بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب همه چیز بودن | صفحه ۲ | طاقچه
کتاب همه چیز بودن اثر امیلی واپنیک

بریده‌هایی از کتاب همه چیز بودن

انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۸از ۳۱ رأی
۳٫۸
(۳۱)
داشتن علایق متنوع و پی گرفتن همهٔ آنها هیچ ایرادی ندارد و فقط یک سبکِ زندگی متفاوت (و کمی غیرمتعارف) است!
yas_izadikhah
«نه هر آن کس که سرگردان است، گم‌گشته است.» - جی. آر. آر. تولکین
ثمین
اگر به خودتان اجازه می‌دادید همهٔ چیزهایی باشید که می‌خواهید، زندگی شما چه شکلی می‌شد؟
ell
وقتی تصمیم می‌گیرید مسیری مشخص را دنبال کنید، نمی‌توانید از قبل بدانید چه پیش خواهد آمد. شاید برای سال‌های پیش رو عاشق پروژهٔ منتخب خود شوید؛ شاید پی ببرید اشتیاق شما به‌سرعت تحلیل رفته است؛ شاید این کار شما را با موضوع‌های جدیدی آشنا کند که حتی جذاب‌تر هستند. بهترین کاری که می‌توانید بکنید گوش‌کردن به ندای قلب‌تان و شجاعت به‌خرج‌دادن است.
نبات
شما کسی هستید که قرار است اوضاع را به هم بریزد، چیزی نوین خلق کند، مسئله‌های پیچیده و چندبعدی را حل کند و به‌شیوه‌ای منحصربه‌فرد زندگی دیگران را بهتر کند.
ahiaanaa
تصور کنید در حال راندن اتومبیلی از یک سر کشور به سر دیگر آن در طول شب هستید. برای رسیدن به آنجا نیازی نیست چراغ‌های اتومبیل تمامی مسیر را برای‌تان روشن کنند؛ فقط کافی است در تاریکی حدود صد متر جلوتر را ببینید تا پیش بروید. یک تا سه قدم عملی کوچک که همین اکنون می‌توانید بردارید تا پروژه‌تان پیش برود کدام‌اند؟
احسان
می‌توانید دربارهٔ چندپتانسیلی‌بودن خود به‌شیوه‌های بسیاری صحبت کنید. یکی از آن‌ها این است که تته‌پته کنید، شانه بالا بیندازید و (با لحن پوزشی) چیزی شبیه به این بگویید که «اِم، من دارم این کار را می‌کنم... آها، این هم هست... بعدش، خب، یک چیز دیگر...». راه دیگر این است که اشتیاق‌تان برای پروژه‌های‌تان را به اشتراک بگذارید و با اعتمادبه‌نفس صحبت کنید: «خب، در حال حاضر من مشغول _________ هستم. درضمن برای _________ خیلی هیجان‌زده‌ام! و وقت‌هایی که آزاد باشم، سراغ _______ می‌روم.» سعی کنید از توجیه‌کردن پروژه‌های‌تان یا عذرخواهی برای آن‌ها اجتناب کنید. اگر با اعتمادبه‌نفس رفتار کنید، احتمال کمتری وجود دارد که شما را قضاوت کنند یا زیر سؤال ببرند.
آهو
شما کاری که می‌کنید نیستید. نیازی نیست که تغییرات حس هویت شما را در هم بشکنند. شما رسانه‌ای که استفاده می‌کنید نیستید. شما شغل‌تان نیستید. شما بزرگ‌تر از «موسیقی‌دان» یا «معلم» یا «مهندس برق» هستید. فارغ از عنوان (یا حتی بدون هر گونه عنوان) شما انسانی کامل هستید.
آهو
برای فردی چندپتانسیلی هیچ‌چیز مانند گپ‌وگفت دربارهٔ آخرین مشغلهٔ مشترک‌مان با کسی لذت‌بخش نیست، به‌خصوص اگر آن شخص متخصص باشد و بتواند در عمق‌دادن به دانش‌مان به ما کمک کند.
HeliOs
فکرکردن به تمامی چیزهایی که برای پروژه‌های‌تان نیاز است، به‌راحتی، می‌تواند شما را آشفته کند. به‌جای تمرکز بر تصویر کلان، توجه خود را به قدم فوری بعدی معطوف کنید.
احسان

حجم

۴۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۴۳۸٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۵۰%
تومان