نظرات درباره کتاب ما همه باید فمینیست باشیم و نقد و بررسی خوانندگان | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب ما همه باید فمینیست باشیم اثر چیماماندا انگوزی  آدیشی

نظرات کاربران درباره کتاب ما همه باید فمینیست باشیم

۳٫۸
(۲۴۰)
Sharareh Haghgooei
این کتاب در واقع متن پیاده شده یک سخنرانی است و به همین دلیل مختصر و با هدف تاثیر گذاری بر حاضرین تنظیم شده است.اطلاعات بیشتری به خواننده نمیدهد.
دیبا
من فکر میکنم گوش دادن به سخنرانی تد ایشون می‌تونه بسیار جذاب تر باشه.
F.Nouri
با خوندن کتاب واقعا اسلام رو بیشتر رو دوست داشتم . اسلام حقوق زن و مرد رو مساوی قرار نداد بلکه برابر قرار داد. با خوندن این کتاب فهمیدم هنوزم فرهنگ هایی هستند که از احساس مادرانه و زنانه سوءاستفاده میکنند . تو اسلام به زن گفته شده اگه دوست نداری کار خونه نکنی هیچ کسی حق نداره تورو مجبور به این کار کنه در حالی که تو ی فرهنگی که کتاب به عنوان ضد فمینیسم یاد کرده گفته زنان حتما باید کار خونه مراقبت از بچه هارو انجام بدن . توی کتاب میگه بیشتر زنان تمایل به آشپزی دارند درحالی که زنان با ژن آشپزی به دنیا نیامده اند. و دوستی دارد که برای اینکه خوب به نظر برسد خودش رو علاقه مند به کارهای خانه نشان میدهد . و من اینجا به مسلمان بودنم افتخار کردم. دینی که من رو به عنوان ی زن نه مجبور به انجام کار های سخت کرده و نه منع. دینی به من گفته اگه میخواهی جدی به نظر برسی لازم نیست لباس های زشت مردانه رو بپوشی (کاری که نویسنده در دوران نوجوانی برای جدی تر به نظر رسیدن هنگام کنفرانس اش انجام داد) بلکه تعریف جدیدی از لباس زنانه بیرون از خانه قرار داد . تا هنگامی که مشغول یک کنفرانس هستی نگران جدی به نظر رسیدن یا نرسیدن خود نباشی. این کتاب به شما میگه که دنیا چه جوری عواطف و احساسات فطری را که داره قاطی کرده و قوانینی که اسلام داره چه قدر برای مردم این دنیا میتونه جذاب باشه. اگه در مورد قوانین اسلام در مورد زن اطلاع زیادی ندارید میتوانید کتاب نظام حقوق زن در اسلام را مطالعه کنید.
پاییز
بی نظیر...🌸 لطفا مطالعه کنید :)❤
شیرین
عالی
فرشید
توی این کتاب چیزی گفته نشد که از قبل ندونم. یه جورایی بدیهیات بود.
calmness
عالی
کاربر ۲۴۸۹۱۴۰
واقعا خیلی کتاب مفید و خوبی بود. 😍👍
SarMiro
کتاب جالبی بود از این حیث که یک‌سری خرده‌فرهنگ‌هایی در کشور نیجریه (زادگاه نویسنده) وجود دارد و چقدر برای ما عجیب و بی‌احترامی محسوب می‌شود. در مقایسه با کتاب 《مانیفیست یک فمینیست 》از همین نویسنده، به نظرم این کتاب ضعیف‌تری است از لحاظ کاربرد برای جامعه‌ی ما. از این رو، نشان مطمئن نیستم به این دادم.
Farib96
کتاب مختصر و مفیدی که خوندنش یک الی یک و نیم ساعت بیشتر زمان آدمو نمی‌گیره. اما تو همین زمان و حجم کم، خیلی از مهم‌ترین مسائلو به زبان ساده و با داستانای واقعی مطرح می‌کنه. مشکل رو می‌گه، عواقب منفیش رو می‌گه، راه‌حل هم می‌ده. راه‌حلش دقیقاً عنوان کتابه! این کتاب در حقیقت متن یه سخنرانی بوده و من واقعاً دلم خواست تو اون سخنرانی حضور می‌داشتم. نویسنده به خوبی کلیشه‌ها و برچسب‌هایی که به جنبش فمینیسم زده می‌شه رو توضیح می‌ده، چیزایی که تو جامعهٔ ما هم هستش؛ و به نظر من این حرفا و مخالفتای الکی برای اینه که آدمو از برابری‌خواستن و حتی فکر کردن بهش دور کنه! افراد زیادی از کلمهٔ فمینیسم به عنوان یک فحش استفاده می‌کنن، چون فمینیسم‌شدنِ ما برای امتیازهاشون خوب نیست. اما واقعاً ما همه (با هر جنسیت و سن و جایگاهی) باید فمینیست باشیم؛ چون تو جهانی پُر از نابرابری جنسیتی، کافی نیست که دید حنسیتی نداشته باشی، بلکه باید علیه سیستم تبعیض جنسیتی باشی. و البته که مخالف مردسالاری مخالف مردان نیست. یکی دیگه از چیزایی که این کتاب به خوبی توضیح می‌ده.
f.emami
کتاب جالبی بود اما فرهنگ ما ایرانی ها فرق داره به نظرم مردها توی ایران اوضاعشون خیلی بدتراز زنانه😂
ࡅ߭ܥ‌‌ߊ
دیدگاه جالبی بود
s
کتاب دهم کاش میتونستم همرو مجبور کنم این کتاب کوتاه رو بخونن:)
fatemehs
این کتاب در حقیقت متن یک سخنرانی از نویسنده هست. خوندنش رو به شدت توصیه میکنم وقت زیادی نمیگیره(شاید نیم ساعت تا حداکثر یک ساعت). ولی نکات خیلی خوبی رو با زبون شیرین و به دور از پیچیدگی بیان میکنه. البته اینو بگم که به شخصه اطلاعات خیلی جدید یا متفاوتی به من اضافه نکرد ولی دسته بندی خوبی برای مطالبی که بهشون آگاه بودم، ایجاد کرد. یه چیزی که خیلی برام جالب بود اینه که چقدر فرهنگ نیجریه به کشور ما نزدیکه یا بهتره بگم فرهنگ آفریقا چقدر به آسیا نزدیک میتونه باشه. جوری که هرجا میگفت در نیجریه فلان..، انگار داشت در مورد ایران حرف میزد. خلاصه که کتاب رو به انسان هایی که عدالت براشون مهمه و سعی میکنن خودشون رو از تعصبات دور نگه دارن چه زن چه مرد توصیه میکنم.
دختر کتابدوست
ای کاش میشد همه مردم مخصوصا مردم ما اینو بخونن و بهش عمل کنن
سپهر
مایه تاسفه که طاقچه تبدیل شده به یه رسانه پروموت کننده فمینیسم. زنان جامعه رو عوض میکنند تا کل جامعه و هویت جامعه رو عوض کنند.
غزاله
کتاب روونیه کوتاهه و راحت و سریع میشه تمومش کرد برای همه قابل فهمه راجب برابری و عدالت صحبت می‌کنه اینکه فارغ از جنسیت همه ما انسان هستیم چه زن چه مرد باید در همه چیز برابر باشیم از متن کتاب متوجه میشید که نویسنده واقعا تو این مسائل جدی و تا حدودی عصبی هست در کل ارزش مطالعه داره
Tina
این کتاب عالی بود بطور کامل توضیح داده که فمینیسم قصد ندارد نشان دهد که زنان از مردان برترند بلکه هدفش ایجاد برابری و مساوات بین زن و مرد هست در تمام امور
saeedeh
کتاب فوق العاده مفید بود
امیر
نویسنده کتاب، برخلاف برخی ایرانیان «فمینیسم زَده» انصاف رو رعایت کرد و از ضایع شدن حقوقی گفت که نمیشود آنها را نادیده گرفت. بجای صفحات دوزاری و خوندن مطالب پیج های افراد حقیر و بیسواد، سراغ امثال این مطالب که بیشتر به شما کمک میکنند و حد انصاف رو رعایت میکنند برید. (هرچند با تفکر فمینیسم مخالف هستم و اون رو آفت فرهنگ و تمدن می‌دونم!) پ‌ن: این کتاب، سخنرانی خانم آدیشی هست که با سرچ نام کتاب میتونید داخل اینترنت پیدا کنید. نیاز نیست هزینه بیخود بدید. 😊❤️
maleki
زیبا بود و غم انگیز در این جامعه چقدر ظلم در حق زن ها اتفاق می افته🖤🥺

حجم

۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

حجم

۳۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۶۴ صفحه

قیمت:
۱۴,۵۰۰
تومان