بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب بخت و اقبالی که در زندگی می یابیم | صفحه ۶۱ | طاقچه
کتاب بخت و اقبالی که در زندگی می یابیم اثر آلن دوباتن

بریده‌هایی از کتاب بخت و اقبالی که در زندگی می یابیم

نویسنده:آلن دوباتن
انتشارات:نشر دنگ
امتیاز:
۳.۹از ۱۵۸ رأی
۳٫۹
(۱۵۸)
قرار نیست ما تعیین کنیم چه‌کسی در زندگی‌اش گناهکار و چه‌کسی بی‌گناه است.
A Khavarian
اعتقاد به روز قیامت راهبردی علیه ظاهربینی افراطی انسان‌ها در این جهان است؛ انسان‌هایی که معتقدند براساس احساس‌ها و دیده‌هایشان می‌توانند درمورد مسائلی قضاوت کنند که در زندگی شخصی یا کاری دیگران به وجود می‌آیند، مخصوصاً درمورد سه طایفه: کسانی که طلاق گرفته‌اند، از کارشان اخراج شده‌اند یا مریض‌اند. درحقیقت، اصلاً معلوم نیست هرکسی به چه دلیلی به وضع بدی می‌افتد
اسماعیل
حضرت مسیح در خطبهٔ خود در موعظهٔ سر کوه، به مؤمنان می‌گوید برای اینکه این‌قدر مضطرب نباشند، به رفتار پرندگان دقت کنند
ヽ( ´¬`)ノپری
متوجه این نیستیم که چه اتفاق‌های بدی در زندگی هستند که خوشبختانه برایمان نیفتاده‌اند یا چه‌چیزهای خوبی ممکن بوده از دست بروند، اما نرفته‌اند. واقعیت این است که در زندگی هرکسی، چیزهایی هستند که خیلی خوب‌اند. خوب است گاهی کمی تأمل کنیم و فکر کنیم چه‌چیزهای خوبی در زندگی وجود دارند که باید بابتشان ممنون باشیم. این فکر پادزهر تمام بدبینی‌ها و بددلی‌هایی است که هر روز وارد ذهن می‌شوند.
Zeinab
هر روز با دقت تمام، چیزهایی را که در زندگی کم داریم مشخص می‌کنیم و بابتشان غصه می‌خوریم. نارضایتی احساس مفیدی است و می‌تواند بهمان کمک کند ازخودراضی نباشیم و دچار بی‌عملی نشویم؛ ولی کم‌کم دچار وضعی شده‌ایم که نمی‌توانیم دست از این کار برداریم و تمام‌وقت فقط به چیزهای مشکل‌دار و مشکل‌سازی که در زندگی وجود دارند فکر می‌کنیم. این موضوع به این دلیل است که شتاب‌زده در پی تأمین آینده‌ای خوب برای خودمانیم.
Zeinab
چه اتفاق‌های بدی در زندگی هستند که خوشبختانه برایمان نیفتاده‌اند یا چه‌چیزهای خوبی ممکن بوده از دست بروند، اما نرفته‌اند. واقعیت این است که در زندگی هرکسی، چیزهایی هستند که خیلی خوب‌اند. خوب است گاهی کمی تأمل کنیم و فکر کنیم چه‌چیزهای خوبی در زندگی وجود دارند که باید بابتشان ممنون باشیم. این فکر پادزهر تمام بدبینی‌ها و بددلی‌هایی است که هر روز وارد ذهن می‌شوند.
مریم
تمام زندگی‌مان محدود به یک راه و یک برنامه نیست؛
A Khavarian
گاوها بااینکه ذهن محدودی دارند، ولی چیز مهمی را درک کرده‌اند که ما با ذهن پیچیده‌مان هنوز با آن دست‌به‌گریبانیم: آن‌ها هرآنچه را لازم است و می‌توانند بفهمند می‌فهمند و باقی مسائل را حواله به مجهول می‌کنند؛ ولی ما این کار را نمی‌کنیم. خوب است بدانیم تعقل و تفکر همیشه از نوشته‌های مونتنی و افلاطون نمی‌آیند؛ شاید گاوی که برای خودش راحت و آسوده نشسته است نیز یکی از نمادهای خوب تعقل و تفکر باشد. تمام جهان بهمان می‌گوید تفکر خوب است و باید اندیشید؛ ولی خوب است این هنر را هم یاد بگیریم که اتفاقاً چه موقع و چطور باید جلوی فکرکردن را گرفت.
مریم
وقتی در موزهٔ دورسه در پاریس به تماشای تابلوی دشت شقایق‌های وحشی کلود مونه می‌رویم، احساس نمی‌کنیم چیز کم‌اهمیتی است و از تماشایش بسیار لذت می‌بریم؛ ولی وقتی دشت گل‌های آرژانتوی را که مدل این نقاشی بوده است می‌بینیم، چندان اهمیتی به آن نمی‌دهیم. اگر چشممان را درست باز کنیم، بارها پیش آمده است که در مسیر رسیدن به سر کار از کنار چنین باغ یا بوستانی رد شده‌ایم و تقریباً هیچ اهمیتی به آن نداده‌ایم. وقتی کسی قابی دور احساس‌هایمان می‌بندد، آن را به اثری هنری تبدیل می‌کند و روبه‌رویمان می‌گذارد، بیشتر از آن خوشمان می‌آید و نسبت‌به آن ابراز علاقه می‌کنیم
MOHAMMAD VOSOUGHI

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۸۹ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
۵,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل۱
...
۶۰
۶۱
صفحه بعد