعیین جنسیت وجود داره و نمیشه ویژگی های اخلاقی صد در صد مردانه یا صد در صد زنانه تعریف کرد. دوم تکامل در بسیاری از گونه ها مثل گرگ ها، فیل ها و گونه ای از میمونها به شکلی بوده که جنس ماده یا گروهی از ماده ها رهبری گروه یا گله رو بر عهده دارند. عامل اصلی برتری انسان بر سایر گونه ها توانایی تکلم و همکاری بوده که اتفاقا بخشهایی از مغز انسان که مرتبط با تکلم و همکاری هست در زنان تکامل یافته تر از مردان هست. اینکه چرا در تمدن های انسانی زنان عمدتا فرودست بودند از نظر تکاملی هم به عنوان یک معمای بزرگ هنوز پاسخی براش وجود نداره.
ح. دوست حافظ
صددرصد؛😄 و من هم منظورم این نبود که همه‌اش ذاتیه. منظور من این بود که نویسنده در تاثیر فرهنگ خیلی اغراق کرده؛ بالاخره این عامل اون قدر تاثیر داره که دست کم یه ذره بهش توجه کنه!
سعیده افضلی
جملات بسیار کلیشه ای و شعاری راجع به فمنیست

حجم

۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۵۰۰
۱۰,۱۵۰
۳۰%
تومان