بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب علیه تربیت فرزند | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب علیه تربیت فرزند اثر آلیسون گوپنیک

بریده‌هایی از کتاب علیه تربیت فرزند

۳٫۱
(۹۶)
گوناگونی و تنوع قانونِ رشد و نموِ انسانی است.
Fereshteh Radmanesh
بدین‌ترتیب، کار ما به‌عنوان والدین ساختنِ نوع خاصی از کودک نیست. درعوض، کار ما فراهم‌آوردنِ فضایی محافظت‌شده از عشق، امنیت و پایداری است که کودکانی از انواع بسیار نامنتظره بتوانند در آن بشکفند. کار ما شکل‌دادن به اذهان کودکانمان نیست؛ کار ما این است که به ذهن آن‌ها اجازه دهیم در همهٔ امکانات جهان کاوش کنند. کار ما این نیست که به کودکان بگوییم چگونه بازی کنند، بلکه دادن اسباب‌بازی به آن‌ها و جمع‌کردن اسباب‌بازی‌ها پس از اتمام بازی بچه‌هاست. ما نمی‌توانیم به کودکان بیاموزیم، بلکه می‌توانیم به آن‌ها اجازه دهیم تا بیاموزند.
کاظم هزاره
ما نمی‌توانیم به کودکان بیاموزیم، بلکه می‌توانیم به آن‌ها اجازه دهیم تا بیاموزند.
farnaz
عشق مقصد یا ملاک و معیار و نقشهٔ از پیش تعیین‌شده ندارد، اما یک هدف دارد. هدفْ تغییردادن کسانی نیست که به آن‌ها عشق می‌ورزیم، بلکه بخشیدن آن چیزی است که برای شکوفایی بدان نیاز دارند. هدف عشق شکل‌دادن به سرنوشت معشوق نیست، بلکه کمک‌کردن به اوست در این جهت که خودش به سرنوشتش شکل دهد. هدفْ نشان‌دادن راه به او نیست، بلکه کمک‌کردن به اوست تا راه خودش را بیابد، حتی اگر مسیری که در پیش می‌گیرد آن راهی نباشد که خود ما برمی‌گزیدیم، یا حتی راهی نباشد که ما برایش انتخاب می‌کردیم.
Jafar Rastgoo
ایدهٔ گمراه‌کننده این است که آموزش قرار است کودک را به‌شکل نوع خاصی از بزرگ‌سال دربیاورد. اشاعهٔ قابل ملاحظهٔ آزمون‌های استاندارد مثال بسیار خوبی برای این امر است؛ کار مدرسه می‌شود تولید کودکانی که در آزمون‌های استاندارد نمرات خوبی کسب خواهند کرد. حداقل پروژهٔ والدگری اهداف معقولی دارد، اهدافی مثل تبدیل کودک به بزرگ‌سال شاد و موفق، گیریم که واقعاً هیچ نسخهٔ واضحی برای رسیدن به این اهداف وجود ندارد. مدرسه‌رفتن، درعمل، اگر اصولاً هم این‌طور نباشد، کارش به اهدف من‌درآوردی‌ای چون رتبهٔ بالا در آزمون، نمرهٔ الف، و گرفتن پذیرش در پایهٔ بعدی می‌انجامد.
Parsa
انسان‌ها به‌خاطر لذت‌جویی به سراغ رابطهٔ جنسی می‌روند، و بچه‌ها صرفاً اثر جانبی رابطهٔ جنسی هستند. اما، از نقطه‌نظر تکاملی، قضیه درست برعکس است؛ تولیدمثل هدف غایی است و لذت‌بردن ما از رابطهٔ جنسی صرفاً انگیزه‌ای است که ما را به انجام آن ترغیب کند.
کاربر ۲۹۱۱۸۴۱
به‌محض اینکه پیوستگی سنت‌ها شکسته شد، راهی برای احیای آن‌ها وجود نخواهد داشت
Fereshteh Radmanesh
بهترین راه کمک به کودکان، برای یادگیری از طریق نگاه‌کردن، دادنِ شانس مشاهدهٔ عمیق کارها و رفتارهای افراد بسیار مختلف به آن‌هاست. بهترین راه کمک به آن‌ها، برای یادگیری از طریق شنیدن، دادن شانس سخن‌گفتن با افراد بسیار متفاوت به آن‌هاست.
کاربر ۲۹۵۹۳۵۶
بنیاد ملی علم سال‌ها برای پژوهش من سرمایه‌گذاری کرده است و بنیاد مک‌دانل ، بنیاد بزوس و بنیاد تمپلتون نیز از پژوهش من حمایت کرده‌اند
سیستماتیک
بهترین تست‌زن جهان بودن هم کمک چندانی به یافتن حقایق جدید دربارهٔ جهان یا کشف راه‌های نوین برای شکوفاشدن در آن نمی‌کند.
Parsa

حجم

۳۲۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

حجم

۳۲۶٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۸۴ صفحه

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان