بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی | صفحه ۳ | طاقچه
کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی اثر جان گری

بریده‌هایی از کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی

نویسنده:جان گری
ویراستار:بهاره فیروزه
انتشارات:نشر آسیم
امتیاز:
۳.۱از ۱۵ رأی
۳٫۱
(۱۵)
بعضی از زن و شوهرها، تمام مدت در حال دعوا بوده و به تدریج شاهد مرگ عشقشان هستند. از طرف دیگر، بعضی‌ها نیز به طور افراط‌آمیزی، احساسات صادقانه خود را در نطفه خفه می‌کنند تا از برخورد و بحث و جدل خودداری نمایند. در نتیجه خفه کردن احساسات حقیقی و صادقانه خود، تماس با احساسات عاشقانه خود را نیز از دست می‌دهند. جفتی در حال جنگ و جفتی دیگر در جنگ سرد به سر می‌برند.
بامن‌بخوان
مردها می‌خواهند که به آنها اعتماد شود، در صورتی که زن‌ها می‌خواهند از آنها مراقبت شود. وقتی مردی با قیافه نگران به همسرش می‌گوید: «چه شده عزیزم؟» زن احساس آرامش می‌کند. وقتی زنی در شرایط مشابه به مرد می‌گوید: «چه شده عزیزم؟» به او برمی‌خورد و احساس می‌کند مورد ترحم واقع شده است. او احساس می‌کند انگار زنش به او اطمینان ندارد تا از پس کارها بر بیاید.
بامن‌بخوان
مرد می‌داند برای کلنجار رفتن با مشکلش، باید مقداری از راه را به تنهایی طی کند و بعداً اگر نیاز به کمک داشت می‌تواند بدون اینکه قدرت و احترامش را از دست بدهد، کمک بخواهد. اگر در موقعیت نامناسبی پیشنهاد کمک به مرد بدهیم، به راحتی این امر را توهین به خود تلقی خواهد کرد.
بامن‌بخوان
زن‌ها باید بدانند وقتی مردی می‌گوید «خوبم»، پاسخ مختصری است از منظور او که بدین معنی است: «خوبم چون به تنهایی از پس این مشکل برمی‌آیم. به هیچ کمکی نیاز ندارم. خواهش می‌کنم با نگران نبودنت از من، مرا پشتیبانی کن، مطمئن باش که به تنهایی از پس مشکلم برمی‌آیم.» بدون این تفسیر، زمانی که او ناراحت است و می‌گوید: «خوبم»، زن به نظرش می‌رسد که او احساس و مشکلاتش را می‌خواهد انکار کند. پس سعی می‌کند از طریق صحبت و سؤال راجع به حدسیاتی که در مورد مشکل مرد می‌زند، کمکش کند. او نمی‌داند که مرد به زبان خودش مطلب را خلاصه می‌کند.
بامن‌بخوان
مرد می‌خواهد قهرمانِ زن باشد. وقتی او مأیوس و غمگین است، مرد احساس عجز می‌کند. اندوه زن، عمیق‌ترین ترس او را تأیید می‌کند: او به حد کافی مفید نبوده است. امروزه بیشتر زن‌ها متوجه نیستند که مردها چگونه آسیب‌پذیرند و چقدر نیازمند به عشق هستند. عشق به مرد کمک می‌کند تا بداند توانایی آن را دارد که دیگران را به کمال برساند. زمانی که زنی افسرده و ناامید است، برای مرد مشکل است به حرف‌هایش گوش کند، چون احساس عجز می‌کند.
بامن‌بخوان
اکثر اوقات، وقتی یک طرف قضیه تغییر مثبتی می‌کند، آن طرف دیگر هم تغییر خواهد کرد. این واقعه پیش‌بینی شده یکی از مسائل نادر سحرآمیز زندگی است. دانش‌آموز زمانی که آماده یادگیری است، معلم حاضر می‌شود. زمانی که سؤالی مطرح می‌شود، جوابش شنیده می‌شود. زمانی که ما واقعاً آماده دریافت محبت هستیم، نیاز ما برآورده خواهد شد.
بامن‌بخوان
همان‌طور که یک مرد از طریق حل کردن جزئیات مبهم مسئله‌اش به کمال می‌رسد، زن نیز از طریق صحبت کردن با جزئیات بیشتر راجع به مشکلاتش به تعالی می‌رسد.
بامن‌بخوان
زنی که تحت فشار عصبی است، فوراً به دنبال حل مشکلاتش نیست. او در جست‌وجوی آرامش است و این آرامش زمانی است که درکش کنند.
بامن‌بخوان
بیشتر مواقع، زن فقط می‌خواهد مرد را در عواطف روزانه‌اش شریک کند و همسرش فکر می‌کند که با قطع کردن حرف او و پشت سر هم با پیشنهاد دادن راه‌حل به او کمک می‌کند.
بامن‌بخوان

حجم

۷۳۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

حجم

۷۳۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
تومان
صفحه قبل۱۲
۳
صفحه بعد