بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب ۱۹۸۴ | طاقچه
کتاب ۱۹۸۴ اثر جورج اورول

بریده‌هایی از کتاب ۱۹۸۴

نویسنده:جورج اورول
انتشارات:انتشارات جامی
امتیاز:
۴.۳از ۱۱۸ رأی
۴٫۳
(۱۱۸)
در دقایق بحرانی انسان هرگز با دشمن خارجی مبارزه نمی‌کند بلکه علیه بدن و جسم خود در مبارزه است
فرزاد
وینستن، یک فرد بشر چگونه برفرد دیگر بشر اعمال قدرت می‌کند؟ وینستن فکر کرد و گفت: ــ از این راه که او را رنج می‌دهد.
فرزاد
ما می‌دانیم که هیچ‌کس قدرت را به‌خاطر اینکه آن‌را از میان ببرد در دست نمی‌گیرد. قدرت وسیله نیست بلکه هدف است. انسان یک دیکتاتوری ایجاد نمی‌کند که انقلاب را حفظ کند. بلکه انقلاب برپا می‌کند که دیکتاتوری را به‌وجود بیاورد.
matt
جنایت فکری به‌مرگ منتهی نمی‌شود: جنایت فکری خود مرگ است.
Roghaye
قدرت عبارت از رنج دادن و تحقیر کردن است. قدرت عبارت از آن است که بتوان مغز بشر را خرد کرد و دوباره برطبق میل و برحسب مقتضیات، آن تکه خرده‌ها را کنار هم قرارداد و مغز جدیدی به‌وجود آورد.
فرزاد
کار وزارت صلح، جنگ و کار وزارت حقیقت دروغ گفتن و جعل و کار وزارت عشق زجر و شکنجه و کار وزارت فراوانی گرسنگی دادن است.
یونس
ــ وینستن، یک فرد بشر چگونه برفرد دیگر بشر اعمال قدرت می‌کند؟ وینستن فکر کرد و گفت: ــ از این راه که او را رنج می‌دهد. ــ عینا همین است، از راه رنج دادن. اطاعت کافی نیست. جز در هنگامی که کسی رنج می‌برد انسان چگونه می‌تواند مطمئن باشد که او تصمیم ما را اطاعت می‌کند و نه تصمیم خود را. قدرت عبارت از رنج دادن و تحقیر کردن است. قدرت عبارت از آن است که بتوان مغز بشر را خرد کرد و دوباره برطبق میل و برحسب مقتضیات، آن تکه خرده‌ها را کنار هم قرارداد و مغز جدیدی به‌وجود آورد
khatere
این دنیا حداقل دنیای عقل می‌بود و هرجا عقل هست تساوی هم هست.
یونس
حزب اعلام کرده بود که اوشینیا هرگز با اوراسیا متحد نبوده است و او، وینستن اسمیت، می‌دانست که اوشینیا تا چندی قبل، تا چهار سال پیش، با اوراسیا اتحاد داشته. اما این اطلاع کجا وجود داشت؟ تنها در مغز و فکر او، که در هرحال خیلی زود می‌بایست نابود شود و از میان برود. و اگر همه مردم دروغی را که حزب به‌آن‌ها تحمیل می‌کرد قبول می‌کردند، و تمام پرونده‌ها نیز گفته‌های حزب را بازگو می‌کرد، مسلماً دروغ به‌صورت تاریخ در می‌آمد و صورت حقیقت به‌خود می‌گرفت.
سورینام
ما می‌دانیم که هیچ‌کس قدرت را به‌خاطر اینکه آن‌را از میان ببرد در دست نمی‌گیرد. قدرت وسیله نیست بلکه هدف است. انسان یک دیکتاتوری ایجاد نمی‌کند که انقلاب را حفظ کند. بلکه انقلاب برپا می‌کند که دیکتاتوری را به‌وجود بیاورد. منظور از تعقیب خود تعقیب است. منظور از شکنجه خود شکنجه است. منظور از قدرت خود قدرت است.
کاربر ۲۹۷۳۷۷۳

حجم

۳۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۳۳۱٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۸۹

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲
...
۱۴صفحه بعد