بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی | طاقچه
کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی اثر جان گری

بریده‌هایی از کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی

نویسنده:جان گری
ویراستار:بهاره فیروزه
انتشارات:نشر آسیم
امتیاز:
۳.۱از ۱۵ رأی
۳٫۱
(۱۵)
زن‌ها زمانی که مورد «نوازش» قرار بگیرند احساساتشان برانگیخته می‌شود.
بامن‌بخوان
وقتی مردی غُر می‌زند، نشانه خوبی است. او سعی می‌کند تا تقاضای شما را در مقابل نیازهایش مورد بررسی قرار دهد.
بامن‌بخوان
با گوش کردن به پیروزی‌ها و شکست دیگران، مسائل خودمان کوچک و حقیر می‌شوند.
بامن‌بخوان
همان‌طور که در یک لیوان آب، نیمه پر و خالی آن دیده می‌شود، زمانی که زن در اوج است، قسمت پر و در سقوطش قسمت خالی زندگی‌اش را می‌بیند. وقتی در اوج است، هر خلائی را نادیده می‌گیرد، ولی در زمان سقوطش، بیشترین تمرکزش روی همان خلأ است.
بامن‌بخوان
به خاطر دارم در مقاله‌ای خواندم: «یک زن پولدار فقط از یک روانپزشک پولدار می‌تواند دلسوزی بخواهد.» وقتی زنی خیلی پولدار باشد، مردم (و به‌خصوص شوهرش) به او حق نمی‌دهند که ناراحت باشد. او حق ندارد مانند موج باشد و گهگاه سقوط کند. او اجازه ندارد احساساتش را زیر و رو کند و یا توقع زیادی از زندگی‌اش داشته باشد. انتظار داریم که یک زن متمول در تمام مدت، احساس رضایت بکند چون زندگی‌اش بدون این همه پول، می‌توانست خیلی بدتر باشد. این توقع نه تنها غیرمنطقی، بلکه نوعی بی‌احترامی به اوست. صرف‌نظر از ثروت، مقام، امتیاز و موقعیت، زن نیاز دارد دلخور شده، موجش سقوط کند.
بامن‌بخوان
مردها برای حق آزادی‌شان بحث می‌کنند و زن‌ها برای حق ناراحت بودنشان. مردها نیاز به «فضا» دارند و زن‌ها نیاز به «درک شدن».
بامن‌بخوان
حتی امروزه هم ما هنوز نیاز به مترجم داریم. کمتر اتفاق می‌افتد که مردها و زن‌ها منظورشان یکی باشد. حتی زمانی که کلمات مشابهی را به کار می‌برند. مثلاً، زمانی که زنی می‌گوید: «احساس می‌کنم تو هرگز به حرف‌هایم گوش نمی‌دهی.» او انتظار ندارد لغت «هرگز» را تحت‌اللفظی به «جدی» معنی کند. به کار بردن کلمه «هرگز» فقط بدین مفهوم است که کلافگی خود را در آن لحظه اظهار کند. این امر نباید جدی برداشت شود.
بامن‌بخوان
اگر شما زن هستید، به شما پیشنهاد می‌کنم به مدت یک هفته تمرین کنید که اصلاً اظهارنظر و انتقاد نکنید. مرد زندگی‌تان نه تنها خیلی قدرشناسی خواهد کرد بلکه نسبت به شما بسیار حساس و دقیق و خدمتگزار خواهد شد. اگر شما مرد هستید، به شما توصیه می‌کنم به مدت یک هفته تمرین کنید زمانی که همسرتان حرف می‌زند، گوش کنید و نیتتان این باشد که می‌خواهید او را درک کنید و ملتفت باشید که او چه دورانی را می‌گذراند. تمرین کنید هر موقع به شما احساسی دست می‌دهد که می‌خواهید راه‌حلی پیشنهاد بدهید و یا اینکه سعی در تغییر احساساتش دارید، زبانتان را گاز بگیرید. وقتی تجربه کنید همسرتان چقدر از شما قدردانی خواهد کرد، متعجب خواهید شد.
بامن‌بخوان
همیشه تاریک‌ترین نقطه، قبل از سپیده‌دم می‌باشد.
بامن‌بخوان
زمستان عشق سپس، دوباره هوا تغییر می‌کند و زمستان فرا می‌رسد. در تمام مدت سرما و ماه‌های بی‌ثمر زمستان، تمام طبیعت در لاکش فرو می‌رود. اکنون زمان استراحت، اندیشه، و تجدیدنظرهاست. در روابط، این زمانی است که ما دردهای التیام نیافته و یا سایه‌ای از خود را تجربه می‌کنیم. زمانی است که سرپوش‌ها برداشته و احساسات جریحه‌دارمان پدیدار می‌شود. این زمان رشد ما در انزواست و نیاز داریم تا برای کسب عشق و تکامل، بیشتر از همسرمان به خود امید داشته باشیم. وقت بهبود است. این زمانی است که مردها درون غارشان به خواب زمستانی می‌روند و زن‌ها در قعر چاه خود فرو می‌روند.
بامن‌بخوان

حجم

۷۳۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

حجم

۷۳۹٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۵۷ صفحه

قیمت:
۷۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰
۱۰%
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد