بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب پیاده روی با نیچه | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب پیاده روی با نیچه اثر جان کاگ

بریده‌هایی از کتاب پیاده روی با نیچه

نویسنده:جان کاگ
ویراستار:مهدی خطیبی
امتیاز:
۳.۳از ۱۰ رأی
۳٫۳
(۱۰)
یچه به خواننده می‌گوید: «به تاریخ نیاز داریم، زیرا گذشته به صدها روش در ما جریان دارد. درحقیقت ما جز تجربه‌ای از آن لحظه‌ها در جریانی روبه‌جلو نیستیم.»
کاربر ۱۳۵۶۷۷۷
نمادی مناسب برای دوگانگی زرتشت در سفرهایش به بالا و پایین میان کوه‌های اگزیستانسیالیسم.
sobhan
برای تجربهٔ واقعی زندگی، باید نخست سختی کشید. این نوعی فرار یا عقب‌نشینی از زندگی نیست و برعکس، هدفی والا را دنبال می‌کند: درخشندگی، مانند زرتشت که «همچون آفتاب صبحگاهی از میان کوه‌های تیره‌وتار راهش را به بیرون باز می‌کند.»
artemis
چه راحت می‌توان در دره‌ها باقی ماند و به متوسط‌ترین شرایط راضی شد، و به‌راستی که توجه به زندگی خود چقدر دشوار است
artemis
«از غم عمیق پنهان در پس خوشحالی‌ام آگاهم.»
Mohadese
خودیابی دربارهٔ یافتن خودی نیست که فکرش را می‌کنیم. نباید خود را از باقی جهان جدا بدانیم. حتی نمی‌توانیم همیشه خود واقعی باشیم. وجود ما در انتظار کشف شدن بی‌کار ننشسته است. هویت حقیقی در فرایندی پویا و روبه‌جلو قرار دارد، چیزی شبیه فعل وِردِن در آلمانی به معنای شدن. ذات پایدار انسانی در تغییر نهفته است و نباید تغییر را با نقل مکان اشتباه بگیریم.
کاربر ۱۳۵۶۷۷۷
وقتی زندگی تحت سلطهٔ قدرتمندان ارباب باشد، تکذیب نفس نوعی اختیار به برده اهدا می‌کند و به یگانه دارایی واقعی و شخصی او بدل می‌شود. حال این برده با یک انتخاب روبه‌روست: می‌تواند منفعلانه به دستورات ارباب خود تن بدهد یا اختیار خود را در فرایند خودانکاری بال‌وپر دهد
کاربر ۱۳۵۶۷۷۷
نوارزیابی ارزش‌ها یکی از بزرگ‌ترین میراث نیچه برای تاریخ فلسفه است. او به جای پذیرفتن اصول اخلاقی جامعه نظیر فروتنی، ترحم و فداکاری به‌منزلهٔ اقدام صحیح، به طرح پرسشی ویرانگر پرداخت: منشأ اصلی این ارزش‌ها کجاست؟ پس‌زمینهٔ آنها چیست؟ تاریخچهٔ فراموش‌شده‌شان چطور؟ اشاره به سرمنشأ داشتن اصول اخلاقی و مطلق نبودنشان اظهارنظری بحث‌برانگیز است؛ زیرا امکان ارائهٔ تعریف متفاوتی از زندگی اخلاقی، و مشروط بودن اصول اخلاقی و اجتماعی از نتایج این طرز فکر است.
کاربر ۱۳۵۶۷۷۷
بازل نقطهٔ تغییری در زندگی نیچه بود: حد واسط برههٔ آغازین تحت عنوان محقق و برههٔ دور از انتظار در مقام فیلسوف و شاعر اروپا. در ۱۸۶۹ تبدیل به جوان‌ترین عضو هیئت علمی دانشگاه بازل شد. در سال‌های آینده نخستین کتابش، زایش تراژدی، را نوشت و در آن بیان کرد که جذابیت تراژدی در توانایی ایجاد هماهنگی میان دو نیاز متفاوت انسانی نهفته است: نیاز به نظم و نیاز عجیب اما غیرقابل‌انکار به هرج‌ومرج.
☆Nostalgia☆
دیگر حقایق به مرگ‌باری سابق نیستند، زیرا امروزه پادزهر به‌وفور یافت می‌شود. فریدریش نیچه، انسانی بسیار انسانی، ۱۸۷۸
☆Nostalgia☆

حجم

۲۳۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲۳۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۵,۰۰۰
۳۱,۵۰۰
۳۰%
تومان