بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب آدمی | صفحه ۴ | طاقچه
کتاب آدمی اثر روتگر برگمن

بریده‌هایی از کتاب آدمی

نویسنده:روتگر برگمن
انتشارات:نشر نو
امتیاز:
۳.۵از ۶۷ رأی
۳٫۵
(۶۷)
ریچارد داکینز در ویرایش‌های بعدی ژن خودخواه ادعاهایش را دربارهٔ خودخواهی ذاتی انسان‌ها حذف کرده و نظریهٔ او اعتبارش را نزد زیست‌شناسان از دست داده است. با اینکه مبارزه و رقابت به‌وضوح در تکامل حیات نقش دارند اما امروزه هر دانشجوی سال اول زیست‌شناسی می‌آموزد که همکاری بسیار کلیدی‌تر است.
rain_88
اولین مردی که بعد از محصور کردن قطعه‌ای زمین به این فکر افتاد که بگوید «این مال من است» و دید مردمان آنقدر ساده‌اند که حرفش را قبول کنند، بانی راستین جامعهٔ مدنی است. اگر مردی نرده‌ها را بیرون می‌کشید یا خندق را پر می‌کرد و به همنوعانش اعلام می‌کرد به این یاوه‌گو گوش ندهید، گم شده‌اید اگر فراموش کنید که محصولات زمین به‌تساوی به همه تعلق دارد و خودِ زمین از آن کسی نیست، آن مرد ناجی نژاد بشر می‌بود و آن را از بی‌شمار جنایت، بی‌شمار جنگ، بی‌شمار قتل، بی‌شمار بدبختی و وحشت نجات می‌داد!
Moorche
وقتی ۱۳۰۰ صفحهٔ مصاحبه‌ها را که پر هستند از عقاید و خیالات کج و معوج بخوانید، رسماً مشخص می‌شود که آیشمن یک دیوان‌سالار خشک‌مغز نبوده است. او یک متعصب افراطی بود. عملکرد او از بی‌خیالی نبود، از تعهد بود.
لیلی مهدوی
ایده‌ای است که ممکن است آغازگر یک انقلاب باشد. جامعه را زیر و رو کند. چون وقتی واقعاً معنای آن را درک کنید، در کمترین حالت خود دارویی است که تفکر را تغییر می‌دهد و تضمین می‌کند که جهان را از دیدی دیگر نگاه کنید. خب، این ایدهٔ رادیکال چیست؟ اینکه اغلب افراد، در باطن، نسبتاً نیک هستند.
لیلی مهدوی
تحقیقات زیادی نشان می‌دهد که اخبار برای سلامت فکری خطرناک است.
احسان رضاپور
تحقیقاتی بین‌المللی در دانشگاه سنگاپور در سال ۲۰۱۸ بر مبنای پنج بررسی جدید مشخص کرد که کسانی که در جوامع متنوع‌تر زندگی می‌کنند بیشتر با کلیت انسان‌ها همذات‌پنداری می‌کنند. در نتیجه، رفتارشان در مواجهه با غریبه‌ها نیز مهربان‌تر است و بیشتر به کمک کردن تمایل دارند
SiB
«بخشیدن یعنی آزاد کردن یک زندانی و بعد دیدن این است که زندانی خودت بودی.»
محسن
«سفر قاتل تعصب، تحجر و کوته‌فکری است.»
محسن
امروزه، روش کار کردن اغلب ما ـ‌بدون آزادی، بدون بازی، بدون انگیزهٔ درونی ــ محرک فراگیر شدن افسردگی است. طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، در حال حاضر افسردگی بیماری جهانی شمارهٔ یک است. (۴۲) بزرگ‌ترین کمبود ما در حساب بانکی یا سیاههٔ دخل و خرج ما نیست، بلکه درون ماست. کمبودِ همان چیزی است که به زندگی معنی می‌دهد. کمبود بازی.
محسن
پرسش این نیست: آیا کودکان ما توانایی داشتن این آزادی را دارند؟ پرسش این است: آیا ما شجاعت دادن آزادی به آنها را داریم؟
محسن

حجم

۸۳۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۹۵ صفحه

حجم

۸۳۱٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۹۵ صفحه

قیمت:
۱۷۸,۰۰۰
تومان