بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب خرده عادت ها | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب خرده عادت ها اثر استفان گایز

بریده‌هایی از کتاب خرده عادت ها

نویسنده:استفان گایز
امتیاز:
۴.۳از ۱۴۶ رأی
۴٫۳
(۱۴۶)
لحظاتی در زندگی هست که هیچ انگیزه‌ای برای باانگیزه‌شدن ندارید.
دو نوع هدف وجود دارند؛ ذهنی و عینی. هدف ذهنی مانند این است که «می‌خواهم ثروتمند شوم» و هدف عینی اینکه «می‌خواهم با فروش لموناد در ساعت ۳ بعدازظهر امروز، ۱۵ دلار درآورم.»
بامن‌بخوان
دیکشنری مریام وبستر کلمهٔ عادت را «رفتاری معمول: کاری که فرد، اغلب به‌طور مرتب و پی‌درپی انجام می‌دهد.»، تعریف کرده است و از آنجا که من مقاومت و اراده را مدّنظر دارم، عادت را به این‌صورت تعریف می‌کنم: «رفتاری است که انجام دادنش آسان‌تر از انجام ندادن آن است.»
بامن‌بخوان
انگیزهٔ بدون عمل، به اعتمادبه‌نفس شما آسیب خواهد زد.
بامن‌بخوان
هم‌راستا با ارزش‌های درونی‌ام حرکت می‌کنم حتی اگر کل دنیا با این موضوع موافق نباشند. مهم نیست اگر دنیا با شما هم‌نظر نیست- خود را مجبور به دنباله‌روی از سبک زندگی‌ای نکنید که مناسب شما نیست.
حسنا
«یک سفر هزار مایلی، با اولین قدمی که برمی‌دارید آغاز می‌شود.» لائو تزو
🌱 آونـב
پرهیجان بودن، واقعاً خوب است اما بیایید چنین طرز فکری را به عنوان یک امتیاز اضافی در نظر بگیریم و نه کلیدی برای شروع کار.
نرگس
«من یک مغز هستم، واتسون. بقیه فقط اعضایی اضافی هستند.» آرتورکنان دویل
شهرام صفاری زاده
پروفسور وندی وود بر اساس نتایج تحقیقاتش که در مجلهٔ شخصیت و روانشناسی اجتماعی به چاپ رسیده است، می‌گوید: «هنگامی‌که فردی استرس دارد، به دلیل آنکه اراده‌اش پایین آمده و احساس درماندگی می‌کند، نمی‌تواند به راحتی تصمیم‌گیری کند. وقتی شما آن‌قدر بی‌حوصله‌اید که نمی‌توانید تصمیمی بگیرید، تمایل پیدا می‌کنید که همان کاری را که همیشه انجام می‌دادید را تکرار کنید»
طراوت
دِرِک سیلور در برنامهٔ تد تاک، ویدیویی به نمایش گذاشت که در آن فردی در مراسمی شروع به رقصیدن می‌کند. این مرد که در حالت ازخودبی‌خودی، غرق رقص شده بود، به نظر کمی نادان می‌آمد. چند ثانیه بعد، شخص دیگری به او پیوست. سپس دو نفر شدند. پس از چند ثانیه، فرد دیگری به آنها پیوست و سپس شخص دیگری. وقتی که یک گروه ده‌نفره را تشکیل دادند، جمعیت زیاد دیگری با شتاب به آنها پیوستند. ده‌ها نفر غرق رقص شده بودند. واقعاً تماشایی بود! همه چیز چطور شروع شد؟ فقط یک مرد رقصیده بود. این بحث دقیقاً نشان می‌دهد که خرده‌عادت‌ها برای شما چه می‌توانند بکنند. جمعیت افرادی که پس از مدتی به اولین مرد رقصنده پیوستند، همان آرزوهای راکد شما هستند- خجالت‌زده و ترسیده از شروع کار. آنها به قدر کافی اعتمادبه‌نفس ندارند تا در یک نقطه، شروع به رقص کنند.
Fereshteh Radmanesh
استفان گایز «گام‌هایی کوچک (خرده‌عادت‌ها) و حدِ کمی از اراده» را رمز ساخت عادت‌هایی پایدار و عامل موفقیت شما می‌داند و نه صرفاً «انگیزه و حدِ زیادی از اراده» را، چراکه تکیه بر انگیزه و احساسات، بی‌ثبات‌ترین بنیانی است که می‌توان برای «ساخت عادت» در نظر گرفت و داشتن انتظاراتی سطح بالا که ارادهٔ بسیاری می‌طلبند، فقط شما را بر روی ابرها نگه خواهد داشت.
اگر با چندبار استفاده از راهکاری خاص، به نتیجه‌ای نرسیدید، باید راهکار دیگری را امتحان کنید. مهم نیست اگر برای دیگران جواب می‌دهد اما برای شما جواب نمی‌دهد!
Hamed Khajeh
«قوانین را به‌خوبی فرابگیر تا بتوانی به راحتی آنها را زیرپا بگذاری.» دالای لاما
شهرام صفاری زاده
هر آغاز جدیدی، از پایان آغازی دیگر شکل می‌گیرد.
little editor
برای آخرین بار با انگیزه خداحافظی کنید زیرا دیگر نیازی به آن نخواهید داشت.
mahdi_313
عادت مخربی که ممکن است فردی داشته باشد این است که معتقد باشد برای اینکه شروع به انجام کاری کند، باید انگیزه داشته باشد.
ehsanml
هنگامی که شخص احساس می‌کند که تحت کنترل کسی است، خودش را می‌بازد و انسان از این حس متنفر است، شاید به این دلیل است که حس استقلال به شدت با آزادی در ارتباط است.
Fereshteh Radmanesh
استرس شما، ماشهٔ یک عادت بد را می‌کشد و آن عادت بد درواقع ماشهٔ حس گناه، وحشت درونی و استرس بیشتر را می‌کشد و باز همین احساسات منفی و استرس، ماشهٔ تکرار عادت را می‌کشند. اما حالا تصور کنید که چه اتفاقی می‌افتاد اگر عادت شما، عادتی بود که استرس را از شما دور می‌کرد، مانند ورزش کردن. در این مورد، استرستان، شما را به باشگاه می‌کشاند و ورزش، استرس را ازشما دور می‌کرد. تفاوت تأثیری که این دو عادت می‌توانند بر زندگی‌تان داشته باشند فوق‌العاده چشمگیر است زیرا یکی از این عادت‌ها هرچند که در سخت‌ترین شرایط زندگی‌تان قرار داشته باشید، شما را در مسیر پیروزی هدایت می‌کند و عادت دیگر دائماً شما را تهدید به افتادن در مارپیچی منفی می‌کند.
Fereshteh Radmanesh
پنج عامل اصلی که نیروی اراده را می‌خشکانند عبارت‌اند از (ترتیب خاصی مدّنظر نیست): - تلاش - دشواری از پیش حس‌شده - تأثیر منفی - خستگی درونی - سطح گلوکز خون
کاربر ۳۴۲۲۵۰۶
«هنگامی‌که فردی استرس دارد، به دلیل آنکه اراده‌اش پایین آمده و احساس درماندگی می‌کند، نمی‌تواند به راحتی تصمیم‌گیری کند. وقتی شما آن‌قدر بی‌حوصله‌اید که نمی‌توانید تصمیمی بگیرید، تمایل پیدا می‌کنید که همان کاری را که همیشه انجام می‌دادید را تکرار کنید»
فرزانه رضایی

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

حجم

۱۳۷٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۸۸ صفحه

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان