بریده‌های کتاب چگونه شجاع تر باشیم
کتاب چگونه شجاع تر باشیم اثر موسسه HTeBooks

کتاب چگونه شجاع تر باشیم

همان‌طور که انیشتین هم اشاره کرده است: «هر آنچه درست است، لزوماً محبوب نیست و هر آنچه محبوب است، لزوماً درست نیست».
!...𝙼𝚎𝚑𝚛𝚊𝚗
ارسطو: «من کسی را که به خواسته‌هایش غلبه کند، شجاع‌تر از کسی می‌دانم که بر دشمنانش غلبه می‌کند. همانا که سخت‌ترین پیروزی، پیروزی بر خود است.»
زمانی
شجاعت اخلاقی فرد را قادر می‌سازد با وجود مشکلاتی مانند طردشدن، مسخره‌شدن و تنهاشدن، به انتخاب درست دست بزند
!...𝙼𝚎𝚑𝚛𝚊𝚗
برای به‌دست‌آوردن شجاعت اخلاقی تنها باید به وجدانمان رجوع کنیم. شجاعت اخلاقی همان عمل از روی وجدان و انصاف است.
!...𝙼𝚎𝚑𝚛𝚊𝚗
نباید اجازه دهید که ترس زندگی شما را مختل کند، باید بتوانید بر ترستان غلبه کنید. قدم اول برای غلبه بر ترس، درک آن است. برای درک ترس ابتدا باید آن را شناسایی کنید و ریشهٔ آن را بیابید.
Arman
لازمهٔ شجاعت، ترس است
!...𝙼𝚎𝚑𝚛𝚊𝚗
هنگامی که فردی عقاید خود را که زمانی در آن‌ها هیچ شکی نداشت، زیر سؤال می‌برد، شجاعت فلسفی خود را تا حد بسیار زیادی افزایش داده است. با اینکه ممکن است با وجود چنین شجاعتی همیشه هم به پاسخ‌های درست و مشخصی نرسیم، اما باعث می‌شود از پایه‌ها رهایی یابیم و وسعت دیدگاهمان را گسترش دهیم. این موضوع درنهایت به فرد توانایی تفکر انتقادی می‌دهد و آزادی‌اش را تضمین می‌کند؛ برای نمونه تا زمانی که یک فرد عقاید خود را درباره مذهب و وجود خداوند به چالش نکشد، عقاید و باورهایش همیشه زیر سایهٔ باورهای مذهبی خواهد ماند و ممکن است از او یک بندهٔ بی‌چون‌وچرا بسازد که به جای اندیشه، فقط به تبعیت می‌پردازد.
elibook
علف‌های هرز همیشه در باغ‌های زیبا وجود دارند. ذهن ما مثل این باغ‌هاست که با ترس‌های هرز و مزاحم محاصره شده است. این علف‌های هرز را از جا بِکَنید و نامشان را بر زبان بیاورید. سیلویا براون
elibook
شجاعت حقیقی در نتیجهٔ استدلال و منطق به وجود می‌آید. ذهن شجاع همیشه تسخیرناپذیر است. جرمی کولیِر
elibook
یک انسان آنچه را که باید انجام می‌دهد، برخلاف عواقب شخصی که برای او خواهد داشت و برخلاف موانع، فشارها و خطرات موجود در راه. این اساس اخلاق در بشریت است. جان اف. کندی
elibook

حجم

۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱ صفحه

حجم

۲۸٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱ صفحه

قیمت:
۱۳,۹۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد