بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب هنر خوب زندگی کردن | صفحه ۲۵ | طاقچه
کتاب هنر خوب زندگی کردن اثر رولف دوبلی

بریده‌هایی از کتاب هنر خوب زندگی کردن

۳٫۸
(۲۱۴)
افلاتون و ارسطو هر دو معتقد بودند انسان باید تا جای ممکن خویشتن‌دار، شجاع، عادل و آینده‌نگر باشد.
RaMo
من هم با قاطعیت توصیه می‌کنم که به خاطر تفاوت‌های جزئی در قیمت‌ها پریشان نشوید. این‌که یک نوشیدنی دو دلار گران‌تر یا ارزان‌تر از معمول باشد، هیچ واکنش احساسی‌ای در من ایجاد نمی‌کند. ترجیح می‌دهم انرژی‌ام را پس‌انداز کنم تا پولم را
meisam heidary
«شبکه‌های اجتماعی، فرهنگی را به وجود آورده‌اند و در آن آدم‌ها به مدیران کوچکی برای برندهای خودشان تبدیل شده‌اند که با استفاده از فیس‌بوک، توییتر، پیام‌های متنی و اینستاگرام یک خودِ بیرونی از خودشان به نمایش می‌گذارند که به شکل دروغینی شاد و بیش‌ازاندازه سرزنده است.»
omid
«خوشبختی شما به این بستگی دارد که چه‌طور توجه خود را بین مسائل مختلف توزیع می‌کنید». اتفاقات زندگی (چه مثبت باشد و چه منفی)، می‌تواند تاثیری شدید یا ناچیز روی احساس رضایت شما بگذارد، یا شاید اصلاً بی‌اثر باشد. این به میزان توجه شما به این مسائل بستگی دارد.
احسان رضاپور
زندگی شرافتمندانه و پُرباری را در پیش بگیرید و فقط شیطان‌صفت نباشید. اگر به این نصیحت گوش بدهید، شما هم در بهتر شدن دنیا سهیم هستید.
احسان رضاپور
«من پیرمردی هستم که مشکلات زیادی را در طول عمرم شناختم اما بیشتر آن‌ها هرگز اتفاق نیفتادند.»
HosseinNava
نگرانیِ دائم به استرس مزمن منجر می‌شود و می‌تواند چندین سال از عمر شما کم کند.
HosseinNava
تصمیمات بد که براساس نظرات ناپخته گرفته می‌شوند می‌توانند فاجعه‌بار باشند؛ اما همینْ دلیل دیگری برای جلوگیری از اظهارنظرهای بی‌مورد است.
da☾
دقیقاً مشخص کنید بر چه چیزهایی می‌توانید اثر بگذارید و بر چه چیزهایی نه. فقط به بخش اول بپردازید. اجازه ندهید بخش دوم در ذهن شما رژه برود.
da☾
یک زندگی آرام و بدون هیاهو، یک زندگی ناکام است.
شادی
گاهی اوقات فقط کافی است مقاومت کنید و به این فکر کنید که رها شدن از این وضعیت امکان‌پذیر است. فقط کسی که در برابر شکستن از درون یا بیرون مقاومت می‌کند می‌تواند به هدفش برسد.
da☾
کارآمدترین راه برای در اختیار گرفتن سُکان رشد شخصیتْ انتخاب الگوهای زندگی‌تان است
شادی
دنیل کانمن می‌گوید: «لحظه‌ای که به موضوعی فکر می‌کنید، هیچ‌چیزی در زندگی مهم‌تر از آن وجود ندارد.» هر چه دقیق‌تر روی جنبهٔ بخصوصی از زندگی‌مان تمرکز کنیم، تأثیر آن پُررنگ‌تر خواهد بود.
شادی
بنابراین واقعیت را بپذیرید. بی‌قیدوشرط هم بپذیرید. به‌خصوص آن قسمت‌هایی را که دوست‌شان ندارید. شاید در لحظهٔ اول دردناک باشد، ولی این کار باید انجام شود. در آینده ارزش خود را نشان خواهد داد.
شادی
چارلی مانگر، می‌گوید: «اگر مادامی که یک مشکل قابل‌حل است به آن حمله نکنید و معطل کنید تا دیگر غیرقابل‌حل شود، در واقع این‌قدر ابله هستید که حق‌تان است با چنین مشکلی مواجه شوید.»
شادی
خلبان سولن برگر،‌ بعد از فرود اضطراری خارق‌العاده‌اش بر روی رودخانهٔ هادسون، نوشت: «هر چه که ما در هوانوردی می‌دانیم،‌ هر قانونی که در کتاب قانون نوشته شده، هر دستورالعملی که داریم، همه را به خاطر این می‌دانیم که گروهی در جایی جان باخته‌اند.»
شادی
اگر زندگی‌تان همراستا با میثاق‌های‌تان باشد، هر چه که باشد، مردم به‌تدریج دست از سرتان برخواهند داشت
شادی
داشتن یک زندگی خوب، تا حد زیادی به تفسیری سازنده از وقایع بستگی دارد.
شادی
بهتر است که با خودتان بگویید: «من امروز حداقل سه صفحه می‌نویسم» تا این‌که بگویید: «فردا من باید حتماً برندهٔ جایزهٔ نوبل ادبیات باشم.»
sara
عقل، با تلنبار کردن اطلاعات یکی نیست. عقل یک مهارت عملی است؛ مقیاسی از توانایی ما در راهبری زندگی. هنگامی که متوجه شوید در مورد تقریباً همهٔ دشواری‌ها اجتناب از مشکلاتْ ساده‌تر از حل کردن آن‌هاست، این توصیف ساده خودبه‌خود نمایان می‌شود: «عقل یعنی پیش‌گیری.»
احسان رضاپور

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۴۹ صفحه

قیمت:
۵۶,۰۰۰
تومان