بریده‌های کتاب باشگاه پنج صبحی ها
کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثر رابین شارما

کتاب باشگاه پنج صبحی ها

نویسنده:رابین شارما
انتشارات:نشر نون
امتیاز:
۳.۶از ۵۷۶ رأیخواندن نظرات
«این راز کوچک ارزشمندیه که غول‌های صنعت، هنرمندان و اجراکنندگان برجسته، و انسان‌هایی که برترین دستاوردها رو داشتن، با شما در میون نمی‌ذارن: نتایج عالی و عظیم، کمتر به‌واسطهٔ خصوصیات وراثتی، و بیشتر به‌واسطهٔ عادات روزانه به دست می‌آن. و مراسم صبحگاهی شما ضروری‌ترین بخش از این عاداته که باید تحت قاعده دربیاد. و بعد، حالت خودکار به خودش بگیره...
ati_ramos
«هر روز چیزی به دست بیاور که در برابر فقر، مرگ و سایر بدبختی‌ها، مستحکمت کند. و بعد از آنکه افکار زیادی از ذهنت گذشت، یکی را انتخاب کن که آن روز به‌طور کامل هضمش کنی.»
fatima
اگر واقعاً خودت رو دوست داشته باشی، تمام احساساتی رو که بهت می‌گن برای رسیدن به عظمت به‌اندازهٔ کافی خوب نیستی رها می‌کنی و دیگه بردهٔ ضعف‌هات باقی نمی‌مونی. دست از تمرکز روی کاستی‌هات برمی‌داری و کیفیت‌های عالی‌ات رو قدر می‌دونی.
fatima
«یکی از بزرگ‌ترین درس‌هایی که طی سالیان گرفتم اینه که بخشش به دیگران، در واقع، هدیه‌ایه که ما به خودمون می‌دیم. شادی و لذت رو در زندگی دیگران افزایش بده تا خودت شادی و لذت بیشتری در زندگی ببینی. وضعیت ابنای بشر رو ارتقا بده، تا وضعیت خودت به‌طور طبیعی ارتقا پیدا کنه. موفقیت چیز خوبیه، اما معنا خیلی بهتره. سخاوت ـ نه احساس کمبود ـ خصیصهٔ تمام مردان و زنان بزرگیه که دنیای ما رو ارتقا دادن. و ما در این دنیا، به راهبران واقعی نیاز داریم، نه خودشیفته‌هایی که حتی حالا، بیشتر از هر زمان دیگه‌ای، به خودشون فکر می‌کنن.»
حسین احمدی
«به‌قول جوناس سالک: "من هم رؤیا داشته‌ام و هم کابوس، اما کابوس‌هایم را به‌خاطر رؤیاهایم شکست داده‌ام."»
ati_ramos
یاد این گفتهٔ ونسان ون‌گوگ می‌اندازه: "به‌شخصه هیچ چیز را به قطعیت نمی‌دانم، اما با دیدن ستاره‌ها، به رؤیاپردازی می‌افتم."»
ati_ramos
من رو یاد گفتهٔ محشر فرناندو پسوآ، نویسندهٔ پرتغالی می‌اندازه: "هنر از طریق وهم و خیال، ما را از لوث وجود خلاص می‌کند. حین حس کردن بدی‌ها و رنج‌هایی که هملت، شاهزادهٔ دانمارک متحمل شد، دیگر رنج‌های خودمان را حس نمی‌کنیم. رنج‌هایی که زشت و زننده‌اند، چون اولاً، رنج‌های ما هستند، و ثانیاً، چون واقعاً زشت و زننده‌اند."
ati_ramos
وقتی کار به روابط فردی می‌رسه، فقط خودم رو با افرادی محصور می‌کنم که اشتیاقم رو خوراک می‌دن، آرامشم رو بیشتر می‌کنن و شوق و ذوقم رو برای تبدیل شدن به یک انسان بهتر افزایش می‌دن. زندگی ارزشش بیشتر از اونه که بخوای با افرادی سر کنی که درکت نمی‌کنن، باهاشون ارتباط حسی برقرار نمی‌کنی، ارزش‌هاشون با تو فرق داره و استانداردهاشون از تو پایین‌تره:
ati_ramos
او به نقل‌قولی از تئودور روزولت فکر کرد که خیلی دوستش داشت: «منتقد به حساب نمی‌آید؛ کسی که لغزش مردان قوی را فاش و مشخص می‌کند که اقدام‌کننده کجای کار را می‌توانست بهتر انجام دهد به حساب نمی‌آید. اعتبار از آن کسی است که درون گود قدم گذاشته، کسی که صورتش از خاک، عرق و خون معیوب شده؛ کسی که دلیرانه تلاش می‌کند؛ کسی که خطا می‌کند؛ کسی که بارها و بارها کم می‌آورد، چون هیچ تلاشی بدون خطا و کاستی نیست. اما آن‌که عملاً برای انجام کار تلاش می‌کند؛ آن‌که شور و اشتیاق و فداکاری عظیم را می‌شناسد؛ آن‌که خودش را وقف آرمانی ارزشمند می‌کند، حتی اگر شکست بخورد، حداقل در حالی شکست خورده است که شهامت به خرج داده، بنابراین جایگاهش هرگز با افراد سرد و بزدلی که نه پیروزی را می‌شناسند و نه شکست را، یکی نیست.»
ati_ramos
«جوری زندگی نکنید که انگار ده هزار سال از عمرتان باقی مانده. سرنوشت شما بر فراز سرتان معلق است. تا وقتی هنوز زنده‌اید، تا وقتی هنوز روی زمین وجود دارید، تمام تلاشتان را بکنید تا به انسانی بزرگ تبدیل شوید.»
ati_ramos

حجم

۶۵۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۶۵۹٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۲۹,۵۰۰
۵۰%
تومان