بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آخرین کلکسیون | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب آخرین کلکسیون اثر جین مکین

بریده‌هایی از کتاب آخرین کلکسیون

نویسنده:جین مکین
امتیاز:
۴.۰از ۱۷ رأی
۴٫۰
(۱۷)
مردانی که فکر می‌کنند زنان موجوداتی لطیف و احساساتی هستند هیچ‌وقت در دنیای مد کار نکرده‌ان
hamtaf
«شما آمریکایی‌ها خیلی بانمک هستین و خیلی به آزادی اعتقاد دارین، ولی اینجا فرق می‌کنه. ما با کسی ازدواج می‌کنیم که مناسب خونواده باشه.» «بعد با کس دیگه‌ای ارتباط برقرار می‌کنین. فکر نکنم از زوج‌هایی که در طول هفتهٔ گذشته دیدم، حتی یکی‌شون با هم مزدوج بوده باشن.» «این خیلی وحشتناکه؟ اگه همه خوشحال باشن چی؟»
hamtaf
عشق در یک نگاه، آن‌طور می‌گویند یا به قول فرانسوی‌ها، برق‌گرفتگی. عشق تا حدودی احساس ما به شخص مقابل است و تا حدودی فکر کردن به حسی که به خودمان داریم و آن شخص باعث به وجود آمدنش شده است.
hamtaf
زمان تیری است که جلو می‌رود، نه عقب.
hamtaf
عشق تا حدودی احساس ما به شخص مقابل است و تا حدودی فکر کردن به حسی که به خودمان داریم و آن شخص باعث به وجود آمدنش شده است.
allWhite
از زمان تصادف و مرگ آلن نقاشی نکرده بودم. رنگ‌ها از من دوری می‌کردند. خود واقعی‌شان را نشان نمی‌دادند. سعی کردم با آبی امتحان کنم، ولی وقتی خشک شد، به رنگ خاکستری درآمد، فقط خاکستری؛ نمی‌دانستم نگاه من تغییر کرده بود یا رنگ‌ها. مثل آوازه‌خوانی که صدایش را از دست بدهد؛ نت‌ها را بلد باشد، اما نتواند صدایشان را دربیاورد. مرگ قادر است واقعیت را به آبی تبدیل کند که از میان انگشتان جاری می‌شود.
allWhite
مد یعنی بازگرداندن جهان به شکوه قبل یا دست‌کم به وضعیت عادی. این درسی بود از اسکیاپ. لباس فقط پوشش نیست؛ حالات، امیال، شرایط روحی و رؤیاهایمان را نشان می‌دهد. رؤیاها و آرزوهای یک نسل فرم بدن زنان را تغییر می‌دهد. دوستم، اسکیاپ، می‌گوید پوشش کیمیاگری است؛ سنگ جادوست. هنری تغییرشکل‌یافته که ما آن را حمل می‌کنیم، پوست دوم ما و پوستی است که خودمان انتخاب کرده‌ایم.
allWhite
از بین سه رنگ اصلی آبی بیشترین تضاد را به نمایش می‌گذارد: رنگ اشتیاق و غم و درعین‌حال رنگ شادی و رضایت. شب‌هنگام در یک کشتی، آبی دریا در آبی آسمان ادغام می‌شود. آبی رنگ فضاهای بی‌مرز و بی‌انتهاست.
allWhite
اسکیاپ لباس بلند قرمز و نارنجی ابریشمی‌ای به تن داشت و توربانی روی سرش بود؛ غیر از حلقه‌های کبود ناشی از نگرانی که دور چشمش بود، اثری از زنی که در انتظار جنگ و یورش باشد اصلا دیده نمی‌شد. شاید هدف از مد و طراحی همین بود. این قسمتی از جریان اصلی تاریخ است، با این حال می‌تواند تا حدی ما را از آن تاریخ محافظت کند. خوب لباس پوشیدن غرور، انتقام و مقاومت بود، نوعی کنترل بر نیروهایی که سعی در تحت سلطه گرفتن ما داشتند. به همین دلیل وقتی زندانی می‌شوی، اولین کاری که دشمن انجام می‌دهد، لایهٔ خارجی هویت و استقلال تو را، یعنی لباست را می‌گیرد و همهٔ زندانیان لباس یک‌شکل می‌پوشند. آن‌ها دیگر به صورت فردی مستقل وجود ندارند.
کاربر ۱۳۰۶۴۰۲
دوستانت را نزدیک و دشمنانت را نزدیک‌تر نگه دار.
ابراهیم نکیسا

حجم

۳۴۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

حجم

۳۴۲٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۴۸ صفحه

قیمت:
۱۲۱,۱۰۰
تومان