بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هشت چیز که هر دختری به آن نیاز دارد | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب هشت چیز که هر دختری به آن نیاز دارد اثر استیو بیدالف

بریده‌هایی از کتاب هشت چیز که هر دختری به آن نیاز دارد

۳٫۹
(۱۲)
تحقیقات نشان می‌دهند که بیشترین عاملی که با سوءمصرف مواد مرتبط است، عدم حضور پدر نیست، بلکه حضور پدری بیش‌ازحد منتقد و بیش‌ازحد سخت‌گیر است که به جای آنکه به فرزندش حس ارزش القاء کند، حس بی‌ارزش بودن می‌دهد.
H.H.
به نام دختران کوچک هم می‌توانند بدجنس باشند، نوشته میشل آنتونی و رنیا لیندرت نکاتی عالی درمورد دوستی دختران زیر هشت سال ارائه شده است. یک خطر رایج در زندگی اجتماعی دخترتان «دوستان یویویی» هستند. دوستان یویویی دخترانی هستند که رابطه گرمی را با دخترتان شروع می‌کنند، اما ناگهان عوض می‌شوند و با او نامهربان می‌شوند. بعد وقتی دخترتان از این موضوع غمگین و سردرگم می‌شود، دوباره تبدیل به دوستی خوب و مهربان می‌شوند! نویسندگان معتقدند چنین دخترانی دچار اختلال هستند و نمایش دوستی آن‌ها کاری نیست که ذاتآ علاقه به انجام آن داشته باشند و برای تحت کنترل گرفتن دخترتان آن را انجام می‌دهند.
H.H.
برای ترمیم روابط بین انسان‌ها سلسله‌مراتب خاصی وجود ندارد؛ تنها یک راه دارید: آرام بگیرید، نفس عمیق بکشید، شانه‌هایتان را رها کنید و در صندلی‌تان فرو بروید. حالا در درونتان احساس آرامش و راحتی می‌کنید.
H.H.
نوزادان به‌دلیل خیلی واضحی باید مورد عشق قرار بگیرند، چون این بدان معناست که به آن‌ها توجه خواهد شد، غذا داده می‌شوند، آرامشان می‌کنند، تمیز و ایمن نگه داشته می‌شوند، با آن‌ها صحبت می‌شود، برایشان آواز خوانده می‌شود و با آن‌ها بازی می‌شود. البته این امور نیازمند زمان است، زمان بسیار زیاد! و بنابراین لازم است فردی که کاملا به بلوغ ذهنی رسیده است به اوضاع رسیدگی کند تا بتواند نیازهای این موجودات کوچک را بر نیازهای خودش مقدم بداند. عشق فقط احساسی بیش‌ازحد نیست، عشق یک شعله بزرگ و یک منبع انرژی عظیم است که شما را در تمام این مراحل همراهی می‌کند. به این دلیل است که باید این آتش را خوب روشن کنید.
H.H.
اینکه بچه‌های کوچک چقدر از دنیای اطرافشان آگاهند، غیرقابل‌باور است. پس باید نسبت به رسانه‌هایی که به خانه‌هایمان سرازیر می‌شوند نظیر تلویزیون، اینترنت، مجله‌ها، به‌علاوه تبلیغاتی که همه جا در خیابان، ویترین مغازه‌ها و مراکز خرید می‌بینیم هشیار باشیم. تبلیغات می‌توانند کاملا اتفاقی دختران ما را تحت‌تأثیر قرار دهند یا اینکه عمدآ برای تحت‌تأثیر قرار دادن دختران ما ساخته شده باشند. در هر دو صورت، پیام‌هایی که مخابره می‌کنند برای سلامت روحی و تصویری که از خودش دارد مضر هستند. ما می‌توانیم انتخاب کنیم که چه رسانه‌هایی به منزلمان بیایند و همان‌طور که دخترانمان بزرگ می‌شوند می‌توانیم به آن‌ها یاد بدهیم که بعضی از برنامه‌ها، دختران را هدف قرار می‌دهند. ما می‌توانیم فعلا آن‌ها را از شر این وسایل خطرناک ایمن نگه داریم تا وقتی که خودشان یاد بگیرند چطور با آن‌ها بجنگند.
آسمان دار
در این سن نسبت به جنس مخالف بی‌اعتنا هستند، حتی گاهی آن‌ها را نادیده می‌گیرند، درمورد بدنشان نگران نیستند، در انجام کارها جسورند، قادرند بدون اینکه نگران قضاوت کسی باشند، خلاق باشند، عاشق دنیای حیوانات و طبیعت هستند، با دوستانشان مهربان و خونگرم‌اند و از مصاحبت با پدر و مادرشان لذت می‌برند. این دوران آن‌قدر خوب است که آرزو می‌کنیم همیشگی باشد و درواقع هیچ دلیلی هم وجود ندارد که دائمی نباشد. ما به‌عنوان والدین باید برای رسیدن به این هدف دو کار انجام دهیم. اول آنکه طوری ذات سرکش و کاوشگرش را پرورش دهیم و تشویق کنیم که قوی بار بیاید و در تمام زندگی‌اش همراهش باشد. دوم اینکه باید او را از پیام‌های مسمومی که این روزها درمورد دختران درحال افزایش است، حفظ کنیم. این بدان معناست که باید درمورد وسایل ارتباط‌جمعی که استفاده می‌کنیم، گزینشی عمل کنیم.
آسمان دار
اغلب اوقات همه چیز به این برمی‌گردد که حد تعادل را پیدا کنید، اگر ریاست‌طلب یا خیلی تابع و تسلیم است، اگر خیلی بی‌عاطفه یا بیش‌ازحد احساساتی است، اگر خیلی زودباور یا غیرقابل‌اعتماد است، پس به کمک شما احتیاج دارد تا حد وسط را پیدا کند.
Mobina
متعهد می‌شوم که هرگز به دخترم آسیب فیزیکی نزنم و او را تنبیه بدنی نکنم. هرگز با صدای بلند، یا رفتاری که نشان می‌دهد می‌خواهم او را بزنم یا با تهدید به کتک زدن، او را نترسانم. متعهد می‌شوم که از استفاده از کلمات تحقیرکننده و انتقاد برای حل و فصل مشکلات دست بردارم.
زینب سادات
زمانی که پروفسور آیلین مورتون ـ رابینسونکودک بود، پدربزرگش به او مسیریابی در جنگل را آموخت. برای یک دختر بومی جزیره استرادبروکاین کار غیرمعمول بود، چون مسیریابی تا آن زمان فقط به پسران آموخته می‌شد. حتمآ پدربزرگش چیز خاصی در او دیده بود و درست هم فکر کرده بود ـ امروز آیلین یک استاد برجسته استرالیایی است. آیا ممکن است آن چیزی که پیرمرد با صبر و تحمل به او آموخت کلید موفقیتش باشد؟ وقتی آیلین فقط سه سالش بود، پدربزرگش او را به‌خاطر اینکه با بی‌فکری لانه مورچه‌ها را لگد کرده بود، سرزنش کرد. او به آیلین ـ به‌آرامی ـ گفته بود: «ارزش تو از هیچ موجود زنده‌ای نه بیشتر است و نه کمتر!» و این همان‌جایی بود که آموزش آیلین شروع شد.
H.H.
درمان خانواده قانونی وجود دارد که می‌گوید کودکی که بیش‌ازحد از هم‌سن‌وسال‌های خود تأثیر می‌پذیرد، معمولا روابط خوبی با والد هم‌جنس خود ندارد و با او صمیمی نیست. بنابراین دختری که به مادرش نزدیک نیست، حس تعلق و تأثیرپذیری را در هم‌سن‌وسال‌هایش که به این احساسات آگاه و مجهز نیستند، جست‌وجو می‌کند. البته دخترانی که در پایان دوران نوجوانی به‌سر می‌برند، طبیعتآ بیشتر به گروه هم‌سن‌وسالان خود تعلق خاطر پیدا می‌کنند و این بخشی از مراحل رشدشان است، اما برای یک کودک پنج تا چهارده‌ساله چنین موضوعی درست نیست.
H.H.

حجم

۲۰۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

حجم

۲۰۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۹۶ صفحه

قیمت:
۵۸,۰۰۰
۵۲,۲۰۰
۱۰%
تومان