بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ازدواج شناسی؛ علم و هنر با هم ماندن! | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب ازدواج شناسی؛ علم و هنر با هم ماندن! اثر بلیندا لاسکمب

بریده‌هایی از کتاب ازدواج شناسی؛ علم و هنر با هم ماندن!

انتشارات:نشر لگا
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأی
۳٫۸
(۴)
گاهی طلاق ساده‌تر از بازسازی روابط زوجی به نظر می‌رسد؛ درست مثل این‌که خرید یک هدفون جدید اغلب از تعمیر هدفون قبلی آسان‌تر است.
هدی✌
یک مطالعهٔ طولی (۱۲) نشان داد شخصیت زوج‌ها در طول ۱۸ ماه اول ازدواج تغییر می‌کند؛ اما نه لزوماً تغییری مثبت: به‌عنوان مثال، هر دو طرف کمتر سازگاری نشان می‌دهند. در این زمان است که تمام نگرش‌ها و عاداتی که از خانوادهٔ اصلی خود به ارث برده‌ایم، مثل موشی که لانه‌اش در ساخت‌وساز خراب شده باشد، ناگهان خودش را نشان می‌دهد.
هدی✌
والدین همسرتان در به‌دنیاآوردن او نقش داشته‌اند؛ بنابراین حداقل به‌اندازهٔ گاهی سَرزدن، مدیون‌شان هستید.
هدی✌
برخی از این مشکلات تقصیر خودمان است. گاهی در روش خاص خود برای انجام کارها، سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنیم. واضح است که من نسبت به همسرم هیجان بیشتری برای بزرگ‌کردن بچه‌ها دارم و تنها چیزی که برایم اهمیت دارد این است که این کار را به‌خوبی انجام دهم؛ حتی اگر همسرم در این زمینه به من کمکی نکند
هدی✌
ژاپن تا یک سال مرخصی زایمان با ۶۰ درصد حقوق را برای پدران در نظر گرفته است؛ اما کمتر از ۲ درصد مردان از آن استفاده می‌کنند.
هدی✌
برای نوزادتان اهمیتی ندارد که شما یک مدیر بازاریابی باتجربه با سرمایه‌گذاری‌های عظیم بوده‌اید؛ او فقط نیاز دارد بعد از خوردن شیر، باد معده‌اش را رها کند.
هدی✌
مقایسه‌کردن که اغلب در زندگی مشترک جولان می‌دهد، دزدِ شادکامی است.
هدی✌
بر اساس تحقیقات، یکی از روش‌های مردان در نشان‌دادن «کیفیت مردانگی» خود حتی در قرن ۲۱ اُم، خرج‌کردنِ پول است.
هدی✌
زنان اغلب درآمدشان را کمتر از مقدار واقعی و مردان بیشتر از مقدار واقعی گزارش می‌کنند. علت چیست؟ محققان معتقدند دلیل این امر آن است که مردان با این تصور که آن‌ها دیگر تنها نان‌آور خانواده نیستند در کشمکش‌اند. قرن‌ها است که وظیفهٔ مردان تأمین مخارج زندگی بوده است_ اغلب مردان امروزی در خانواده‌هایی با این الگو بزرگ شده‌اند_ بنابراین وقتی احساس می‌کنند تنها نان‌آور خانواده نیستند یا نمی‌توانند باشند، به‌عنوان یک مرد احساس ضعف می‌کنند.
هدی✌
زنان اغلب درآمدشان را کمتر از مقدار واقعی و مردان بیشتر از مقدار واقعی گزارش می‌کنند.
هدی✌

حجم

۲۰۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

حجم

۲۰۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۴۴ صفحه

قیمت:
۸۵,۰۰۰
تومان