بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زندگی کردن | صفحه ۲۶ | طاقچه
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

۳٫۸
(۲۱۴)
هیچ‌چیز احمقانه‌تر از جان کندن در شغلی نیست که درآمد بالایی دارد اما هیچ لذتی از آن نمی‌برید. مخصوصاً اگر پولی را که از راه آن به دست می‌آورید، روی وسایل هزینه کنید نه تجربه‌ها. وارن بافِت در این‌باره چنین می‌گوید: «کار کردن با افرادی که حال‌تان را خراب می‌کنند مثل ازدواج کردن برای پول است. تصمیمی که در هر شرایطی بد است اما اگر پول‌دار باشید و سراغ آن بروید دیوانگی محض است.»
کاربر ۵۶۳۹۴۴۲
احساسات‌تان را به شکل یک کودک نوپا تصور کنید. با تحت فشار گذاشتن او کاری از پیش نخواهید برد، اما اگر با او رفتاری توأم با بازی داشته باشید معجزه خواهد کرد.
فندق
آن‌چه زندگی شما را غنی‌تر می‌کند، چیزهایی نیستند که به آن اضافه می‌کنید، بلکه آن چیزهایی هستند که از آن حذف می‌کنید.
فندق
بزرگ‌ترین چالش موفقیتْ سکوت دربارهٔ آن است. اگر قرار است به چیزی افتخار کنید به همین افتخار کنید.
Saghar Jafari
بدون تردید دنیا پُر از بی‌ثباتی و اتفاقات تصادفی است و هرازگاهی زندگی شما هم زیرورو خواهد شد. خوشبختی را در موقعیت حرفه‌ای، ماشین‌های گران‌قیمت، حساب بانکی یا موفقیت‌های اجتماعی پیدا نخواهید کرد. هر کدام از این‌ها ممکن است در کسری از ثانیه از شما گرفته شود، همان‌طور که برای بوئتیوس اتفاق افتاد. خوشبختی را تنها در قلعهٔ ذهنی‌تان می‌توانید پیدا کنید. پس روی آن سرمایه‌گذاری کنید، نه روی یک کلکسیون از ماشین‌های پورشه.
Saghar Jafari
پس چرا ما این‌قدر نسبت به تصحیح و بازبینی بی‌میلی نشان می‌دهیم؟ چون هرگونه اصلاحِ کوچک را به عنوان ضعف در برنامه تعبیر می‌کنیم. به خودمان می‌گوییم که مشخصاً برنامهٔ ما موفق نبود. پیش خودمان شرمنده می‌شویم. حس می‌کنیم شکست خورده‌ایم. اما حقیقت این است که تقریباً هیچ برنامه‌ای به طور کامل و موبه‌مو محقق نمی‌شود. اگر هم بعضی اوقات یک برنامه بدون هیچ مشکلی اجرا شود، کاملاً اتفاقی بوده است.
کاربر ۵۶۳۹۴۴۲
بیشترین سوءبرداشتی که با آن مواجه می‌شویم این است که زندگی خوب یک حالت یا وضعیت پایدار است، درحالی‌که زندگی خوب فقط با تطبیق مداوم حاصل می‌شود.
کاربر ۵۶۳۹۴۴۲
بزرگ‌ترین چالش موفقیتْ سکوت دربارهٔ آن است. اگر قرار است به چیزی افتخار کنید به همین افتخار کنید.
احسان رضاپور
بی‌موردترین، بی‌فایده‌ترین و سمی‌ترین احساسی که داریم؛ حسادت.
احسان رضاپور
همهٔ آن‌چه متعلق به شماست و برای‌تان ارزشمند و عزیز است، سلامتی‌تان، همسرتان، فرزندان‌تان، دوستان‌تان، خانه‌تان، اموال‌تان، سرزمین‌تان، اعتبارتان و همین‌طور جایگاه اجتماعی‌تان، همگی گذرا هستند. دلبستهٔ هیچ‌کدام‌شان نباشید.
BookishFateme
همهٔ آن‌چه متعلق به شماست و برای‌تان ارزشمند و عزیز است، سلامتی‌تان، همسرتان، فرزندان‌تان، دوستان‌تان، خانه‌تان، اموال‌تان، سرزمین‌تان، اعتبارتان و همین‌طور جایگاه اجتماعی‌تان، همگی گذرا هستند. دلبستهٔ هیچ‌کدام‌شان نباشید. آرامش‌تان را حفظ کنید. اگر سرنوشت این‌ها را به شما بخشید، خوشحال باشید، اما همیشه یادتان باشد که این‌ها زودگذر، شکننده و موقتی‌اند. بهترین نگاه ممکن این است که فرض کنید همهٔ آن‌ها به امانت پیش شما هستند و هر لحظه ممکن است به هر وسیله‌ای، یا در نهایت مرگ، از شما پس گرفته شوند.
احسان رضاپور
اگر مطمئن نیستید که چیزی مزخرف است یا نه، مزخرف است
M8H8I
انتظارات‌مان مثل بادکنک‌های هلیومی رفتار می‌کنیم، اجازه می‌دهیم بالا و بالاتر بروند تا این‌که به‌یکباره در آسمان بترکند و تکه‌تکه شوند. نیازها، اهداف و انتظارات را با یک چشم نبینید. آن‌ها را بادقت از هم تمیز بدهید. توانایی مدیریت کردن انتظارات‌تان بخشی از زندگی خوب است.
M8H8I
در اولین سال‌های بزرگ‌سالی، پول درآوردن یا ایجاد یک کسب‌وکار مهم‌ترین مسئله نیست. این سال‌ها فرصت خوبی برای آشنایی با دنیای احتمالات است. با کمال میل از تجربه‌ها استقبال کنید. طعم هر آن‌چه را که سرنوشت برای‌تان مقدر می‌کند بچشید. بسیار مطالعه کنید، چون رمان‌ها و داستان‌های کوتاه یک دنیای شبیه‌سازی‌شدهٔ عالی برای شما محسوب می‌شوند. فقط وقتی سن‌تان بالاتر رفت باید خط‌مشی خود را تعیین کنید و بسیار مشکل‌پسند شوید. از آن زمان به بعد دقیقاً می‌دانید چه چیزی دوست دارید و چه چیزی دوست ندارید.
M8H8I
زندگی خوب را فقط جایی پیدا می‌کنید که بقیهٔ مردم در حال جنگ بر سر آن نباشند.
M8H8I
«لحظه‌ای که به چیزی فکر می‌کنید، هیچ‌چیزی مهم‌تر از آن در زندگی‌تان وجود ندارد.»
M8H8I
پس دفعهٔ بعدی که می‌خواهید تصمیم مهمی بگیرید به‌دقت روی آن تأمل کنید، اما فقط تا مرز نقطهٔ حداکثر تأمل. غافل‌گیر خواهید شد از این‌که چه‌قدر زود به نقطهٔ حداکثر تأمل می‌رسید. به‌محض رسیدن، چراغ‌قوهٔ خود را خاموش و نورافکن را روشن کنید. این روش هم در محل کار و هم در خانه به کارتان خواهد آمد؛ چه مشغول سرمایه‌گذاری روی حرفه‌تان باشید، چه دنبال بهبود زندگی عاشقانه‌تان.
M8H8I
برای مثال تصمیمات مربوط به سرمایه‌گذاری را در نظر بگیرید: به‌محض این‌که اطلاعات موجود روی میزتان قرار بگیرد، حداکثر سه روز برای سبک‌سنگین کردن زمان نیاز خواهید داشت. تصمیم‌گیری دربارهٔ زندگی شخصی چه‌طور؟ شاید یک هفته. تغییر شغل؟ حداکثر پنج روز. ممکن است لازم شود کمی زمان اضافه به خودتان بدهید تا احساسات گذرا، بی‌جهت روی تصمیم‌تان تأثیر نگذارند. اما بعد از آن، فکر کردن شما را از این جلوتر نخواهد برد. اگر به اطلاعات جدید نیاز دارید، لازم است که دست‌به‌کار شوید.
M8H8I
کمتر کتاب خودآموزی پیدا می‌شود که خوانندگانش را به‌شدت ترغیب نکند تا هر شب نکات مثبت زندگی‌شان را مرور کنند و قدردان آن‌ها باشند.
M8H8I
به گفتهٔ پل دولان: «خوشبختی شما به این بستگی دارد که چه‌طور توجه خود را بین مسائل مختلف توزیع می‌کنید». اتفاقات زندگی (چه مثبت باشد و چه منفی)، می‌تواند تاثیری شدید یا ناچیز روی احساس رضایت شما بگذارد، یا شاید اصلاً بی‌اثر باشد. این به میزان توجه شما به این مسائل بستگی دارد.
M8H8I

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان