بهترین جملات زیبا و معروف از کتاب موهبت کامل نبودن | صفحه ۹ | طاقچه
کتاب موهبت کامل نبودن اثر برنه براون

بریده‌هایی از کتاب موهبت کامل نبودن

نویسنده:برنه براون
امتیاز:
۴.۱از ۱۱ رأی
۴٫۱
(۱۱)
پرورش خوددوستی و خودپذیری، موضوعی انتخابی نیست. آنها نیازهای فرعی نیستند که در صورت داشتن وقت اضافه به آنها بپردازیم. آنها جزء اولویت‌های اساسی زندگی به شمار می‌آیند.
Morteza Rahmani
اگر با افرادی که مدعی هستیم دوستشان داریم، تمرین عشق‌ورزی نکنیم چیزهای زیادی را از دست خواهیم داد.
Morteza Rahmani
به همان اندازه که به خود عشق می‌ورزیم به دیگران هم می‌توانیم عشق بورزیم.
Morteza Rahmani
بسیاری از ما دانسته یا نادانسته فهرست بلندی در مورد پیش‌شرط‌های خودارزشمندی تهیه کرده‌ایم: آدم ارزشمندی می‌شوم اگر... - ده کیلو وزن کم کنم - باردارشوم - هوشیار بمانم (مست نشوم) - همه فکر کنند من پدر/ مادر خوبی هستم - با فروش آثار هنری‌ام زندگی‌ام را بچرخانم - ازدواج کنم - دوست پیدا کنم - بتوانم موافقت پدر و مادرم را به دست آورم - دوباره زنگ بزند و قرار ملاقات بگذارد - به راحتی این کار را انجام دهم هسته اصلی زندگی جانانه عبارت است از: من همین الان با ارزش هستم بدون اگرها و شرط‌ها. ما همین الان سزاوار عشق و احساس تعلق هستیم. همین الان!
Morteza Rahmani
وقتی کمک دیگران را از صمیم قلب بپذیریم، از صمیم قلب نیز به دیگران کمک خواهیم کرد. وقتی کمک گرفتن را مورد قضاوت قرار می‌دهیم، دانسته یا نادانسته کمک کردن نیز توأم با قضاوت می‌شود.
Morteza Rahmani
اگر ما از فرزندانمان بخواهیم که لباس هایشان را روی زمین نریزند و آنها بدانند که تنها پیامد انجام ندادن آن چند دقیقه داد و فریاد است، طبیعی است فکر کنند که این موضوع چندان برای ما اهمیت ندارد.
Morteza Rahmani
دانش آموزی است که دستش را بالا می‌برد و می‌گوید: «من کاملاً گیج شده‌ام و نمی‌دانم در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید». آیا می‌دانید گفتن «نمی‌دانم» در حضور جمع چقدر شجاعت می‌خواهد؟ البته بعد از ۱۲ سال و اندی تدریس می‌دانم اگر کسی شجاعت گفتن «گیج شده‌ام» را پیدا کند، حداقل ۱۰ دانش‌آموز دیگر هم همین احساس را دارند. شاید آنها این شهامت را نداشته باشند، ولی مطمئناً از شجاعت هم‌کلاسی خود سود می‌برند.
Morteza Rahmani
زندگی جانانه یعنی پذیرفتن ضعف و افزایش شناخت و ادعای قدرت!
Morteza Rahmani
الگوها را به دو دسته بایدها و نبایدها تقسیم کردم. دسته «بایدها» شامل این کلمات است: لیاقت، فراغت، بازی، اعتماد، ایمان، احساس، امید، درستی، عشق، حس تعلق، شادی، قدردانی و خلاقیت. دسته «نبایدها» عبارت است از: کامل بودن، کرختی، یقین، خستگی، استقلال، خویشتن‌داری، شایسته بودن، قضاوت و کمبود.
Morteza Rahmani
به هر طریقی خودم را متقاعد می‌کنم که شش ساعت خواب برای من کافی است، اما کمتر از هشت ساعت خواب باعث می‌شود بی‌حوصله و عصبی بشوم و به سراغ شیرینی و شکلات بروم. این یک الگو است.
Morteza Rahmani

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه

حجم

۰

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۷۶ صفحه