بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خانه ای مثل بهشت | طاقچه
کتاب خانه ای مثل بهشت اثر سیدعلیرضا تراشیون

بریده‌هایی از کتاب خانه ای مثل بهشت

انتشارات:نشر معارف
امتیاز:
۴.۵از ۲۲ رأی
۴٫۵
(۲۲)
کسی که سخنش زیاد باشد و پرگویی کند، اشتباهاتش زیاد می‌شود، و کسی که اشتباه و خطایش زیاد شود، حیایش کم می‌شود، و کسی که حیایش کم شود، پارسایی و ورع او کم می‌شود، و کسی که پارسایی او کم شود، قلبش مرده است، و کسی که قلبش بمیرد، جهنمی‌خواهد شد
mohaddese
رسول اکرم (ص) می‌فرمایند: «وقتی بندهٔ مؤمن دست همسرش را می‌گیرد، خداوند ده حسنه برایش می‌نویسد و ده خطا را از او محو می‌کند». یکی از آرامش‌بخش‌ترین رفتارها همین دست‌دادن ساده است. به گفتهٔ یکی از دانشمندان چینی، کف دو دست انسان نمایشگر بدن است. یعنی کف دو دست در هرجای بدن انسان نماینده دارد. به گفتهٔ او، برآمدگی زیر انگشت شست، نمایندهٔ قلب است؛ یعنی وقتی زن و شوهر به همدیگر دست می‌دهند، با هم پیوند قلبی برقرار می‌کنند.
mohaddese
اَمّا عَلامَةُ الْمُسْرِفِ فَأَرْبَعَةٌ: اَلْفَخْرُ بِالباطِلِ وَیَأْکُلُ مالَیْسَ عِنْدَهُ وَیَزهدَ فی اِصْطِناعِ المَعْروفِ وَ یُنْکِرُ مَن لا یَنْتَفِع بِشَی‌ءٍ مِنْهُ. نشانهٔ اسرافکار چهار چیز است: به کارهای باطل می‌نازد؛ آنچه را فراخور حالش نیست، می‌خورد؛ در انجام کارهای خیر بی رغبت است؛ و هرکس را که به او سودی نرساند، انکار می‌کند.
کبوتر
مرد در خانه و نسبت‌به خانواده‌اش نیازمند رعایت سه صفت است؛ هرچند در طبیعت او نباشد (اگر در طبیعتش هم نباشد باید آن را کسب کند): خوش‌رفتار بودن، گشاده‌دستی به‌اندازه و غیرت بجا همراه با خویشتن‌داری.
mohaddese
امیر مؤمنان علی (ع) وقتی وارد خانه می‌شدند و به چهرهٔ نورانی حضرت زهرا (س) نگاه می‌کردند، آرامش می‌گرفتند و همهٔ غم و اندوهشان برطرف می‌شد؛ زیرا حضرت زهرا (س) تجسم همهٔ خوبی‌ها بودند. درواقع انسان در کنار هر فردی که رفتار خوبی دارد و دارای صفایی چشمگیر است، احساس آرامش می‌کند؛ بنابراین زن و شوهر نیز اگر بخواهند در کنار همدیگر به آرامش برسند و محبت و رابطهٔ عاطفی‌شان استمرار داشته باشد، باید رفتار خوب و مناسبی با یکدیگر داشته باشند؛ به‌عبارت‌دیگر هریک از زوجین، باید با رفتار خوب خود، این محبت و علاقه را ایجاد کنند و بستر آرامش را برای زندگی مشترک فراهم کنند.
mohaddese
در ثانیه‌های اول امر و نهی نکنیم؛ در ثانیه‌های اول سرزنش نکنیم؛ در ثانیه‌های اول محاکمه نکنیم؛ در ثانیه‌های اول توهین نکنیم؛ در ثانیه‌های اول زن و مرد نقش مادرانه و پدرانه نداشته باشند.
shariaty
یک قاعدهٔ مهم درمورد آرامش رفتاری این است که اگر ما بخواهیم آرامش رفتاری در محیط خانواده ایجاد کنیم، باید مرد واقعاً مرد و زن هم واقعاً زن باشد. به این معنا که هریک از زن و مرد نقش خودشان را به‌خوبی ایفا کنند. زن و مرد مانند قطب مثبت و منفی آهن‌ربا هستند؛ یعنی اگرچه دارای دو جنس و دو نوع انرژی هستند؛ وقتی کنار هم قرار بگیرند، برای هم جذاب می‌شوند و یکدیگر را جذب می‌کنند. بنابراین نکتهٔ مهمی که خانم‌ها باید در زندگی به آن توجه کنند این است که مراقب باشند، مرد نشوند!
کاربر ۵۰۸۸۳۴۲
انسان همیشه باید برای ارتباط با دیگران، درحال یادگیری و مهارت‌افزایی باشد تا هم برای همسرش و هم برای فرزندان و اقوامش دوست‌داشتنی شود. مهارت، ایستایی ندارد و باید همیشه در حرکت باشیم؛ چون لازمهٔ زندگی همین است و دوره‌های سنی و اوضاع زندگی ما نیز دائماً تغییر می‌کند. به‌همین‌دلیل در روایات داریم که «أُطلُبُوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَی اللَّحد». از بدو تولد تا زمان مرگ، جویا و طالب علم باشید.
کبوتر
مهربانی، کلام زیبا، صبر، گذشت، خرج کردن بجا، یاد خدا و کمک به یکدیگر در مسیر بندگی خدا، یاریگر زندگی است.
کبوتر
در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است که آن حضرت می‌فرمایند: «هرکه به بازار برود و هدیه‌ای بخرد و برای خانواده‌اش ببرد، همچون کسی است که صدقه‌ای برای نیازمندان برده است
mohaddese

حجم

۱۴۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

حجم

۱۴۱٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۸ صفحه

قیمت:
۳۳,۳۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد