بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ازدواج شناسی؛ علم و هنر با هم ماندن! | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب ازدواج شناسی؛ علم و هنر با هم ماندن! اثر بلیندا لاسکمب

بریده‌هایی از کتاب ازدواج شناسی؛ علم و هنر با هم ماندن!

انتشارات:نشر لگا
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأی
۳٫۸
(۴)
به‌اعتقادِ سان تِزو، مُرشدان دانا قبل از هر اقدامی ذهن حریفان خود را در نظر می‌گیرند. بنابراین، بر اساس این‌که چه زمانی همسرتان برای گوش‌دادن به حرف‌های شما در بهترین حالت ذهنی خود قرار دارد، زمان عذرخواهی خود را تنظیم کنید.
هدی✌
بدتر از عذرخواهی به‌همراه «اما»، عذرخواهی با افزودن «اگر» است. هرگز آن را امتحان نکنید زیرا نوعی توهین است؛ رفتار تحقیرآمیز همراه با برتری‌جویی. «عذرخواهی می‌کنم اگر ناراحت شدی»، «عذرخواهی می‌کنم اگر منظورم را درست منتقل نکردم» یا «عذرخواهی می‌کنم اگر دلجویی من کارساز نبود». مفهوم واقعی این نوع جملات این است: «اگر شما درست بگویی و من ناخواسته کار اشتباه پیش‌پااُفتاده‌ای را انجام داده باشم که بعید است! بسیارخوب، من اشتباه کردم». فردی که از رفتار شما رنجیده هرگز با این نوع پاسخ‌ها راضی نخواهد شد؛ زیرا فاقدِ عنصر اصلی عذرخواهی است: پشیمانی
هدی✌
دقیقاً به‌خاطر کار اشتباه‌تان عذرخواهی کنید و تمام. به آن «اما» اضافه نکنید؛ «اما» قاتلِ عذرخواهی است.
هدی✌
عذرخواهیِ سریع مانع از انتقال دلخوری از حافظهٔ کوتاه‌مدت به منطقهٔ مغزی که در آن خاطرات پایدارتر شکل می‌گیرند، می‌شود؛ در نتیجه فرد مقابل واکنش منفی به آن نشان نمی‌دهد.
هدی✌
بسیاری از ما هنوز راه‌ورسم عذرخواهی را بلد نیستیم
هدی✌
بسیاری از ما هنوز راه‌ورسم عذرخواهی را بلد نیستیم و به‌ندرت از آن درست استفاده می‌کنیم؛ خصوصاً در برابر افرادی که گفتن آن بسیار مهم است.
هدی✌
رسانه‌های اجتماعی به شمشیری دو لبه می‌مانند. چک‌کردنِ صفحات مجازی افراد مختلف روشی آسان برای محافظت از خود در برابر احساس تنهایی و خستگی در زندگی زناشویی است؛ اما مانع از تلاش برای در اُلویت قراردادن همسر شده یا باعث می‌شود همسرمان در مقایسه با این افراد غیرجذاب و کسل‌کننده به نظر برسد. (۲۱) این امر می‌تواند دایرهٔ روابط ما را گسترش داده و حمایتی که گاهی از جانب همسرمان دریافت نمی‌کنیم را برای‌مان فراهم کند. با این حال، تمایل ما را به تعامل با همسر و انجام فعالیت‌های ابتکاری با او کاهش می‌دهد
هدی✌
آیا دربارهٔ نحوهٔ مرگ خودت ایده‌ای داری؟
هدی✌
یک روز «خوب» از نظر تو چه روزی است؟
هدی✌
روان‌شناسان از مدت‌ها قبل دریافتند که رضایت افراد از ازدواج مثل رضایت از زندگی، U شکل است. من آن را به بستر رودخانه تشبیه می‌کنم. زندگی مشترک با نوید استقلال و زندگی در کنار بهترین دوست آغاز می‌شود. سپس تولد فرزندان، مسئولیت‌ها، نااُمیدی‌ها و پیچیدگی‌های افزایش سن باعث می‌شود موانع لغزنده و علف‌های هرز لجن‌آلودی را زیر پای خود احساس کنید و پس از آن به‌طور فزاینده‌ای کُند پیش می‌روید. در نتیجه، رضایت شروع به اُفول می‌کند؛ مدتی پایین می‌ماند و سپس دوباره به‌تدریج بهبود می‌یابد.
هدی✌

حجم

۲۰۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۲۰۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان