بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب سیره آفتاب | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب سیره آفتاب اثر دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

بریده‌هایی از کتاب سیره آفتاب

۳٫۹
(۱۴)
در شب شهادت مرحوم حاج آقا مصطفی در مسجد هندی نجف، مجلس فاتحه گذاشته بودند و آقای سید جواد شبّر منبر رفتند. ایشان نقل می‌کرد: در این مجلس که امام هم در آن شرکت کرده بودند روضه حضرت علی اکبر علیه‌السلام را خوانده و هفت بار هم در منبر به این روضه اشاره و گریزهایی زده بود، امّا امام با نهایت آرامش در مجلس نشسته بودند. ایشان با آن گریزهای متعدد می‌خواست از امام گریه‌ای بگیرد که دل ایشان سبک شود، ولی موفق نشد با این‌که مصیبت بزرگی بود. یک عده که حال امام را دیدند گفتند: از بس مصیبت سنگین است امام شوکه شده و گریه‌شان نمی‌آید! لذا پس از مجلس، خدمت امام ـ که به منزل تشریف برده بودند ـ گفتند: آقا شما امشب در روضه گریه نکردید؟ ایشان فرمودند: وقتی او روضه می‌خواند به من نگاه می‌کرد و من ترسیدم اگر گریه کنم برای غیر خدا باشد یعنی گریه‌ام بابت مصیبت فرزندم باشد نه برای رضای خدا.
میثم
لزوم دخالت در امور سیاسی و اجتماعی و توای فرزندم! از جوانی خود استفاده کن و با یاد او ـ جلّ و علا ـ و محبت به او و رجوع به فطرت اللّه بزیست و عمر را بگذران و این یاد محبوب هیچ منافات با فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی در خدمت به دین او و بندگان او ندارد. بلکه تو را در راه او اعانت می‌کند؛ ولی بدان که خدعه‌های نفس اماره و شیطان داخلی و خارجی زیاد است و چه بسا انسان را با اسم خدا و اسم خدمت به خلق خدا از خدا باز می‌دارد و به سوی خود و آمال خود سوق می‌دهد. مراقبت و محاسبه نفس در تشخیص راه و خود خواهی و خدا خواهی از جمله منازل سالکان است. خداوند ما و شما را در آن توفیق دهد.
میثم
ارتباط با قرآن هر چند فقط با قرائت آن باشد فرزندم! با قرآن این بزرگ کتاب معرفت آشنا شو، اگر چه با قرائت آن. و راهی از آن به سوی محبوب باز کن و تصور نکن که قرائت بدون معرفت اثری ندارد که این وسوسه شیطان است. آخر، این کتاب از طرف محبوب است برای تو و برای همه کس، و نامه محبوب، محبوب است اگر چه عاشق و محبّ، مفاد آنرا نداند و با این انگیزه، حبّ محبوب که کمال مطلوب است به سراغت آید و شاید دستت گیرد. ما اگر در تمام لحظات عمر به شکرانه این‌که قرآن کتاب ما است به سجده رویم از عهده برنیامده‌ایم.
میثم
اولین قدم انحراف پسرم! هیچگاه دنبال تحصیل دنیا، اگر چه حلال او باشد، مباش که حب دنیا، گرچه حلالش باشد، رأس همه خطایا است؛ چه خود حجاب بزرگ است و انسان را ناچار به دنیای حرام می‌کشد. تو جوانی و با قدرت جوانی که حق داده است می‌توانی اولین قدم انحراف را قطع کنی و نگذاری به قدم‌های دیگر کشیده شوی که هر قدمی، قدم‌هایی در پی دارد و هر گناهی ـ گرچه کوچک ـ به گناهان بزرگ و بزرگتر انسان را می‌کشد، به طوری که گناهان بسیار بزرگ در نظر انسان ناچیز آید؛ بلکه گاهی اشخاص به ارتکاب بعض کبائر به یکدیگر فخر می‌کنند و گاهی به واسطه شدّت ظلمات و حجاب‌های دنیوی، مُنکر به نظر معروف؛ و معروف، منکر می‌گردد.
میثم

حجم

۱۰۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

حجم

۱۰۹٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۲

تعداد صفحه‌ها

۱۵۰ صفحه

قیمت:
۳۳,۷۵۰
تومان
صفحه قبل۱
۲
صفحه بعد